NOKIA 940 tulostaminen

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
sjk0

NOKIA 940 tulostaminen

Viesti Kirjoittaja sjk0 »

Minä olen vanha ukko ja ostin älykännykän. Olen ottanut kuvia sillä, mutta miten sieltä voidaan tulostaa kuvat käyttäen WIFI-yhteyttä. Tulostin on Epsoni ET-2550. Osaisko joku vastata?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

En Epsonista tiedä, minulla on Lumia 925, ja siihen ei saa ainakaan HP:n tulostinnapsia.
Katso kaupasta on Epsonilla siihen puhelimeen tulostusapssia.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Minusta fiksuinta on siirtää kuvat ensin tietokoneella ja tulostaa sieltä. Puhelin ei ole mikään kuvien pitkäaikaiseen varastointiin tarkoitettu laite. Turhan moni on menettänyt kuvansa, kun puhelin on hävinnyt tai hajonnut.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Minullakaan ei ole WindowsPhöneä, mutta tilanne on suunnilleen se, että Androidiin ja WP:hen ei ole puhelimen käyttöjärjestelmän tulostusta. Tulostus on hoidettava erillisellä sovelluksella ja noissa sen yleensä tarjoaa kirjoitinvalmistaja. Windowsiin tarjonta on heikkoa.

Vaihtehtoja on joitakin:
- nykyään useissa tulostimissa on "email-osoite", johon lähettämällä sähköpostia, tulostin tulostaa sisällön.
- joitakin kolmannen osapuolen ohjelmia on. Esim. PrintHand osaa tulostaa kuvia Wifi:n yli.
- jotkut tulostimet osaavat tulostaa pilvipalvelusta. Tällöin voit kuvat siirtää tuollaiseen ja tulostaa sitten printterillä tai siihen liitetyllä tietokoneella.

iPhone-puolella on sitten AirPrint, jossa puhelimessa oleva ohjelma hoitaa homman. Useimmat tulostimet tukevat tuota suoraan.
tehodia

Re: NOKIA 940 tulostaminen

Viesti Kirjoittaja tehodia »

sjk0 kirjoitti:Minä olen vanha ukko ja ostin älykännykän. Olen ottanut kuvia sillä, mutta miten sieltä voidaan tulostaa kuvat käyttäen WIFI-yhteyttä. Tulostin on Epsoni ET-2550. Osaisko joku vastata?
Tuolta löytyy lisätietoa:

https://www.epson.fi/fi/fi/viewcon/corp ... 16268/8002

Tuon mukaan ET-2550 tarvitsee firmware-päivityksen. Tuosta vain ei selviä, mikä versionumero se pitäisi olla, ja onko jo nykyisissä myytävissä tulostimissa se valmiina.
tehodia

SuperDrive kirjoitti:Minusta fiksuinta on siirtää kuvat ensin tietokoneella ja tulostaa sieltä. Puhelin ei ole mikään kuvien pitkäaikaiseen varastointiin tarkoitettu laite. Turhan moni on menettänyt kuvansa, kun puhelin on hävinnyt tai hajonnut.
Myös kuvien tulostaminen voi olla joillekin se riittävä "varmistus"-/varastointikeino. Jos kuvia on loppujen lopuksi muutama Gt, niin välttämättä sitä varten ei vielä kannata hankkia tietokonetta. Kuvat kannattanee silti siirtää vaikka jonkun tutun luona muistikortille, tms.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

tehodia kirjoitti: Myös kuvien tulostaminen voi olla joillekin se riittävä "varmistus"-/varastointikeino. Jos kuvia on loppujen lopuksi muutama Gt, niin välttämättä sitä varten ei vielä kannata hankkia tietokonetta. Kuvat kannattanee silti siirtää vaikka jonkun tutun luona muistikortille, tms.
Tulostus ei koskaan ole varmistuskeino. Jos ei käytä konetta, kannattaa kuvat tallentaa pilveen. Jos tulostaa tuhat kuvaa, tulee sille hintaa jo tietokoneen verran.
tehodia

SuperDrive kirjoitti:
tehodia kirjoitti: Myös kuvien tulostaminen voi olla joillekin se riittävä "varmistus"-/varastointikeino. Jos kuvia on loppujen lopuksi muutama Gt, niin välttämättä sitä varten ei vielä kannata hankkia tietokonetta. Kuvat kannattanee silti siirtää vaikka jonkun tutun luona muistikortille, tms.
Tulostus ei koskaan ole varmistuskeino. Jos ei käytä konetta, kannattaa kuvat tallentaa pilveen. Jos tulostaa tuhat kuvaa, tulee sille hintaa jo tietokoneen verran.
Kuten jätit huomioimatta kirjoitin varmistussanan lainausmerkkeihin. Sille sukulaismummolle on kuitenkin helpompi näyttää kuvia vaikka A4-tulosteina tai kymppikuvina kuin puhelimen näytöltä.

Tyypillinen vanha ukko kuvasi aikoinaan pari rullaa filmiä vuodessa, siis noin 50 kuvaa. Menisi 20 vuotta ennen kuin tuhat kuvaa tulisi täyteen, jos oletetaan, että jokainen kuva olisi paperikuvan arvoinen. Jos kuitenkin kuvaa enemmän, niin silloin tuhat kuvaa saisi melko halvalla käyttämällä kuvapalveluita. Silloin hintaa olisi n. sata euroa.

Tulostaminen ja tietokone eivät ole toistensa vastakohtia. Tulostamista tässä kohtaa kysyttiin, joten vaikka olisi oma tietokone, niin luultavasti niitä kuvia tulostettaisiin siitä huolimatta.
Vastaa Viestiin