Kameroiden tuominen usasta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
atomi

Kameroiden tuominen usasta

Viesti Kirjoittaja atomi »

Onko kenellakaan kokemuksi useamman kameran tuomisesta esim. yks kamera per laukku tyyliin? Tallahetkella olen tuomassa 2kpl G5 ja kiinostas tuoda useampi mutta ei viitsis kylla tulleja alkaa maksamaan.

Eli olisin kiitollinen vihjeista, esim. mita ei kannata tehda..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
INummi
Viesti:

Re: Kameroiden tuominen usasta

Viesti Kirjoittaja INummi »

atomi kirjoitti:olisin kiitollinen vihjeista, esim. mita ei kannata tehda..
Ei kannata esimerkiksi tulla täältä kysymään neuvoja laittomuuksiin.
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Vanha kunnon huumepiireistä tuttu body cavity kikka saattaisi toimia. Kannattaa harjoitella kuntoon jo kotona erikokoisilla esineillä. Tällä tyylillä tiukka äijä kyllä kuljettaa kymmenenkin g5:ta. Sitten vain toivomaan, ettei satu G5 koiria lentokentälle.

/---
ap

Salakuljetukseksi tuota joku muu saattaisi sanoa, mutta kyllähän sitä nyt kameroita täytyy saada tuoda maksamatta asiaankuuluvia maksuja.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

<irony>Toi on hyvä toi yksi kamera per laukku. Tarkastuksissahan lopetetaan etsiminen heti kun jotain löytyy...</irony>
dsilfvas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dsilfvas »

Ongelmiahan syntyy jos joutuu tullin tarkastukseen, mutta ainakin itse matkalta äsken tullessani en edes nähnyt ketään lentokentä tullissa. Lisäksi matkatavarat jäivät matkanvarrelle ja ne toimitetiin suoraan kotiin.

Eli huonolla tuurilla joutunee tarkastukseen.
tbman

Viesti Kirjoittaja tbman »

Minkälaiset sakot/rangaistukset tulee, jos jää kiinni?
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Rikoslain 29. luku kertoo näin:

1 § (19.12.1997/1228) Veropetos. Joka

1. antamalla viranomaiselle verotusta varten väärän tiedon veron määräämiseen vaikuttavasta seikasta,
2. salaamalla verotusta varten annetussa ilmoituksessa veron määräämiseen vaikuttavan seikan,
3. veron välttämistarkoituksessa laiminlyömällä verotusta varten säädetyn velvollisuuden, jolla on merkitystä veron määräämiselle, tai
4. muuten petollisesti,

aiheuttaa tai yrittää aiheuttaa veron määräämättä jättämisen tai sen määräämisen liian alhaiseksi taikka veron aiheettoman palauttamisen, on tuomittava veropetoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

2 § (24.8.1990/769) Törkeä veropetos. Jos veropetoksessa

1. tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä tai
2. rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti

ja veropetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä veropetoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

3 § (24.8.1990/769) Lievä veropetos. Jos veropetos, huomioon ottaen tavoitellun taloudellisen hyödyn määrä tai muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä veropetoksesta sakkoon.

Lievästä veropetoksesta voidaan jättää ilmoitus tekemättä, syyte ajamatta tai rangaistus tuomitsematta, jos veron korotus harkitaan riittäväksi seuraamukseksi.

jne jne, lisää voit lukea täältä:
http://www.heikniemi.net/rikoslaki/rl29.html
Dino
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

Otsikon alaiseen aihepiiriin liittyen kysyn:
Voiko USA:sta ostaa kameran mukana akkua+laturia? Tuleeko ongelmia virran kanssa, kun sähköjärjestelmä on Euroopassa erilainen?
Entä onko muita huomioonotettavia seikkoja? Ainakaan takuut eivät ilmeisesti ole täällä voimassa?
Pakkaukset kannattanee hävittää kameraa laukkuun ahtaessa, sillä kamerahan on jo kotimaasta ostettu...
makumaku

Viesti Kirjoittaja makumaku »

atomi kirjoitti:Tallahetkella olen tuomassa 2kpl G5 ja kiinostas tuoda useampi mutta ei viitsis kylla tulleja alkaa maksamaan.
Mihin hintaan niitä USA:sta saa? Ilmeisesti aika halpaan jos niitä kannattaa laukullinen tuoda.
Oletko katsonut että millainen laturi siellä kuuluu myyntipakettiin? periaatteesahan laturi voi toimia hyvin eri jännitteelläkin mutta jännitteen muutokset voivat vaikuttaa jotenkin latausaikaan.

Hyvänä puolena voisi sanoa että ohjekirjat ovat siellä tuskin saksankielisiä, vaan saa oikein virallisen englanninkielisen niin ei tarvitse netistä tulostella A4 saastetta.

~Maku
Dino
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

Oletko katsonut että millainen laturi siellä kuuluu myyntipakettiin? periaatteesahan laturi voi toimia hyvin eri jännitteelläkin mutta jännitteen muutokset voivat vaikuttaa jotenkin latausaikaan.
Minä olen tuota yrittänyt selvitellä, mutta toistaiseksi laihoin tuloksin. Tosin luulen kyllä, että ne on kaikki 110V:n jännitteelle.
malagant

Viesti Kirjoittaja malagant »

Yleensä laturit toimivat joko 110V tai 230V jännitteellä. Ainakin 300D:n laturi, eli luultavasti muidenkin Canoneiden. Taisi olla vanhassa Nikonissa sama juttu.
SPK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SPK »

Itse matkustan ammatikseni..

