Niitänäitä räpsyjä, fiiliskuvausta
-
Niitänäitä räpsyjä, fiiliskuvausta
Edit: Lisäilen kuvia pikkuhiljaa...
---
Moro,
Tällä kertaa esille aika iso ja sekalainen setti. Nämä on niitä tilanteita kun tulee jonkinlainen tunne, että tämä täytyisi saada talteen, mutta ei oikein tiedä miksi; pitkän aikaa tätä tarvetta on täyttänyt kamerapuhelin, mutta nämä on kuvattu vähän paremmalla kalustolla.
Mulla ei ole aina sellainen fiilis, että näkisin näissä poiminnoissani sisältöä, mutta tänä aamuna iski joku inspis käydä viimeisen 2kk kuvavarastot läpi. Käsittely on aika ... laiskaa, sen mitä canonin omalla dpp :llä voi kuvaa säätää ja sitten konverttaus ulos. Sävyissäkin perävalotakuu, eli jos joku näyttää todella pahalta niin kertokaa, jotta voin korjata seuraavaa settiä varten. Todella moni kuva on valotettu alunperin niin päin mönkää, että kohinaa varmasti näkyy monessa :)
Toivottavasti kuvat herättää jonkinlaisen tarpeen kommentoida! Tämä foorumi on aina ollut turhan ujo siinä suhteessa.
Alla näkyy osa kuvista, loput linkin takaa.. ihan vaan sääntöjä kunnioittakseni.
http://mickocastren.1g.fi/kuvat/Stadia/002/
Terveisin,
Micko
---
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
---
Moro,
Tällä kertaa esille aika iso ja sekalainen setti. Nämä on niitä tilanteita kun tulee jonkinlainen tunne, että tämä täytyisi saada talteen, mutta ei oikein tiedä miksi; pitkän aikaa tätä tarvetta on täyttänyt kamerapuhelin, mutta nämä on kuvattu vähän paremmalla kalustolla.
Mulla ei ole aina sellainen fiilis, että näkisin näissä poiminnoissani sisältöä, mutta tänä aamuna iski joku inspis käydä viimeisen 2kk kuvavarastot läpi. Käsittely on aika ... laiskaa, sen mitä canonin omalla dpp :llä voi kuvaa säätää ja sitten konverttaus ulos. Sävyissäkin perävalotakuu, eli jos joku näyttää todella pahalta niin kertokaa, jotta voin korjata seuraavaa settiä varten. Todella moni kuva on valotettu alunperin niin päin mönkää, että kohinaa varmasti näkyy monessa :)
Toivottavasti kuvat herättää jonkinlaisen tarpeen kommentoida! Tämä foorumi on aina ollut turhan ujo siinä suhteessa.
Alla näkyy osa kuvista, loput linkin takaa.. ihan vaan sääntöjä kunnioittakseni.
http://mickocastren.1g.fi/kuvat/Stadia/002/
Terveisin,
Micko
---
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
-
Tässä ei ihan olla samaa mieltä; jokainen hetki on mun mielestä kuvan arvoinen ja yhtään kuvaa ei pitäisi ikinä laittaa deletellä. Kiitos kuitenki kommentista; harmi ettei uponnu =)hassel kirjoitti:Jos ei tiedä miksi kuvat pitäisi saada talteen, kannattanee painaa deleteä.
Muutama ok jatkokäsittelyyn kelpaava, mutta loput bittiavaruuteen joutavaa pikselitöhnää.
-
- Viesti:
-
En ota pahalla, ihan hyvä kommentti mutta tiesin nämä asiat jo ennalta.laonovi kirjoitti:Sori vaan, mutta suurin osa kuvista oli puhkipalaneitä ja tummat sävytkin pelkkää...mustaa. Enkä osannut minkään kuvan kohdalla yhdistää tilanteeseen, eli tosiaankin räpsyjä.
Multa löytyy myös piirun verran teknisempiäkin kuvia, joissa valitettavasti on menty se ajatus edellä että ois valotettu niin täydellisesti, ettei voi kukaan tulla sanomaan että olisin huonompi kuvaaja kuin mitä kamerani mahdollistaisi. Sillä ajatuksella kuvaaminen on kuitenkin minulle jo aikamoista myrkkyä; en kuitenkaan alunperin oppinut valokuvausta mistään oppaasta, vaan halusin vain ottaa kivalta näyttäviä asioita talteen. Sitä ne on kai nämäkin kuvat ja laiska käsittely kyllä tuo kaikki hapannaamat esiin, mutta ei näitä koskaan otettukaan ajatuksella, että oltaisiin parhaita. Sekin selviää otsikosta.
