Kameran vienti lentokoneessa?
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Touko 26, 2005 16 : 26
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Kameran vienti lentokoneessa?
Mites on tuon kameran kuljetus lentokoneessa? Pyytääkö turvatarkastajat näkemään koko helkkarin kaluston läpivalaisussa? Vai vain kameran? Tietäisi vähän, miten niitä pakkaisi..
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Touko 26, 2005 16 : 26
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Joulu 25, 2003 21 : 26
- Paikkakunta: Espoo
Kannettava ilman laukkua ja kamera ja objektiivit laukussa hihnalle. Näin on minulla mennyt ilman ongelmia, kun olen kevään aikana matkustanut Italiaan, Englantiin ja Unkariin. Eu-maita siis kaikki, joten en osaa sanoa muiden maiden käytännöistä.kuva_nro99 kirjoitti:Olen kuullut, että kannettavat joudutaan nostamaan esille. Ja sitten hihnalle. Onko joku koskaan joutunut ottamaan kameraa esille?! Nyt viimeisen vuoden aikana..
-
- Viestit: 278
- Liittynyt: Marras 06, 2003 20 : 09
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Touko 26, 2005 16 : 26
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Kamera ja optiikat käsimatkatavaroihin samoin kaikki olennainen kuvaamiseen, kuvatankit, muistikortit, akkulaturit ja lisäakut on pidettävä mukana. Matkalaukkuun muu rekvisiitta, jalustat, puhdistuvälineet, suodattimet... Matkalaukku saattaa joutua omille teilleen muutamaksi päiväksi ja silloin voi tehdä mieli kuvata jotain. :D
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 721
- Liittynyt: Elo 08, 2005 20 : 00
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Yleensä kameralaukku kokonaisuutena hihnalle. Jos eivät näe läpivalaisussa tarpeeksi pyytävät avaamaan kassin.
Mitään etukäteistä varmuutta, mitä pitää näyttää tuossa tilanteessa ei ole, tai mitä haluavat penkoa, voivat vaatia ihan kaikenkin levittämistä esiin, mutta sen saa tehdä sivuhuoneessa.
Läppäri pitää esitellä erikseen, uusien EuroControl-määräysten mukaan (ja sama taitaa koskea myös USA:aa).
Ei ne uteliaisuuttaan tuota tee, vaan että matkustaminen olisi turvallista.
Mitään etukäteistä varmuutta, mitä pitää näyttää tuossa tilanteessa ei ole, tai mitä haluavat penkoa, voivat vaatia ihan kaikenkin levittämistä esiin, mutta sen saa tehdä sivuhuoneessa.
Läppäri pitää esitellä erikseen, uusien EuroControl-määräysten mukaan (ja sama taitaa koskea myös USA:aa).
Ei ne uteliaisuuttaan tuota tee, vaan että matkustaminen olisi turvallista.
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Tuo on tietysti näkölmaeron syytä. Kyllä käsikin tungetaan pyllyyn vain hyvänolo.. ei kun tullisäännösten takia. Voisi myös väittää että sitä tehdään, jotta tekijä saa kuukausipalkan ;-)JPu kirjoitti:
Ei ne uteliaisuuttaan tuota tee, vaan että matkustaminen olisi turvallista.
Tuosta läppärin käynnistyksestä. Neroikas tarkastaja ajatteli että kun kone lähtee käyntiin, on siinä kamat sisällä, pommin asemesta. Ei ottanut huomioon etä tyhjäkin kuori käynnistyy kunhan biospiiri on paikalla ja näin kiintolevyn yms turhan tilalla voi olla jotain tymäkämpää.. ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Näinhän asiat on... Ne hipelöijät on vaan töissä siellä ja noudattavat saamian ohjeita. Ohjeen tekijä ei takulla pysy oikeasti asiaan paneutuvan pahantekijän perässä. Eikä kai ole tarkoituskaan ;) Jos tuo tarkastus tehtäisiin täysin vedenpitäväksi, niin aikaa per matkustaja menisi siinä 30-50 minuuttia ja silti voi onnistua viemään tarkastuksesta jotain sellaista läpi, ettei sellainen saisi onnistua... Tuota on joskus tehty koulutusmielessä ihan tarkoituksellakin ja hyvällä mielikuvituksella/soveltamisella voittaa mielikuvituksettoman tarkastajan helposti.OskuK kirjoitti:Neroikas tarkastaja ajatteli että kun kone lähtee käyntiin, on siinä kamat sisällä, pommin asemesta. Ei ottanut huomioon etä tyhjäkin kuori käynnistyy kunhan biospiiri on paikalla ja näin kiintolevyn yms turhan tilalla voi olla jotain tymäkämpää.. ;-)
Eli tarkastus/läpivalaisu on tavallaan kompromissi ja hölmöimmät pahantekijät kyllä pysäyttää, jopa tehokkaasti.
