Mylly
-
- Viestit: 22685
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
-
- Viestit: 6511
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Oikealla oleva vino torvi syöttää tavaraa seulalle ja jokainen verkko alaspäin mentäessä on aina tiheämpi. Keskellä pyörii rautainen epäkesko joka saa koko jutun vibraamaan kuin horkkatautisen ufon.
Jokainen verkko syöttää oman karkeuden mukaisen jauhon omaan poistorööriin ja jatkojalostukseen.
Olikohan se näin...
No ainakin sinnepäin, mut varmistan asian vielä joskus mylläriltä. :)
Jokainen verkko syöttää oman karkeuden mukaisen jauhon omaan poistorööriin ja jatkojalostukseen.
Olikohan se näin...
No ainakin sinnepäin, mut varmistan asian vielä joskus mylläriltä. :)
-
- Viestit: 22685
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
-
- Viestit: 6511
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Kiitosta vaan.
Juu, Luuris tuli mieleen jo ekalla käynnillä. Olis vaikka mitä kehitellä Luuriksen kanssa samaan kuvaan :D
Hihnapyörät metallia tai rautaa niin menneisyyden suunnittelu näkyy kaikissa niissä. Kunhan kerkee niin yksityiskohtia pitää yrittää poimia myllyltä.
Tiiä sitten onko niillä mitään historiallista painoarvoa.....
Juu, Luuris tuli mieleen jo ekalla käynnillä. Olis vaikka mitä kehitellä Luuriksen kanssa samaan kuvaan :D
Hihnapyörät metallia tai rautaa niin menneisyyden suunnittelu näkyy kaikissa niissä. Kunhan kerkee niin yksityiskohtia pitää yrittää poimia myllyltä.
Tiiä sitten onko niillä mitään historiallista painoarvoa.....
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Olisiko siinä syynä materiaalitekniikan kehitys. Suorilla puolilla rasitus kohdistuu aika lailla rajummin kuin noilla spiraaleilla.Maffer kirjoitti:Huomionarvoista on taiteellinen spiraalimainen ratas tuolla taustalla. Nykyään sellaisia ei missään nimessä enää valmistettaisi.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 6511
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
No ei miun ajatukset ihan pielessä ole olleet. Aikoja sitten jo mietin liittyykö tuo puolien muoto esim. siihen kun kuormitus on kovimmillaan vaikka konetta käynnistettäessä.
Kestäähän valurauta sun muutkin seos- ja täysteräkset rääkkiä melkoisesti mutta äkkikuormitus ja pitkäaikainen rasitus ehkä paremmin hallittavissa vaikka puolien muotoilulla.
Brittein saarilla moisia muotoja näki usein höyry- sun muissa vanhoissa masiinoissa.
Mut nyt kamat autoon ja pikitietä pitkin Hesan kautta Turkkuseen!
Kestäähän valurauta sun muutkin seos- ja täysteräkset rääkkiä melkoisesti mutta äkkikuormitus ja pitkäaikainen rasitus ehkä paremmin hallittavissa vaikka puolien muotoilulla.
Brittein saarilla moisia muotoja näki usein höyry- sun muissa vanhoissa masiinoissa.
Mut nyt kamat autoon ja pikitietä pitkin Hesan kautta Turkkuseen!
-
- Viestit: 3703
- Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24