Analyyttinen ajattelu valokuvauksen suhteen saattaa joskus jopa viedä motin; minulta se vei vuosiksi ja aina tulee uudet happamat ihmiset kertomaan kaiken pahan vaan, koska kerrankin löytyy taiteen ala jota voi jopa esittää osaavansa, kunhan lukee riittävän hyvin oppaita.
Niin ja laitan kuvia jatkossakin; tämä ei ole nyt mikään uhriutumisviesti :-)
Eihän se ole kuin ajattelee vaan? :)moonshine kirjoitti:Hieno asenne, arvostan. Pystyspä itekin aattelemaan ja toimimaan noin. :-)
Kuvista tuo amppari (?) verkossa on kiehtova.
Kiitos, munkin mielestä kivoimman näköinen makrokuvauskohde pitkään aikaan. Kuvan potentiaali jää sekin kyllä aika laimeaksi, kun olen liian laiska käsittelemään sitä.
Mun postauksissa usein tulee paskin kuva ekana; en tiedä miksi. Ykkösessä näin tilanteen mistä olisi oikein valottamalla jossain tapauksessa voinut ehkä saada kivan kuvan, koska tien linjat ja valo tuo kuvaan jonkinlaista syvyysvaikutelmaa. Samaa vaikutelmaa haetaan takaa myös viidennessä kuvassa, mutta prkl olisi kyllä pitänyt ottaa Zeissi mukaan niin nuo vasemmalla olevat puut piirtyneet paremmin kun ei näin platkusta kuvasta erota... tai sitten se on tuo dpp :n *sensuroitu* terävöinti joka näytti ihan muulta edit -ikkunassa kuin exportin jälkeen. Laiskuuden piikkiin.Maffer kirjoitti:Ainakaan ykkönen ja vitonen ei auennut lainkaan tänne. Mikä motiivi niissä on ollut takana?
Nämä kaikki on räpsyjä ja useimmissa tilanteessa täysin spontaaneja "katukuvia" ja joskus metsästäkin. Tavallaan siis tällainen oma 365 kuvaa vuodessa -harjoitus, että pääsee hommaan taas sisään.
-
-
olet rohkea napsija jolla ilmeisesti itsekunnioitus terveissä lukemissa, niin ei haitanne suora kommentointikaan?!laxative kirjoitti:Mun postauksissa usein tulee paskin kuva ekana; en tiedä miksi. Ykkösessä näin tilanteen mistä olisi oikein valottamalla jossain tapauksessa voinut ehkä saada kivan kuvan, koska tien linjat ja valo tuo kuvaan jonkinlaista syvyysvaikutelmaa. Samaa vaikutelmaa haetaan takaa myös viidennessä kuvassa, mutta prkl olisi kyllä pitänyt ottaa Zeissi mukaanMaffer kirjoitti:Ainakaan ykkönen ja vitonen ei auennut lainkaan tänne. Mikä motiivi niissä on ollut takana?
juuh&plaah. ykönen ja vitonen ehdottomasti parhaita! harmi ettei tosiaan tullu Zeissii mukaan, mutta tärkeintä noista olis saada vedokset pistekirjoituksella jotta sokeetkin vois saada elämyksiä näistä 3D hetkoisista!
eikun oikeesti. setissä oli mukana pari ok kuvaa tosiaan, mutta deleteä olis voinut käytellä runsaalla kädellä. ei nyt ihan mitä tahansa niitänäitä räpsyjä kannata laitella. rimaa korkeammalle juuh, siitä se lähtee taas!
-
Kirjoitusasu mulla on aina ollut vähän omituinen, niin helposti voisi luulla että olen näreissäni taikka täynnä itseäni. Jostain kotoolta oppinut kai vain pysymään asiassa =)temama kirjoitti:olet rohkea napsija jolla ilmeisesti itsekunnioitus terveissä lukemissa, niin ei haitanne suora kommentointikaan?!laxative kirjoitti:Mun postauksissa usein tulee paskin kuva ekana; en tiedä miksi. Ykkösessä näin tilanteen mistä olisi oikein valottamalla jossain tapauksessa voinut ehkä saada kivan kuvan, koska tien linjat ja valo tuo kuvaan jonkinlaista syvyysvaikutelmaa. Samaa vaikutelmaa haetaan takaa myös viidennessä kuvassa, mutta prkl olisi kyllä pitänyt ottaa Zeissi mukaanMaffer kirjoitti:Ainakaan ykkönen ja vitonen ei auennut lainkaan tänne. Mikä motiivi niissä on ollut takana?
juuh&plaah. ykönen ja vitonen ehdottomasti parhaita! harmi ettei tosiaan tullu Zeissii mukaan, mutta tärkeintä noista olis saada vedokset pistekirjoituksella jotta sokeetkin vois saada elämyksiä näistä 3D hetkoisista!
eikun oikeesti. setissä oli mukana pari ok kuvaa tosiaan, mutta deleteä olis voinut käytellä runsaalla kädellä. ei nyt ihan mitä tahansa niitänäitä räpsyjä kannata laitella. rimaa korkeammalle juuh, siitä se lähtee taas!