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 47
- Paikkakunta: Tampere
Minulta on yhden ainoan kerran tutkittu omin luvin ja avaimin ruumaan mennyt matkalaukku (tai sitten eivät ole viitsineet laittaa tarroja muilla kerroilla). Syynä oli todennäköisesti se, että olin pakannut yhteen kasaan kaikki laturini ja ne johtokerineen ja laturissa olleine akkuineen herättivät sillä kertaa tarkastajan mielenkiinnon. Samoin olisi tietysti voinut käydä, jos johtokerät ja tummat mokkulat olisivat olleet käsimatkatavaroissa.
Israel on oma lukunsa. Ainakin vielä jokunen vuosi sitten turvatarkastukset niin lento- kuin laivamatkustajille tehtiin lähtöpäässä, eli esimerkiksi Helsinki-Vantaalla tai Kyproksella. Tiedän tapauksen, jossa El Alin virkailija kylmästi totesi, että joko tuo laite tai te jäätte Suomeen, koneeseen sitä ei viedä. Kyse oli käsimatkatavaroissa olevasta kertakäyttökamerasta. Maarajoilla olen kuvannut järkkärillä lukuisten tarkastushallien sisäkattoja – sulkimen räpsähdys tarvitaan/riittää todistamaan, että kyseessä on kamera. Käytännöt vaihtelevat/muuttuvat, joten en tiedä jaksavatko puuhastella pikkudigien ja kännykkäkameroiden kanssa.
Turvatarkastus on muutakin kuin tavaroiden tarkastamista. Ammattimies tai -nainen pystyy poimimaan tarkastettavien virrasta epäilyttävät henkilöt tarkempaan syyniin käytöksen tai muiden taustatietojen perusteella (olen pari kertaa valikoitunut kakkosvaiheeseen Israeliin normaalien maarajojen kautta mennessäni – jostain syystä ykkösvaiheen miellyttävien nuorten naisten sijaan kakkosessa on karvaisia miehiä. Kolmosesta ei onneksi ole kokemusta ja anuksenikin on ainakin toistaiseksi saanut olla rauhassa).
(Kaikkihan jo tietävät, että lentökentällä ei kannata pelleillä/kettuilla turvamiehille, jos oikeasti aikoo matkustaa.)
Israel on oma lukunsa. Ainakin vielä jokunen vuosi sitten turvatarkastukset niin lento- kuin laivamatkustajille tehtiin lähtöpäässä, eli esimerkiksi Helsinki-Vantaalla tai Kyproksella. Tiedän tapauksen, jossa El Alin virkailija kylmästi totesi, että joko tuo laite tai te jäätte Suomeen, koneeseen sitä ei viedä. Kyse oli käsimatkatavaroissa olevasta kertakäyttökamerasta. Maarajoilla olen kuvannut järkkärillä lukuisten tarkastushallien sisäkattoja – sulkimen räpsähdys tarvitaan/riittää todistamaan, että kyseessä on kamera. Käytännöt vaihtelevat/muuttuvat, joten en tiedä jaksavatko puuhastella pikkudigien ja kännykkäkameroiden kanssa.
Turvatarkastus on muutakin kuin tavaroiden tarkastamista. Ammattimies tai -nainen pystyy poimimaan tarkastettavien virrasta epäilyttävät henkilöt tarkempaan syyniin käytöksen tai muiden taustatietojen perusteella (olen pari kertaa valikoitunut kakkosvaiheeseen Israeliin normaalien maarajojen kautta mennessäni – jostain syystä ykkösvaiheen miellyttävien nuorten naisten sijaan kakkosessa on karvaisia miehiä. Kolmosesta ei onneksi ole kokemusta ja anuksenikin on ainakin toistaiseksi saanut olla rauhassa).
(Kaikkihan jo tietävät, että lentökentällä ei kannata pelleillä/kettuilla turvamiehille, jos oikeasti aikoo matkustaa.)
Viimeksi muokannut Jari-Matti, Heinä 12, 2006 17 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Ammatti-ihminen kykenee todellakin poimimaan seasta epäilyttävät henkilöt. Samaan kykenee kuka tahansa, paitsi että poimitaan eri henkilöt. Se onko poimittu oikeat hernkilöt, siihen ei ole yleisellä tasolla oikeaa vastausta, jollei poimita kaikkia. Sen ainakin tiedän että minut poimittiin usein tulliin aikoinaan, kun sellainen vielä oli -ja aina olin väärä henkilö. Minun osaltani ammattitaito oli siis pettänyt joka kerta ;-)Jari-Matti kirjoitti:
Turvatarkastus on muutakin kuin tavaroiden tarkastamista. Ammattimies tai -nainen pystyy poimimaan tarkastettavien virrasta epäilyttävät henkilöt tarkempaan syyniin käytöksen tai muiden taustatietojen perusteella (olen pari kertaa valikoitunut kakkosvaiheeseen Israeliin normaalien maarajojen kautta mennessäni – jostain syystä ykkösvaiheen miellyttävien nuorten naisten sijaan kakkosessa on karvaisia miehiä. Kolmosesta ei onneksi ole kokemusta ja anuksenikin on ainakin toistaiseksi saanut olla rauhassa).