Kyllä tuo normaalin pulliaisen tullissa narahtaminen vaatii erikoistaitoja kaikilta osapuolilta.
======================
makumaku

En tiedä miten paljon tulli on kiinnostunut muutamasta kamerasta. Helpointa olisi vain pistää kaikki kamerat laukkuun ja toivoa että tullissa kukaan ei pysäytä. Itse olen tehnyt noin 40 USA:n reissua ja en muista että Suomeen tultaessa ikinä olisi tulli pysäyttänyt ja tarkastanut laukkuja. Tietenkin kaikki on tuurista kiinni.
~Maku
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

makumaku kirjoitti:En tiedä miten paljon tulli on kiinnostunut muutamasta kamerasta. Helpointa olisi vain pistää kaikki kamerat laukkuun ja toivoa että tullissa kukaan ei pysäytä. Itse olen tehnyt noin 40 USA:n reissua ja en muista että Suomeen tultaessa ikinä olisi tulli pysäyttänyt ja tarkastanut laukkuja.
On vaikea käsittää ihmisiä, jotka leveilevät julkisilla paikoilla tekemillään laittomuuksilla. Kenties toimit samalla tavalla kaupoissakin, koska eihän nyt toki sinun tarvitse kaikista pikkuasioista maksaa - maksakoon muut.
Matti Vuori
SPK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SPK »

mvuori kirjoitti: On vaikea käsittää ihmisiä, jotka leveilevät julkisilla paikoilla tekemillään laittomuuksilla. Kenties toimit samalla tavalla kaupoissakin, koska eihän nyt toki sinun tarvitse kaikista pikkuasioista maksaa - maksakoon muut.
Käsittääkseni kukaan ei leveile tekemillään laittomuuksilla, jenkkilään matkustaminen ei kai ole rikos, vaikkakin se nykyään vaikeaa onkin.
======================
sepalus

Viesti Kirjoittaja sepalus »

SPK kirjoitti:
mvuori kirjoitti: On vaikea käsittää ihmisiä, jotka leveilevät julkisilla paikoilla tekemillään laittomuuksilla. Kenties toimit samalla tavalla kaupoissakin, koska eihän nyt toki sinun tarvitse kaikista pikkuasioista maksaa - maksakoon muut.
Käsittääkseni kukaan ei leveile tekemillään laittomuuksilla, jenkkilään matkustaminen ei kai ole rikos, vaikkakin se nykyään vaikeaa onkin.
LOL
luola

Viesti Kirjoittaja luola »

SPK kirjoitti:
- - No tämä tuli minunkin mieleeni, tosin jos tuo 40 reissua katsotaan jo leveilemiseksi?
- - Muuten, kaveri toi styroksisen minisurffilaudan jenkeistä. Eikä edes tunkenut kassiin... :) :)
Viimeksi muokannut luola, Helmi 25, 2005 0 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lm
SPK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SPK »

40 reissua menee jo työksi.. ylityöksi.
On se jengi sen verran täynnä itseään.
======================
makumaku

mvuori kirjoitti: On vaikea käsittää ihmisiä, jotka leveilevät julkisilla paikoilla tekemillään laittomuuksilla.
Arvoisa Matti Vuori , mitä laittomuuksia minä olen tehnyt siinä että työnantaja on käskenyt minun käydä työreissulla USA:ssa???? Luulen että näiden työmatkojen osalta olen vain edistänyt yhteiskuntaa ennemminkin kuin tehnyt jotain laitonta.
mvuori kirjoitti: Kenties toimit samalla tavalla kaupoissakin, koska eihän nyt toki sinun tarvitse kaikista pikkuasioista maksaa - maksakoon muut.
Missä *sensuroitu* kaupoissa??? yhtään kameraa en ole jenkeistä tuonut enkä muutakaan tavaraa laittomasti. Ja itse olen yleensä maksanut pikkuasiat ja vähän isommatkin sekä Suomessa että muualla.

On täällä ihmeporukkaa että pitää heti alkaa menemään henkilökohtaisuuksiin ja yleisesti syyttämään ihmisiä asioista joissa ei ole mitään perää. Ainoa asia jonka vuoksi tuon kirjoitin oli tuoda julki se, että on hyvin pieni todennäköisyys käytännössä joutua tullin tarkastamaksi. Ketään en ole edes kehoittanut tekemään mitään laitonta.

Mielestäni ylläpito voisi poistaa tälläisiltä henkilöiltä oikeudet koko palstalle, jotka ei osaa keskustella asioista sivistyneesti.

Itselle tuo matkustaminen on vain osa työtä ja monet työkaverini ovat matkustellet paljon enemmän kuin minä. Jos se on leveilyä ja jotenkin sopimatonta tällä palstalla niin täytyy ihmetellä. Itse voisin yhtähyvin katsoa leveilyksi jos jollakin on varaa ostaa esim 2500 euron digijärkkäri, koska itsellä ei sellaiseen nyt ole varaa.

Anteeksi vaan jos tästäkin kirjoituksesta joku ottaa nokkiinsa, mutta hieman alkaa ottamaan kupoliin tälläiset turhanpäiväiset herjan heitot.
~Maku
makumaku

SPK kirjoitti:40 reissua menee jo työksi..
Tottakai se menee työksi, jos työnantaja käskee reissun tekemään!!!Ja täytyy myöntää että usein tulee tehtyä myös ylitöitäkin reissuilla, koska kalliilla reissulla täytyy aika käyttää optimaalisesti hyväksi eikä turhaan lomailla.
SPK kirjoitti: On se jengi sen verran täynnä itseään.
No niin tietysti. Ehän sitä kukaan voi ollakaan täynnä mitään muuta kuin itseään, varsinkin jos ei nyt niin hirveästi ole niellyt vieraita esineitä.

~Maku
Vastaa Viestiin