Ei näistä mikään kuva aiheuttanut minulle sellaista juoksen koneelle käsittelemään -tyyppistä fiilistä, eli vähän arkaillen laitoin esille. Ei uppoa, that's it. Pidän kuvat arkistossa ja jatkan harrastelua! Kiitos kommentista.
-
-
ei ny pidä loukkaantua tai ottaa hernettä nenään.laxative kirjoitti:Kirjoitusasu mulla on aina ollut vähän omituinen, niin helposti voisi luulla että olen näreissäni taikka täynnä itseäni. Jostain kotoolta oppinut kai vain pysymään asiassa =)
Ei näistä mikään kuva aiheuttanut minulle sellaista juoksen koneelle käsittelemään -tyyppistä fiilistä, eli vähän arkaillen laitoin esille. Ei uppoa, that's it. Pidän kuvat arkistossa ja jatkan harrastelua! Kiitos kommentista.
Sulla oli ihan kelpo otoksia siellä välissä, ja sitten yhtäkkiä jotain ö-luokan räpsyjä mitäänsanomattomasta kadunpätkästä, betonitötteröistä jne. otettuna yläviistosta, niin että näkee ihan selkeästi et oot vaan kävellyt kameran kanssa ja päättänyt nappasta kuvan suorilta jaloin sen ihmeemmin miettimättä, tai edes viittimättä kyykistyä perspektiivin etsimiseen tms!!
sitte niistä pitäis vielä keksiä jotain syvällistä sanottavaa.lol!? kun ei kertakaikkiaan ole mitään sanottavaa kun korkeintaan verbaalisen harjoituksen vuoksi. kyllähän joku sananiekka sais väsättyä maailmaa hivelevän runon vaikka wc-pönttöön pissaamisesta.
mut mikäs siinä, kyllähän täällä kuvia saa näyttää, ja myös kritisoida niitä, eiks je?
joten ei missään nimessä pahalla. oikeasti. sulla oli ihan hyviäkin kuvia siellä.
-
Kuuntelisit puhetta vaan, en ole loukkaantunut enkä yritä sellaista kuvaa myöskään antaa :-) Olen muuten pari metriä pitkä, eli kuvan ottaminen vaati kyllä minulta kyyristymistä. Mielikuvituksella ei auta paikkailla asioita, joita ei tiedä.temama kirjoitti:ei ny pidä loukkaantua tai ottaa hernettä nenään.laxative kirjoitti:Kirjoitusasu mulla on aina ollut vähän omituinen, niin helposti voisi luulla että olen näreissäni taikka täynnä itseäni. Jostain kotoolta oppinut kai vain pysymään asiassa =)
Sulla oli ihan kelpo otoksia siellä välissä, ja sitten yhtäkkiä jotain ö-luokan räpsyjä mitäänsanomattomasta kadunpätkästä, betonitötteröistä jne. otettuna yläviistosta, niin että näkee ihan selkeästi et oot vaan kävellyt kameran kanssa ja päättänyt nappasta kuvan suorilta jaloin sen ihmeemmin miettimättä, tai edes viittimättä kyykistyä perspektiivin etsimiseen tms!!
sitte niistä pitäis vielä keksiä jotain syvällistä sanottavaa.lol!? kun ei kertakaikkiaan ole mitään sanottavaa kun korkeintaan verbaalisen harjoituksen vuoksi. kyllähän joku sananiekka sais väsättyä maailmaa hivelevän runon vaikka wc-pönttöön pissaamisesta.
mut mikäs siinä, kyllähän täällä kuvia saa näyttää, ja myös kritisoida niitä, eiks je?
joten ei missään nimessä pahalla. oikeasti. sulla oli ihan hyviäkin kuvia siellä.
En odota runoja, enkä odota kehuja. Nämä on vain sellaisia tilanteita, joita ei muut viitsi kuvata joten tehtäväkseni näin ne tallentaa.