Yleensähän olennaisempaa onkin vaikuttaa ammattitaitoiselta, kuin olla sitä.
Ruotsalaiset tullinaiset olivat erityisen kiinnostuneita minusta, ja huomasin myös että mitä yhteistyöhaluisempi oli, sitä kauemmin tutkitaan. Vasta kun alkoi pinna palaa, niin silloin kyllästyivät ja sai lähteä jatkamaan ajelua. ;-]
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 47
- Paikkakunta: Tampere
Menee off-topiciksi, mutta
Joka ammatissa on ammattilaisensa, mutta parhaita miehiä tai naisia ei riitä joka paikkaan. En oikein itsekään jaksa uskoa esimerkiksi jenkkilän lentokentillä pikakoulutettujen ja alipalkattujen rent-a-cop-tyyppisten turvamiesten osaamiseen. Heidän hommansa on kuitenkin vain valita tarkemmin tarkastettavat suhteellisen suurella seulalla ja seuraavassa portaassa toivottavasti on jo ammattitaitoisempaa väkeä.
Itse koin aikoinaan tullivanvonnan lähinnä lain kunnioituksen edistämiseksi. Ilman pelkoa koto-suomessa niskaan tarraavasta tullimiehen karvaisesta kourasta ei esimerkiksi alkoholin tuontimääräyksillä olisi ollut sitäkään vähää merkitystä. Samalla tavalla poliisiauton näkyminen liikenteessä kummasti pienentää ylinopeuksia sekä edistää turvavyön ja hands free -laitteen käyttöä :-).OskuK kirjoitti:…minut poimittiin usein tulliin aikoinaan, kun sellainen vielä oli -ja aina olin väärä henkilö. Minun osaltani ammattitaito oli siis pettänyt joka kerta ;-)
Ja sinunkin työsi – mikä se sitten onkaan – kykenee tekemään kuka tahansa?OskuK kirjoitti:…Samaan kykenee kuka tahansa…
Joka ammatissa on ammattilaisensa, mutta parhaita miehiä tai naisia ei riitä joka paikkaan. En oikein itsekään jaksa uskoa esimerkiksi jenkkilän lentokentillä pikakoulutettujen ja alipalkattujen rent-a-cop-tyyppisten turvamiesten osaamiseen. Heidän hommansa on kuitenkin vain valita tarkemmin tarkastettavat suhteellisen suurella seulalla ja seuraavassa portaassa toivottavasti on jo ammattitaitoisempaa väkeä.
Pinnan palaminen on normaali reaktio ja lisäsi siis uskottavuuttasi. Iippolandiassa hermostuminen oli turhaa. Jengi oli kuukausipalkalla (tai kertausharjoituksissa) ja heille oli ihan yksi lysti kauanko se kesti. Toisaalta voi tietysti ajatella, että maailmassa on parempiakin hommia kuin matkustajien paskaisten kamppeiden penkominen, joten kansakunnan parhaat voimat ehkä hakeutuvat muihin tehtäviin.OskuK kirjoitti:…Vasta kun alkoi pinna palaa, niin silloin kyllästyivät ja sai lähteä jatkamaan ajelua. ;-]
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Kuten minkä tahansa työn, jossa noukitaan 8 tuntia vääriä ihmisiä joukosta. Olisko se sinulle muka ylivoimaista? Naantalissa odottelin tullin uloskäynnin ulkopuolella kerran äitiäni laivasta. Oli mukava seurata ihmisten reagointia kun tulivat ulos. Minun odotuspaikkani olisi ollut arpomista harrastamattomalle tulliviranomaiselle hyvä paikka itse työhön, mutta kuten usein todettua, ei tavoitteena ole tehdä työtä, vaan olla paikalla työaika. Keran tullimies totesi minulle että minulla on liian vähän viinaa. No ongelmat ne on heilläkin, pitää huolta ihmisten pakkoviinoista ;-)Jari-Matti kirjoitti:Ja sinunkin työsi – mikä se sitten onkaan – kykenee tekemään kuka tahansa?OskuK kirjoitti:…Samaan kykenee kuka tahansa…
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"