Muistikortti taas rikki

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
mahei74

Muistikortti taas rikki

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Kummassa nyt on vika, Muistikorteissa vai 300d:ssä? Transcend 512 mt rikki, Viking 256 mt rikki ja takuupalautus Transcend 512 mt hajosi nyt. Eli kolme korttia elokuusta tähän. Kuvia on otettu reilu 4000 ja kamerassa on käytetty kolmea korttia yhtä aikaa. Hajoaako teiltä muilta compact flash:t samaa vauhtia vai onko niin että kortin takuuaikana ne tarvii vaihtaa pari kolme kertaa uuteen?
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

Mulla on ollut käytössä n. 4 vuoden aikana 9 kpl Sandiskin kortteja (3kpl 256 Mb, 2kpl 512 Mb ultra, 2kpl 1 Gb ultra II ja 2 kpl 2 Gb ultra II) sekä Nikoneissa (D100, D1X, D2H) että nyt Canoneissa (1D2, 20D). Yhdessäkään kortissa ei ole ollut minkäänlaista häiriötä tai vikaa vaikka kuvausolosuhteet ovat olleet parhaimmillaan vaativammasta päästä, kosteutta tai kovaa pakkasta. Olisi syytä koputtaa puuta.
Viimeksi muokannut veshut, Tammi 03, 2005 13 : 27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makumaku

Viesti Kirjoittaja makumaku »

Vähän tuntuisi siltä että kamerassa voisi olla jotain vikaa jos kortteja menee tuota vauhtia rikki. Itsellä on Transcendin kortit kestäneet hyvin. Käytätkö erillistä kortinlukijaa PC:ssä? Olisiko se voinut rikkoa kortit?
Nikon D200, Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED, Nikkor 50mm f/1.8D, Nikkor 85mm f/1.8D, Nikon Micro Nikkor Ai-S 200/4,,, Nikkor 70-200mm f/2.8 ED VR, TC-17EII, Nikon SB-800
mahei74

Joo, mutta eka Transcend meni ennen lukijan hommaamista ja kortti on aina hajonnut kamerassa ollessaan.
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Onko sulla periaatteellinen syy olla ostamatta Sandiskin kortteja? (Kysymys oli tehty ihan tosissaa - ei siis kettuilua.)
Less Is More
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

Tapiol2003 kirjoitti:Onko sulla periaatteellinen syy olla ostamatta Sandiskin kortteja? (Kysymys oli tehty ihan tosissaa - ei siis kettuilua.)
Taitaa Transcendit mennä halvemmalla...
mahei74

Ei mulla mitään syytä ole olla ostamatta sandiskeja, mutta halusinkin lähinnä tietää hajoaako muilla nämä halvat kortit. Kovin kattava tämä gallup ei vielä ole.
Marko

JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Tapiol2003 kirjoitti:Onko sulla periaatteellinen syy olla ostamatta Sandiskin kortteja? (Kysymys oli tehty ihan tosissaa - ei siis kettuilua.)
Sandisk maksaa noin kaksinkertaisesti, joten se voi olla jo kuhtuu hyvä syy. Itseltänikin on hajonnut jo kolme (yksi Verbatim, yksi Kingstoni ja Yksi Trancend), ja tästä lähin ostan kyllä laatua, ja sijoita rahani Sandiskiin. Tosin 1Gt Sandisk Ultra maksaa lähes saman verran kuin 2Gt Kingston Elite pro joten tuokin saa kyllä miettimään.
fleck

Viesti Kirjoittaja fleck »

Itselläni meni Euro Activ -merkkinen 64 MB -CF-kortti kesällä rikki. Kuvasin kuumassa auringon paisteessa, jonka jälkeen asetin kameran reppuni päälle. Sen jälkeen ei enää toiminut, eikä ollut kuin kolmisen kuukautta vanha kortti. Olihan sillä kuvattu vesisateessa, raekuurossa, pakkasessa, auringossa... Kamera Canon A70 on ehjä, vuoden vanha.
huikka78
Viesti:

Re: Muistikortti taas rikki

Viesti Kirjoittaja huikka78 »

mahei74 kirjoitti:...kamerassa on käytetty kolmea korttia yhtä aikaa...
Paranisiko kestävyys, jos niitä kortteja laittaisi sinne kameraan yhden kerrallaan? :)

Minulla ovat kortit kestäneet, käytössä ollut Sandiskin 1G Ultra II ja sitä ennen Kingstonin kaksi 128 megaista ja yksi PNY:n 256 megainen. Kameroina A70 ja 300D (molemmissa kameroissa käytetty kaikkia kortteja).