En muuten löytänyt historiaasi selaamalla yhtään valokuvaa, jonka olisit ottanut, eli suhtaudun kommentteihisi ehkä jatkossa enempi huumorilla :-)
Ymmärsin siis väärin ja pahoittelut siitä. En ole nähnyt kyseistä elokuvaa =) Hyvä, että tuli jokin fiilis!PeCa kirjoitti:Yritin omalla tavallani kertoa, että tuli hyvä fiilis.laxative kirjoitti:Yksinkertaisiin konsepteihin ihmisluonnosta on helppo tutustua elokuvien kautta, jos ei siihen muuten pysty. Olipas taas lapsellinen kommentti.PeCa kirjoitti:Tulee mieleen se Yesman-elokuva.
-
joojoo. ihan sama. skriivaat, ettet ottanut itteesi, mutta reagointisi antaa ymmärtää toista. ota huumorilla sitte myös se jos laitan että joku kuvasi on hyvä.lol.laxative kirjoitti:Kuuntelisit puhetta vaan, en ole loukkaantunut enkä yritä sellaista kuvaa myöskään antaa :-) Olen muuten pari metriä pitkä, eli kuvan ottaminen vaati kyllä minulta kyyristymistä. Mielikuvituksella ei auta paikkailla asioita, joita ei tiedä.temama kirjoitti: ei ny pidä loukkaantua tai ottaa hernettä nenään.
Sulla oli ihan kelpo otoksia siellä välissä, ja sitten yhtäkkiä jotain ö-luokan räpsyjä.joten ei missään nimessä pahalla. oikeasti. sulla oli ihan hyviäkin kuvia siellä.
En odota runoja, enkä odota kehuja. Nämä on vain sellaisia tilanteita, joita ei muut viitsi kuvata joten tehtäväkseni näin ne tallentaa.
En muuten löytänyt historiaasi selaamalla yhtään valokuvaa, jonka olisit ottanut, eli suhtaudun kommentteihisi ehkä jatkossa enempi huumorilla :-)
en ole katsonut tarpeelliseksi postaa tänne räpsyjäni koska en ole kaivannut niihin mitään kritiikkiä eikä ne muutenkaan mitään niin ihmeellisiä ole olleet. tämä vain oma suhtautumiseni niihin.
mut ihan sata varma, etten tälläistä matskua ainakaan laita, ku korkeintaans huumormielessä.
mut toi mitä skriivasit et olet kuvannut sellaisia tilanteita, joita ei muut viitsi kuvata jne. niin siinä on pieni totuus kieltämättä kun katsoin settiäsi vielä läpi.
vaikka teknisesti ja visuaalisesti settisi olisi kouluarvosanoin -6 kokonaisuudessaan, niin ajankuvan tallentamisen kannalta jotain 7 1/2 jopa! mun mielestä . tosin ajankuvan kannalta kaipaisin parempaa kuvaa kaupungilla häärivästä populasta, jotta näkisi ajan muotia jne
-
Pyysin kommentointia, sain niitä ja olen tyytyväinen! Jotenkin olen sellainen tyyppi, että aiheutan konfliktin tilanteessa kuin tilanteessa vaikka en sitä välttämättä itse hae takaa :-) Kai sitä ihmisiä vielä haastaa uskaltaa ilman, että tarvitsee ajatella että se olisi *sensuroitu*?temama kirjoitti:joojoo. ihan sama. skriivaat, ettet ottanut itteesi, mutta reagointisi antaa ymmärtää toista. ota huumorilla sitte myös se jos laitan että joku kuvasi on hyvä.lol.
en ole katsonut tarpeelliseksi postaa tänne räpsyjäni koska en ole kaivannut niihin mitään kritiikkiä eikä ne muutenkaan mitään niin ihmeellisiä ole olleet. tämä vain oma suhtautumiseni niihin.
mut ihan sata varma, etten tälläistä matskua ainakaan laita, ku korkeintaans huumormielessä.
mut toi mitä skriivasit et olet kuvannut sellaisia tilanteita, joita ei muut viitsi kuvata jne. niin siinä on pieni totuus kieltämättä kun katsoin settiäsi vielä läpi.
vaikka teknisesti ja visuaalisesti settisi olisi kouluarvosanoin -6 kokonaisuudessaan, niin ajankuvan tallentamisen kannalta jotain 7 1/2 jopa! mun mielestä . tosin ajankuvan kannalta kaipaisin parempaa kuvaa kaupungilla häärivästä populasta, jotta näkisi ajan muotia jne
Kuulen usein tuosta kuvieni autiosta fiiliksestä, kun tarkoituksella jätän ihmiset niistä pois.
Koitan jatkossa laittaa jonkun setin, josta saadaan parempia kouluarvosanoja. Rungosta on tosin suljin rikki ja 18-35 tarvitsisi myös huoltoa kun se on ratkennut mountin kohdilta... palataan siis astialle! =)