Laajista Nikonille
-
Laajista Nikonille
Tehdääs sitten uusi ketju tästä aiheesta niin löytää muutkin saman ongelman parissa olevat helpommin.
Eli D610:lle olen hommaamassa laajista.
Tällä hetkellä olen pähkäilemässä Sigman 20mm/1,4, Nikonin 20mm/1,8 sekä mustana hevosena Tokinan 16-28mm/2,8 välillä..
Onko heittää ideoita ja suosituksia? Alla omia pähkäilyjä perustuen netistä imettyihin tietoihin ja arvioihin, saa lisätä omia mietteitä...
Ja hintakatto on tosiaan siinä 600-700e, joten tamronin 15-30mm jää valitettavasti pois...
Sigma 20mm/f1,4
+f1,4
+ilmeisesti hiukan paremmin piirtää kuin nikon
+rakenne
-ei saa filttereitä ilman sovitinta
Nikon 20mm/f1,8
+koko
+saa filtterit kiinni
+tarkentaa vähän lähemmäs kuin muut
-rakenne
-ilmeisesti hiukan enemmän comaa kuin sigmassa
Tokina 16-28mm/f2,8
+Hinta
+Sääsuojaus
+zoomi, 16mm voisi välillä olla tarpeen..
-kuvanlaatu vähän huonompi kuin kahdessa ylemmässä???
-rakenne
-ei saa filttereitä kiinni
-f2,8
Tuossapa äkkiseltään mieleen tulevat plussat ja miinukset. Nyt vaan muiltakin kommenttia ja ehdotuksia. Käyttö tulee olemaan noin 40% maisemia, 30% ihmisiä/strobistelua ja 30% yökuvausta/tähtitaivasta/reposia.
Eli D610:lle olen hommaamassa laajista.
Tällä hetkellä olen pähkäilemässä Sigman 20mm/1,4, Nikonin 20mm/1,8 sekä mustana hevosena Tokinan 16-28mm/2,8 välillä..
Onko heittää ideoita ja suosituksia? Alla omia pähkäilyjä perustuen netistä imettyihin tietoihin ja arvioihin, saa lisätä omia mietteitä...
Ja hintakatto on tosiaan siinä 600-700e, joten tamronin 15-30mm jää valitettavasti pois...
Sigma 20mm/f1,4
+f1,4
+ilmeisesti hiukan paremmin piirtää kuin nikon
+rakenne
-ei saa filttereitä ilman sovitinta
Nikon 20mm/f1,8
+koko
+saa filtterit kiinni
+tarkentaa vähän lähemmäs kuin muut
-rakenne
-ilmeisesti hiukan enemmän comaa kuin sigmassa
Tokina 16-28mm/f2,8
+Hinta
+Sääsuojaus
+zoomi, 16mm voisi välillä olla tarpeen..
-kuvanlaatu vähän huonompi kuin kahdessa ylemmässä???
-rakenne
-ei saa filttereitä kiinni
-f2,8
Tuossapa äkkiseltään mieleen tulevat plussat ja miinukset. Nyt vaan muiltakin kommenttia ja ehdotuksia. Käyttö tulee olemaan noin 40% maisemia, 30% ihmisiä/strobistelua ja 30% yökuvausta/tähtitaivasta/reposia.
-
Laajis Nikonille
Moi
Minulla on myytävänä Nikkor AF-D 18-35 f/1:3,5-4,5 ED IF, joka on ollut käytössä D600 -rungon kanssa. Objektiivi on hyvässä kunnossa ja sen mukana tulee Hoyan UV-suodatin, Nikonin vastavalosuoja, etu- ja takatulpat sekä suojapussi. Hintapyyntö on 280 €. Objektiivi on ssanut hyvät arvostelut, kuten tämä Tho Hoganin: http://www.bythom.com/1835lens.htm. Myyn sen koska sorruin ostamaan aika paljon kalliimman 14-24 f/2,8 objektiivin.
