Mistä saan jalustan ostettua kameralleni?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Piipuli

Viesti Kirjoittaja Piipuli »

Eli mistä olisi mahdollista tilata hyvä jalusta kameralle?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
heppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Sori vaan mut tää on just niitä asioita et sun ainoa oikea teko on mennä liikkeeseen ja katella ekaks minkälaista jalustaa oot aatellu.
Piipuli

heppu kirjoitti:Sori vaan mut tää on just niitä asioita et sun ainoa oikea teko on mennä liikkeeseen ja katella ekaks minkälaista jalustaa oot aatellu.
Eipäs oo, kyllähän jotain linkkiä vois panna mistä noita jalustoja vois tilata. Ei sen jalustan mikään huippu tartte olla ihan hyvä ja edullinen jalusta riittää mainiosti.
werther

Viesti Kirjoittaja werther »

Ainakin www.topshot.fi myy jalustoja. Tosin täytyy sanoa, että ainakin sen Manfrotto-taskujalustan saa Stockmannilta 5€ halvemmalla. Jos ei asu Stockkan vieressä niin se onkin toinen juttu. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos vaan mahdollista, niin kannattaa pidellä jalustaa kädessä ennen ostamista, sillä sen verran heppoisia tekeleitä tuli vastaan itselläni.

PS Valintani oli Giottos QU100 minipod
Ari
Viesti:

Re: Mistä saan jalustan ostettua kameralleni?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Piipuli kirjoitti:Eli mistä olisi mahdollista tilata hyvä jalusta kameralle?
Täältä: http://www.nic.fi/~nordcom/jalusta/

;)

Slick Master: 60 euroa.
-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
Supafly

Viesti Kirjoittaja Supafly »

Mistähän noita Giottosin tripodeja mahdollisesti saisi, ja kuinka paljon pitäisi laittaa oravannahkoja kasaan omistusoikeuden vaihtamiseksi?
werther

Viesti Kirjoittaja werther »

Supafly kirjoitti:Mistähän noita Giottosin tripodeja mahdollisesti saisi, ja kuinka paljon pitäisi laittaa oravannahkoja kasaan omistusoikeuden vaihtamiseksi?
Ainakin tuo ostamani pöytämalli löytyi Stockkan valokuvausosastolta ja kustansi 32,90€. Isommista malleista en tiedä.
HanskiS

Viesti Kirjoittaja HanskiS »

Gigantista sain suht koht hyvän tuntuisen jalustan 28€.
En kyllä nyt vaan muista mikä merkki mahto olla.
Teleskooppi jaloilla, vatupassilla, pikakiinnikkeellä jne.
Paino muistaakseni kilon pintaa, ehkä vähän alle.
Omiin tarpeisiini ihan käypänen malli.
Canon 300D kitt
+ Sigma Ef-500 DG Super
+ Sigma AF 28-105mm / f2,8-4 ASP
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Telefoto (http://www.telefoto.fi/) myy ainakin Manfrotton jalustoja. Liikkeet on Helsingin Kruunuhaassa ja Länsi-Pasilassa.

Hinnatkaan ei ole ihan hirveän pahoja.
Piipuli

HanskiS kirjoitti:Gigantista sain suht koht hyvän tuntuisen jalustan 28?.
En kyllä nyt vaan muista mikä merkki mahto olla.
Teleskooppi jaloilla, vatupassilla, pikakiinnikkeellä jne.
Paino muistaakseni kilon pintaa, ehkä vähän alle.
Omiin tarpeisiini ihan käypänen malli.
Entä onko toi jalusta kuinka korkea?
Supafly

Viesti Kirjoittaja Supafly »

Jep, itekkin etsin semmoista joka mahtuisin tohon laukkuun mukaan, eli tripodi ei sais olla yli 30 cm pakattuna. Toinen vaatimus on että kamera kääntyy 90 asteen kulmaan podiin nähden.
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

Supafly kirjoitti:Jep, itekkin etsin semmoista joka mahtuisin tohon laukkuun mukaan, eli tripodi ei sais olla yli 30 cm pakattuna. Toinen vaatimus on että kamera kääntyy 90 asteen kulmaan podiin nähden.
Tuollaisen juuri kuukausi sitten myin.
Tosin se oli 2 cm yli....

Etsipä jostain Hama Traveller.