Edit: yksi monista kirjoitusvirheistä
Viimeksi muokannut huikka78, Tammi 04, 2005 15 : 30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli tuhannen sanan tarinoita:
http://huikka.1g.fi
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Vasta kolme korttia (SD ja 2xCF) olen omistanut eikä mikään ole hajonnut. Ei myöskään mikään työpaikalla käyttämäni kortti, noita on ollut aika paljon vuosien aikana.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

SanDiskin kortteja olen käyttänyt eikä milloinkaan mitään ongelmaa. On xD, monta SD, ja lukuisia CF korttia.
Ei näköjään kannata ostaa halpaa. Se tulee kalliiksi.
AMA

Viesti Kirjoittaja AMA »

Yhden kingstonin 512 megasen kortin kanssa oli ongelmia uudesta asti. Aloin tällöin epäilemään muistikortinlukijaani, kun kamera luki kaikki kuvat oikein, mutta lukijalla oli aina noin 1 kuva sadasta piloilla. Lukijan vaihtaminen ei kuitenkaan auttanut vaan muistikortin. Kaikki muut korttini ovat pelanneet moitteetta (Pretec, Kingston).
jlauha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jlauha »

Mulla yksi Sandiskin Ultra II 512 Mb on rikki. Kamera kyllä tallentaa kuvat ihan normaalisti kortille, mutta kuvien lataaminen kortilta kestää (kamerasta tai lukijan kautta) aivan tolkuttoman kauan. Eli menee vaihtoon. Toinen vastaava kortti kyllä toimii moitteetta.
hintola

Viesti Kirjoittaja hintola »

Kaksi Sandiskin 64 megasta SD-korttia on tiltannut (takuu onneksi toimii, silti erittäin ärsyttävää, kun kuvat häviää). Käytössä ollut neljä muuta Sandiskin SD-korttia ja yksi PNY:n kolmen vuoden aikana.
jlauha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jlauha »

Mulla on taas takuun kanssa "ongelmia". Kun kortti on ostettu Saksasta (Top-Foto), niin kontaktoin tietysti heitä siellä. Sieltä sanottiin, että pitää ottaa yhteyttä Suomeen. Suomessa Deal Comp sanoi, ettei takuuvaihda kuin Suomesta ostettuja kortteja. Nyt on tiedustelu vetämässä Europpan Sandiskillä, että mitä tehdään. Hieman ärsyttävää...
mahei74

Tästä vois varmaan vähän hakea jo linjaa, että ei se kamera välttämättä p*skana ole vaikka kortteja on hajonnutkin useampia?
Marko

jiiällä

Sd-kortti suli

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

Vähän vanha ketju, mutta lämmitetään.

Tsekkasin valvontakäytössä olleen kameran ja kas kummaa : sd-korttiin oli sulanut reikä taustapuolelle. Sanomattakin on selvää, ettei kortti enää toimi. 2 Gb kortti, joten ei mikään taloudellinen menetys. Olisikohan saanut kosteutta ulkona.

Enemmän ihmetyttääkin koko tapahtuma. Näin voi kai sattua joskus muulloinkin, joten esim. yhden muistikortin taktiikalla reissatessa saattaa käydä hassusti.
Diuuh

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

minä taas olen ostanut vain SanDiskin kortteja (no 1 8 GB nopea Fuji),
eikä mulla ole yksikään kortti mennyt rikki 7,7 vuoden aikana.
smtr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smtr »

Diuuh kirjoitti:minä taas olen ostanut vain SanDiskin kortteja (no 1 8 GB nopea Fuji),
eikä mulla ole yksikään kortti mennyt rikki 7,7 vuoden aikana.
En ole koskaan ostanut Sandiskin CF-korttia. (Yhden SDHC:n kun kentällä ei ollut muuta). Voisin ostaa, jos olisivat halvempia. Seuraavat Transcendit edelleen toimintakunnossa - rikki ei ole itse saanut yhtään:

30.05.2006 ostettu 2GB 120x (hyvin satunnaisessa käytössä viiime vuodet)
07.06.2007 ostettu 8GB 266x CF koko ajan jatkuvassa käytössä
28.03.2008 ostettu 8GB 133x CF koko ajan jatkuvassa käytössä
31.07.2008 ostettu 2GB SD autosoittimessa siitä asti
22.10.2008 ostettu 16GB 133x CF koko ajan jatkuvassa käytössä

Enkä silti pidä Transcendia yhtään sen luotettavampana kuin vaikkapa Sandiskiä. Työssä kun noiden vikaantumisprosentteja seuraa, niin se ei juurikaan korreloi muovikuoren päällä teipissä lukevan valmistajan nimen kanssa.
S a m i R e i n i k a i n e n
Vastaa Viestiin