Peilittömälle olkalaukkua?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Isosceles

Peilittömälle olkalaukkua?

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Peilittömään siirryttyäni kokonaan, ainakin toistaiseksi, uutta laukkua tekisi mieli. Nykyiseen Lowepro Classified 140AW ollut vuosia käytössä.
Sisälle menee DSLR runko+pari lasia, ja laukku on osottautunut erittäin käytännölliseksi niin koon puolesta kuin miten kameraan pääsee käsiksi.
Päällä on vetoketju josta saa kameran käsiin nopeasti eikä tarvi pelata läpän kanssa, läppä on ulkotaskun päällä.

Nyt olisi hakusessa samantapainen ei niin kameralaukun näköinen olkalaukku, johon peilitön ei hukkuisi sisälle? Olisiko ehdotuksia?

Nykyinen http://store.lowepro.com/ca/classified-140-aw-ca
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

nsamppa tuolla Yleisen keskustelun puolella linkkasi jonku starter-kick laukun :)
Isosceles

Maffer kirjoitti:nsamppa tuolla Yleisen keskustelun puolella linkkasi jonku starter-kick laukun :)
Joo tulinkin siihen tulokseen että hommaan tolle peilittömälle 45l rinkan. Se on ihan paras kaikkeen. Voin kantaa halkoja ja kamiina mukana ni saa Sonyn lämpimäks...
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Tämä ei vastaa aivan toivetta laukusta, joka ei näyttäisi niin selvästi kameralaukulta, mutta tämä Canonin Gadget Bag 300EG laukku on näppärä a6000:lleni ja pienelle määrälle tilpehööriä. Laukkuun mahtuu myös DSLR, mutta tämä ei ole mielestäni liian suuri peilittömälle, vaan varsin passeli.

Tässä löytyy hyvä esittelyvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=frZ4syQJ5b4

Tuossa videossa ei tainnut näkyä irroitettavaa pientä erillistä hihnaan kiinnittyvää taskua, jossa on johdolle läpivienti. Se näkyy tässä Amazonin tuotekuvassa. Laukun sivulla on myös verkkotasku.
http://www.amazon.co.uk/Canon-0036X519- ... B0089XNSEA

Laukku kulkee erittäin mukavasti olalla ja on suunniteltu siten, että sen voi kiepauttaa olalta ottamatta rinnan eteen vaakasuoraan, jolloin laukun sisältöön pääsee tässä asennossa päällä (olalla/selällä roikkuessa sivulla) olevan vetoketjullisen läpän kautta.

Mielestäni erittäin hyvä laukku. Mutta näyttää kyllä kameralaukulta.
Viimeksi muokannut Kryptos, Helmi 18, 2016 15 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
Jarski75

Viesti Kirjoittaja Jarski75 »

Mä just aloin raahaamaan Nikon V1:stä Classified 160AW:ssä :D
( no menee sinne se D7000 välillä myös )
- ihan en oo sisäistäny miten ne vetoketjutasku/kameraosaston jakajaseinät pitäis asetella järkevästi :/
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

En osaa suositella mitään, mutta scandinaviaphotossa tällä hetkellä joitakin Think Tank laukkuja -30% alennuksella.
Isosceles

Kryptos kirjoitti:Tämä ei vastaa aivan toivetta laukusta, joka ei näyttäisi niin selvästi kameralaukulta, mutta tämä Canonin Gadget Bag 300EG laukku..
Samantapanen löytyykin jo Lowepro Transit Sling 250AW, joten ei ihan mikä hakusessa.

Skandinavian photo onkin tullut selattua Think Tankkien osalta, ja melkein tilasinkin jo Urban Approach 5:en, olisi juuri sellainen mitä haen jos läppä olisi mallia vetoketju päällä..

http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1 ... less-musta
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tosiaan vois yhdistää voimat tässä. Mulla se Lowepron slingshot ja se on aika hyvä. Siinä on tosi hyvä puoli se että sinne saa pikkusen jalustan mukaan ku toinen puoli on niin korkee. Pikkasen sais olla isompi ja erillinen osasto akuille tms. Asteen tukevampi ehkä myös. Se mikä siinä rasittaa eniten on että sitä on aina pakko kantaa vasemmalla olalla. Muuten se korkeempi osa on edessä. Se slingshot on aika lähellä, muttei kuitenkaan sit ehkä.
Isosceles

Jarski75 kirjoitti: - ihan en oo sisäistäny miten ne vetoketjutasku/kameraosaston jakajaseinät pitäis asetella järkevästi :/
Tulikin fläsäri mieleen tuosta, alkuperäiset jakajat, sellaiset ihme ylitopatut lärpykät lensi heti ensi minuuteilla laatikkoon ja asettelin jonkun repun ylijäämä jakajat laukkuun. Onhan siellä kulkenut 70-200mm 2.8 ja AF-S 300mm f/4:kin, D700 ja 50mm kanssa. Vaikka mulla tuo pienempi malli onkin.