-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
Kensu

Viesti Kirjoittaja Kensu »

Anttilasta saa halvalla (n.30€) varsin kelvollisen Hama Star 45:en, itse ostin ja olen tyytyväinen.
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

Olin myös jalustaa vajaa, kävin sitten äsken ostamassa Slik Sprint Pro-merkkisen. OVH mun kaupassa oli EUR 95,00 eli ei ihan halpa. Tälla rahalla saa suht tukevan, mutta vain alle 900 g painavan, pakattuna 48 cm pitkän ja pystyssä n. 1,6 m yltävän pallopäällä varustetun jalustan. Ei tämä kovin painavalle laitteelle ole, mutta pikku-digille ihan käypä. Max korkeus jää väpättämään, jos jännittää sivulle ja päästää irti, mutta vähemmän kuin muut testaamani kevyet ja halvat mallit. Laadukkaampi vaihtoehto oli Manfrotto 719, tämä on vakaa ja laadukas vehje, mutta painaa melkein tuplasti (1,7 kg), myös kuulapäällä, hinta oli pari kymppiä kalliimpi. Hinnat muuten vaihtelee Helsingissä, Rajala näyttää pyytävän Slikista EUR 129,00, itse ostin Optotekista Runeberginkadulta. TemaFoto Malminrinteellä olisi myös ollut mukava ostopaikka, mutta heillä ei ollut tällä hetkellä hyllyssä, tulee varmaan piakkoin.
tuomoli

Viesti Kirjoittaja tuomoli »

Osaako joku sanoa mistä saisi näppärän reppuun menevän (pakattuna n. 30cm) pitkän jalustan, joka ei olisi mikään onneton pöytämalli? Olen tuollaista pääkaupunkiseudulla vähän katsellut ja en ole toistaiseksi vielä mistään löytänyt. Vehkeen ei tarvitsisi olla mitään "huippulaatua", eli kunhan pystyssä pysyy niin kelpaa.
ironchef

Viesti Kirjoittaja ironchef »

Samaa täällä hakusessa. Sellainen että saisi maassa ollessa kyykyssä kuvattua ja mahdollisimman kompakti ja kevyt tietenkin. =)
Olympus1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olympus1 »

Tämä kysymys on ollut myös minulla esillä noin viikon. Tulossa on ensimmäinen digikamera ja olen ostamassa ensimmäistä jalustaa. Olen tutkinut asiaa kauan ja hartaasti. Olen päätynyt tähän.
Kamera on tulossa, C-720UZ. En edes tiedä mikä kierre siellä on pohjassa, toivottavast 1/4". Olen lueskellut mm. Manfrotton sivuja.
1) Manfrotto tripod 190 D 2) Mini Ball Head system Manfrotto 484 + RC2 (siis pikavaihtolevyllä). 3) Halpa Manfrotto kassi 190 B6. Nämä saa Suomesta,
www.telefoto.fi
Nämä yhteensä noin 150 E. Tulin tulokseen, että eihän sen tarvitse kaikkein korkein olla, mutta melko tukeva kyllä. Siihen voi kiinnittää vaikka kaukoputken tai jotain raskaampaa. Kinopää ja kamerakin käy. Se on suhteellisen pienikokoinen ja tukeva. Vaikkapa kukkien kuvaukseen. Tästä oli vaikea löytää tietoja. Mikä kierre on kameran pohjassa, on vieläkin epävarma! Lintumies taitaa tarvita korkean jalustan, että voi tuntikausia tuijotella putkeen selkä suorana. Kasvien kuvaajalle riittänee matalampi. Nyt ammattimiehet naureskelevat, mutta jostain täytyy aloittaa, eivät kaikki ole ammattilaisia. Kuulostelen kommentteja. Pixxass ilmoitti kameran olevan tulossa, sitten siitä reikäämittaamaan!
"Karavaani kulkee - koirat haukkuvat!"
JyrkiS
Viesti:

Re: Mistä saan jalustan ostettua kameralleni?

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Olympus1 kirjoitti: Kamera on tulossa, C-720UZ. En edes tiedä mikä kierre siellä on pohjassa, toivottavast 1/4".
Etköhän voi aika huoletta olettaa noissa olevan yhteensopivat kierteet. Kumpikin kuitenkin ihan tunnettuja valmistajia.

.Jyrki
Olympus1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olympus1 »

Tuohon pallopäähän tulee pikakiinnityslevy 200PL-14 tai vaihtoehtoisesti 200PL-38, valinnan mukaan. Edellisen pultti sopii 1/4 tuuman reikään ja jälkimmäisen pultti 3/8 tuuman reikään. Näyttää siis olevan ainakin kahta kokoa noita kiinnitysreikiä. Eikös se sitä tarkoita? Veikkaan 1/4 tuuman puolesta tässä kamerassa, koska tämä on vielä pieni kamera. Se on vain arvaus. Minun se pitää arvata tai tietää, tehdas tekee molempia kokoja! Kohtahan se nähdään osuiko oikeaan!
"Karavaani kulkee - koirat haukkuvat!"
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Pikku vinkki heppoisen jalustan käyttäjälle:

Jos käytössä ei ole lankalaukaisinta tai kaukosäädintä, niin kuvatessa kannattaa käyttää aikalaukaisua. Laukaisimen paino kun 'täräyttää' kameraa todella helposti. Tuon 2-10 sekunnin aikana kamera ehtii rauhoittua hyvin.
Vastaa Viestiin