350:n helinä. vika vai ei?
-
350:n helinä. vika vai ei?
Ostin uuden 350:n äskettäin, ja aloin kummastelemaan kamerasta
kuuluvaa helinää. Eli kameraa pystysuorasti ylöspäin kohottaessa kuuluu pieni vieno helähdys, kuin jokin tappi, jonka toinen pää on saranoitu, heilahtaisi ja osuisi johonkin kiinni.
Onkohan kyseessä ominaisuus, joka löytyy muistakin 350:stä vai
todellinen vika? Kamera muuten toimii ilmeisesti oikein, mutta tuo helähdys kameraa kallistettaessa on hieman ärsyttävä.
t. Ari
kuuluvaa helinää. Eli kameraa pystysuorasti ylöspäin kohottaessa kuuluu pieni vieno helähdys, kuin jokin tappi, jonka toinen pää on saranoitu, heilahtaisi ja osuisi johonkin kiinni.
Onkohan kyseessä ominaisuus, joka löytyy muistakin 350:stä vai
todellinen vika? Kamera muuten toimii ilmeisesti oikein, mutta tuo helähdys kameraa kallistettaessa on hieman ärsyttävä.
t. Ari
-
Niin tuntuisi tulevan. Kiinnostuin ilmiöstä sen verran, että aloin miettimään , eikö vaimon Panan FZ- 20:stä pitäisi kuulua myös sama ääni? Ja sieltä kuuluu, en vain ole koskaan kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.
Ilmeisesti olen sensortin pessimisti, että kun saan uuden vimpaimen käsiini, oletan saamassani laitteessa olevan vähintään yhden vian tai ainakin yhden vimpaimen puuttuvan toimituksesta ( niinkuin puu- tuikin).
kiitos tiedosta t. Ari
Ilmeisesti olen sensortin pessimisti, että kun saan uuden vimpaimen käsiini, oletan saamassani laitteessa olevan vähintään yhden vian tai ainakin yhden vimpaimen puuttuvan toimituksesta ( niinkuin puu- tuikin).
kiitos tiedosta t. Ari
-
- Viesti:
-
-
Juu juu tiedetään :) Kunhan sanoin mitä se sensori tekeepi.JuhaM kirjoitti:Kyllä ne on nuo salaman saranat jotka helisee, niinkuin tareone sanoi.Sakke_K kirjoitti:Kamera tunnistaa sillä ollaanko ottamassa vaaka- vai pystykuvaa.
Pieni ripinä minunkin rungosta kuuluu kun sitä kääntää...
-Sakke
Pakko oli kokeilla pitääkö kamera ääntä kun saranoihin on laittanut sinitarraa. Pitää: nips naps kuuluu edelleen ihan vaimeasti.
Mistä se tulee?
:)
-Sakke
--------
Aves!
Aves!
-
Onko se nyt sitten niin häiritsevää? MInulla on etsimessä pieni piste, joku roska. En ole saanut sitä pois vaikka millä olen kokeillut. Lika on etsimessä, koska kuvaan se ei liity. SE jos joku on ärsyttävää. Salaman kitinä ei aiheuta, kuin välillisiä hiuksen harmaantumisia. Muuten, kuuluuko sulkimen ääni yhtä kovana kalliimmissa järkkäreissä? Olen huomannut, että se ei ole positiivinen asia, kun supikoiraa yrittää kuvata 5 metrin päästä.
-
Ei kuulu, vaan muissa kuuluu paljon kovempana. 350D:n sulkimen ääni on kuin kuiskaus verrattuna esim. 20D:n tai 1D MkII:n ääneen.antti89 kirjoitti: Muuten, kuuluuko sulkimen ääni yhtä kovana kalliimmissa järkkäreissä? Olen huomannut, että se ei ole positiivinen asia, kun supikoiraa yrittää kuvata 5 metrin päästä.
-
Tai siis peilin...? Peili ylös lukittuna sulkimen ääntä voi kuulostella, ja se ei kyllä kovin kauas kuulu.R300R kirjoitti:Ei kuulu, vaan muissa kuuluu paljon kovempana. 350D:n sulkimen ääni on kuin kuiskaus verrattuna esim. 20D:n tai 1D MkII:n ääneen.antti89 kirjoitti: Muuten, kuuluuko sulkimen ääni yhtä kovana kalliimmissa järkkäreissä? Olen huomannut, että se ei ole positiivinen asia, kun supikoiraa yrittää kuvata 5 metrin päästä.
Vaikka supikoira voi kyllä senkin aistia vaikka höyryjyränä keskellä hiljaisuutta vielä viiden metrin päästä ;-)
T.S
--------
Aves!
Aves!
-
Onko se sitten peilin liike mikä aiheuttaa kovan äänen? Olin luonnonsuojelualueella hiljakseen kävelemässä ja supikoira men polun poikki aivan viiden metrin päästä. Ei mitään huomannut. Sitten se katsoi minua jähmettyneenä ja kun kameran pisti ensimmäisen kerran laulamaan niin supikoira pelästyi niin, että se lähti tuli persauksissa juoksemaan.