Canon A75 web kamerana?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Jani4

Canon A75 web kamerana?

Viesti Kirjoittaja Jani4 »

Voiko A75 käyttää webbi kamerena?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
deserter

Viesti Kirjoittaja deserter »

Eikö tähän kukaan osaa vastata? Harkitsen kovasti kyseisen kameran ostoa, mutta kameran käyttö web kamerana on pakollinen ominaisuus.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Tämä taitaa olla liian usein kysytty kysymys.

Jos kamerassa on valmius web-kamerana käyttämiseen, niin kyllä se on kerrottu pokkarin tiedoissa ja manuaalissa. Se on liian hyvä markkinointikeino tuhlattavaksi.

Canoneissa ei ole ollut tätä mahdollisuutta suoraan. Jotkut ovat ottaneet kameran tv-liittimestä videokuvaa - samaa kuin lcd näyttää tähtäiltäessä - ja tuoneet sen tietokoneelle videokortin liitännän kautta.

Se nyt vaan on, että:
- erillinen web-kamera ei maksa juuri mitään
- videokortti maksaa enemmän
- akun kesto ja automaattinen virransammutus ovat rajoittava seikka
- pöytäjälustakin olisi tarpeen järkevään käyttöön
deserter

Viesti Kirjoittaja deserter »

Kiitos vastauksesta.

Olen tuota tietoa yrittänyt metsästää ja kyllähän se jossain lukisi jos tuo mahdollisuus kamerassa olisi. Tv-kortti minulla on ja sen kautta voisi viritellä, mutta saako kamera tarvittavaa virtaa usb väylästä? Jos ei niin sitten täytyy varmaan ostaa se erillinen web kamera.
fleck

Viesti Kirjoittaja fleck »

Kamera ei saa USB-väylästä virtaa, DC-muuntajan voit kyllä ostaa.
Dukez

Viesti Kirjoittaja Dukez »

Muistaakseni digikamera kärsii hieman tuosta web-kamerana käytöstä. Luulen vahvasti että joku täältä foorumilta osaisi kertoa tarkempaa ja varmempaa tietoa.
Survoja

Viesti Kirjoittaja Survoja »

Jos kuvaa nappaa suoraan "elokuvamoodista" niin silloin kamera ei kärsi, mutta jos se ottaa kokoajan kuvia, jotka muodostavat sitten kuvan koneelle niin silloinhan kamera kärsii, koska suljin tekee töitä kokoajan. Sulkimella on määrätty kestoikä mitä se kestää kuvia. Eli luultavasti ~20-30000. Tällä hetkellä webbikameran saa ~20e:lla, että itse kukin voi miettiä mitä haluaa kamerallaan tehdä.
Nikonin kamera ja putki
Vastaa Viestiin