Minulla on myytävänä Nikkor AF-D 18-35 f/1:3,5-4,5 ED IF, joka on ollut käytössä D600 -rungon kanssa. Objektiivi on hyvässä kunnossa ja sen mukana tulee Hoyan UV-suodatin, Nikonin vastavalosuoja, etu- ja takatulpat sekä suojapussi. Hintapyyntö on 280 €. Objektiivi on ssanut hyvät arvostelut, kuten tämä Tho Hoganin: http://www.bythom.com/1835lens.htm. Myyn sen koska sorruin ostamaan aika paljon kalliimman 14-24 f/2,8 objektiivin.
-
- Viesti:
-
Onko jotain tiettyä syytä miksi Nikon ennemmin kuin Sigma? Käytettynä olen näitä katsellut ja Nikon olisi kyllä 100€ halvempi...
Kyllähän se pääasiallinen käyttö on maisema/kaupunkikuvaus, tähtiä sit aina kun jaksaa lähteä ulos :) )
edit: kävihän se sekin mielessä et hommais tuon Nikonin ja sitten syksymmällä tähtiä/linnunrataa varten Samyangin 14mm/f2,8 kun se ilmeisesti on aika hyvä peli siihen.
Kyllähän se pääasiallinen käyttö on maisema/kaupunkikuvaus, tähtiä sit aina kun jaksaa lähteä ulos :) )
edit: kävihän se sekin mielessä et hommais tuon Nikonin ja sitten syksymmällä tähtiä/linnunrataa varten Samyangin 14mm/f2,8 kun se ilmeisesti on aika hyvä peli siihen.
-
- Viesti:
-
Ok. Noissa mitä olen käytettynä katsellut niin sigmassa olisi 4.5v takuuta jäljellä, nikonissa ei ollenkaan ;PHel_NiS kirjoitti:Itsellä on tuo sigman 20mm ja hieno peli onkin. Kuvaan sillä lähes yksinomaan öisin. Muuhun kuvaamiseen ottaisin nikonin koska se on kevyempi ja siihen saa filtterit. Tuo sigma painaa kilon...
Onhan se totta että painava se on, mutta toisaalta sen rakenne on ilmeisesti sen verran nikonia parempi? Mietin vain että kuinka muovinen se nikon on, ettei vaan ihan heti hajoa :)
Tuo suodinjuttu on ainut mikä tässä mietityttää itseä. Vaikeita päätöksiä, vaikeita päätöksiä :D
-
- Viesti:
-
Nikkorin vinjetointi on aika infernaalista isommilla aukoilla. Mulla on Sigmaan filtteriadapteri ja pärjäilen mainiosti sen kanssa. Kun en käytännössä tarvitse suotimia kuin jalustahommissa.Hel_NiS kirjoitti:Itsellä on tuo sigman 20mm ja hieno peli onkin. Kuvaan sillä lähes yksinomaan öisin. Muuhun kuvaamiseen ottaisin nikonin koska se on kevyempi ja siihen saa filtterit. Tuo sigma painaa kilon...
Ja mitä painoon tulee, niin tasapainoinen tuo Sigma on D810:n kanssa.
-
http://goo.gl/bsZ9ks
Ainakin Sulannon jutusta näin jymmarsin, vai meneekö nyt väsymyksen piikkiin ja pahasti!
Ainakin Sulannon jutusta näin jymmarsin, vai meneekö nyt väsymyksen piikkiin ja pahasti!
-
Noniin, nyt on uusi linssi hyppysissä. Päädyin nyt tuohon Nikonin 20mm/1,8:iin ja oikein hyvältähän tämä vaikuttaa.
Eikä tuo rakenne nyt niin heppoiselta tunnu mitä aluksi luulin. Tuo suodinhomma se oli mikä loppujen lopuksi tämän homman omalla kohdalla ratkaisi.
Kiitokset jälleen avusta, nyt kuvaamaan :P
Eikä tuo rakenne nyt niin heppoiselta tunnu mitä aluksi luulin. Tuo suodinhomma se oli mikä loppujen lopuksi tämän homman omalla kohdalla ratkaisi.
Kiitokset jälleen avusta, nyt kuvaamaan :P