Miten BW photarilla?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
imyynona

Miten BW photarilla?

Viesti Kirjoittaja imyynona »

Eli vaikka kyseistä aihetta on kai jo täällä jauhettu aikaisemmin, en itse löytänyt niitä viestejä.
Siis miten teen värikuvastani HYVÄn mustavalkokuvan photoshopilla? Ja please, mielellään aika simppelit ohjeet, olen aika aloittelija:)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Sift+Ctrl+U
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
laaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laaman »

Canon 5DmarkII+ 24-105mm 4 IS USM
Laaman kuvagalleria
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

kohan kirjoitti:Sift+Ctrl+U
Kaikki lukijat eivät välttämättä tiedä, että tämä neuvo on niin väärä kuin vain voi olla.
Matti Vuori
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Joo, tuolla yksinkertaisella jutulla saa niin wineton platkua aikaiseksi, ettei oo tosi.
Värien esiintyminen erilaisina harmaasävyinä on suppeaa pelkällä unsaturatella.

Kirjoitin pikaohjeen ja tein actionin luontotupaa varten, mutta eiköhän tuolla pelkällä pikaohjeellakin selväksi tuu:
--------------------------------------------------------------------------------------
Tee säätötaso Hue/Sat säätötaso valikosta Layer->New adjustment layer->Hue/Saturation.
Väännä Hue/sat. tason saturaatio -100 asentoon ja kuva muuttui mustavalkoiseksi.

Nyt se on periaatteessa tehty samoin, kuin tuolla (shift+ctrl+U)pikanäppäimellä väri-infomaation poisto.

Mutta se ei jää sitä tähän tilaan, vaan mene Layers välilehdelle (missä tasot on) ja valitse hue/sat tason tilaksi Color.
-------------------------------------------------------------------------------------

Tässähän värien 'harmaaskaala' ei mene esim. oranssi-keltainen sekaisin, vaan niissä on ns. selkeä ero. Pistin LT:hen erään esimerkkikuvakin, mikä ero oikeasti on molemmilla tavoilla tehtynä, mutta kun kokeilet värikuvalle niin eiköhän se ero selviä.
veshut

Re: Miten BW photarilla?

Viesti Kirjoittaja veshut »