Pari hääkuvaa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
puuhapete

Pari hääkuvaa

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Tällästä puuhastelua tällä kertaa....

Kuva

Kuva
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mukavan erilaista ympäristöä ja hienosti valaistut henkilöt. Se mistä en diggaa on tuo hipsta-toning. Ei ymmärrä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Kuvina mukavia myös mun mielestä, tekniikassa vähän viilaamisen varaa? Esim. ykköskuvassa näkyy herran pään ympärillä terävöityksen tms. haloja ja onko kuva muutenkin vähän etutarkka... eturengas on terävä mutta pääkohde vähemmän terävä.

Samaa mieltä sävyistä kuin edellinen.
--------
Aves!
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hyvältä näyttää, joskin tuo yliterävöitys vähän pistää silmään sulhon pään ympärillä. Hienoja!
puuhapete

Kiitoksia kommenteista. Se on hyvä lähettää kuvat tänne tekniseen oikolukuun :) Kyseessä ei ollut yliterävöitys vaan himmensin taivasta hiukan brushilla ja siten poistin pään kohdalta erasella missä oli automask. Tämä näköjään aiheuttaa reunojen paskomista.

www.hvahamaa.com
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Mukavia kuvia! Vinkkua on mun makuun annosteltu turhan raskaalla kädellä.

Maffer, Sakke_K, eli mikä osa sävytyksestä ei pelitä? Onkos tässä ihan vanha kunnon sinistä alapäähän ja oranssii ylös? Inan ehkä vois valotusta laskee mun mielestä mut kahtelen kyl nyt ipadilta näitä.
Maffer
Viesti:

Haaleus ihmetyttää. Miksi musta ei voi olla vaan mustaa? Puvusta saa varmasti sävyjä esiin kun siellä kuitenkin on ruutia kennossa.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Maffer kirjoitti:Haaleus ihmetyttää. Miksi musta ei voi olla vaan mustaa? Puvusta saa varmasti sävyjä esiin kun siellä kuitenkin on ruutia kennossa.
Jotkut tykkää matalammasta kontrastista/sävyalasta ja tässä toi mustan nosto ei ole mun silmään kauheen korkee edes :) Makuasioitahan nää toki.

Mun mielestä tää on taiteellisena tehokeinona hiukan samanlainen kun mustavalkoisuus. Kaikesta tallennetusta datasta valitaan haluttu osa ja heitetään 'liika' pois :)
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Ville^K kirjoitti: Mun mielestä tää on taiteellisena tehokeinona hiukan samanlainen kun mustavalkoisuus. Kaikesta tallennetusta datasta valitaan haluttu osa ja heitetään 'liika' pois :)
Toki, se on vain eri asia kuka sitä pitää onnistuneena taiteena :-) Kuvien muut tekniset puutteet häiritsee tässä myös koko ajan, eli vaikea sanoa millaisen osan tästä nämä sävyt muodostavat...
--------
Aves!
Maffer
Viesti:

Niin voi sitä ajatella myös polttiksen valintaa. Tässä korostuu tuo iso eturengas mopokuvassa. Sen halkaisija näyttää olevan suurempi kuin päähenkilöiden pituus.

Mä oisin ottanu tuon kuvan 200/2:lla tai 500/4:lla jostain kilsan päästä.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Sakke_K kirjoitti:
Ville^K kirjoitti: Mun mielestä tää on taiteellisena tehokeinona hiukan samanlainen kun mustavalkoisuus. Kaikesta tallennetusta datasta valitaan haluttu osa ja heitetään 'liika' pois :)
Toki, se on vain eri asia kuka sitä pitää onnistuneena taiteena :-) Kuvien muut tekniset puutteet häiritsee tässä myös koko ajan, eli vaikea sanoa millaisen osan tästä nämä sävyt muodostavat...
Hääkuvissa haalistaminen on kovasti pop. Mielestäni ihan toimiva tehokeino, eikä sitä tässä ole edes viety kovin pitkälle. Mutta pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä on nimenomaan tehokeino - sellainen joko toimii tai sitten siihen kyllästyy äkkiä.

Nämä kuvat ovat kokonaisuutena rehellisempiä ja sopivasti rouheampia kuin mitä olen puuhapeteltä aikaisemmin nähnyt. Poissa on muovisuus. Miehen pään ympärillä oleva pieni halo kuitenkin häiritsee.

Eka kuvassa olisi polttoväli voinut tosiaan olla pidenpi, mutta että 500mm :-) 35mm sijasta 45mm olisi jo voinut tehdä paljon. Telellä tulee toisenmoisia kuvia joissa ei samaa tehoa olisi.
puuhapete

Jopas Mafferi on nyt kriittisellä päällä näitä tuotoksia kohtaan :)

Polttoväli mopokuvassa oli harkittu. Koska mopolla oli pariskunnalle tärkeä merkitys niin sen vuoksi korostin sitä tarkoituksella. Halusin myös taivasta tarpeeksi mukaan. Kuvista on olemassa myös normi sävyillä olevat versiot mutta kuvattavat olivat aivan haltioissaan näistä ja omasta mielestänikin nää on aika onnistuneet ja sopivasti erilaisia jos mun tuotantoo kattoo. Toi pään halo oli tekninen kömmähdys ja on korjattu asiakkaalle annettuun versioon.

Mutta kiitoksia mielenkiinnosta ja kommenteista.

www.hvahamaa.com
Maffer
Viesti:

Tuo oli vaan tuommoista pohdintaa kun kerran kysyttiin että mikä mättää. Ymmärrän oikein hyvin että jos pariskunta diggaa niin olet myös onnistunut.

Mä ajattelen vähän hassusta näkökulmasta näitä kun en oikeasti ymmärrä touhusta mitään. Vain että koska omissa ruuduissa pyrin yleensä säätämään kontrastin kohdalleen niin silloin tekisin niin ehkä sellaisissakin kuvissa mitä ei niin usein tule yritettyä.
Vastaa Viestiin