Skandinavian photosta löytyi suhteellisen hyvä laukku. Tosin suunnattu kauniimmalle sukupuolelle ja hintakin suht suolanen :D Etsintä jatkuu..

http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1 ... o-licorice
Jarski75

Viesti Kirjoittaja Jarski75 »

Isosceles kirjoitti:Tulikin fläsäri mieleen tuosta, alkuperäiset jakajat, sellaiset ihme ylitopatut lärpykät..
Just niitä yläreunastaan nahkasuikaleilla vuorattuja oon ihmetelly.
Ilmeisesti niitten nahkareunojen olis tarkoitus olla ne järkkärin rungon etuosaan nojaavat kohdat, mut en oikein sisäistä mitenpäin ne pitäis olla fiksuimmillaan.. täytyy ihmetellä ehtiessään lisää - ihan kiva kassi muutoin tämmösille pienemmille kameroillekin, kun mahtuu vähän muutakin mukaan tarvittaessa, ja toisaalta tyhjän tilan kantaminenkaan ei haittaa kun laukku ei mikään yber-ylikoko ole muutenkaan :)
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

"Peilittömälle laukkua" ei oikeastaan kerro mitään, jos ei samalla kerro kalustoa. Maffer menee sillä Nato-rinkalla eikä tahdo riittääkään. Sony RX100 menee farkkujen taskuun röökiaskin kanssa.

Itsellä on tosiaan 10 laukkua (lisääntyivät yhdellä tarkistuslaskennassa) ja silloin kun liikun puhtaasti Sony NEX-linjalla, niin tavarat kulkevat Sony LCS-EME -laukussa. Sitä ei ihme kyllä saa Suomesta.

https://www.youtube.com/watch?v=mvomfPlHeMI
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Isosceles kirjoitti: Skandinavian photosta löytyi suhteellisen hyvä laukku. Tosin suunnattu kauniimmalle sukupuolelle ja hintakin suht suolanen :D Etsintä jatkuu..

Olen kai sitten naisellinen valokuvaaja, mutta minulla ei olisi mitään ongelmaa kantaa tuota laukkua. Hinta on kyllä hirmuinen.
Sapere aude.
---
flickr
Isosceles

Kryptos kirjoitti:
Isosceles kirjoitti: Skandinavian photosta löytyi suhteellisen hyvä laukku. Tosin suunnattu kauniimmalle sukupuolelle ja hintakin suht suolanen :D Etsintä jatkuu..

Olen kai sitten naisellinen valokuvaaja, mutta minulla ei olisi mitään ongelmaa kantaa tuota laukkua. Hinta on kyllä hirmuinen.
No hintahan tuossa on esteenä, muuten olisi passelin oloinen.

mremoselle: a7, fe28mm, fe55mm ja manuaali 135mm 3.5 jupiter pitäisi mahtua.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Isosceles kirjoitti:mremoselle: a7, fe28mm, fe55mm ja manuaali 135mm 3.5 jupiter pitäisi mahtua.
Siinä tapauksessa aika lailla samanlainen kassi kun mihin minä laittaisin D810:n, 35/1.4 Sigman, 85/1.8 ja 135/2DC Nikkorit. Siinä mielessä tuo peilittömyys ei tässä tapauksessa ole valintaa ohjaava.

Aika usein kun lähden tuollaisella setillä, on laukkuna joko Löwepron Event Messenger tai vielä useammin Crumplerin Quick Escape Sling. Tuo Crumpler oli aikanaan Rahalan ulosheittokorissa kuuteenkymppiin muistaakseni.

Löwepro:hon menee sitten myös ohut läppäri tai tabletti ja paljon muutakin kamaa. Crumpler on tuolla varustemäärällä aika lailla taputeltu. Tosin Crumplerissa kulkee jalusta, jos sellaisen haluaa mukaan.

"Ongelmana"han on se, että haluaako alussa kantaa kameraa turhaan kädessä, vai valitseeko vaihtoehdon, että kuvauspaikalla sitten laukussa on tyhjää. Tosin yksi tyhjä paikka helpottaa aina objektiivin vaihtoa.

Niin ja jos haluan hifistellä tai kyseessä on ketunmetsästys, mukaan lähtee Billingham. Kettumetsälle ei voi mennä muulla kassilla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

mremonen kirjoitti: Niin ja jos haluan hifistellä tai kyseessä on ketunmetsästys, mukaan lähtee Billingham. Kettumetsälle ei voi mennä muulla kassilla.
Ha, kuten moni asia maailmssa, myös Billingham on yliarvostettu. Itselläni 307, mutta usein se koko ajan korvautunut Giottosin halpiksella. Ajattelinkin josko myisi koko billinghamin pois, mutta annetaan sille nyt yksi Italianmatka aikaa näyttää jokin hyvyys...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Itse olen tykästynyt seuraavaan merkkiin, mut makunsa kullakin :)
https://www.youtube.com/watch?v=yOrFy8AKDlo
Galeidan

Viesti Kirjoittaja Galeidan »

Laukku jos mikä on makuasia. Monenlaisia on tullut kokeiltua (etenkin Tamrac ja Lowepro) ja viimeisimpänä olen kanniskellut Think Tank Retrospective -laukkua.

Ei näytä perinteiseltä kameralaukulta ja ajaa asiansa. Velcro läppä on myös makuasia. Itse laitoin ne "silencerit" päälle, jolloin laukun saa avattua huomaamattomasti. Modifioin myös laukkua hieman kevyemmäksi ja nyt sinne menee mukavasti Fujin runko ja 3 objektiivia sekä muutama tarvike. Myös Sonyn RX100IV mahtuu, mikäli tarvitsee pokkaria kaveriksi.

Retrospective sarjaa on monen kokoisena saatavilla ja ainakin Studiovarustamo ja Scandinavian Photo myyvät Suomessa/Suomeen.

https://www.thinktankphoto.com/collecti ... ive-series

Kuten papetsu sanoi, makunsa kullakin.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Galeidan kirjoitti:..viimeisimpänä olen kanniskellut Think Tank Retrospective -laukkua.

Ei näytä perinteiseltä kameralaukulta ja ajaa asiansa. Velcro läppä on myös makuasia. Itse laitoin ne "silencerit" päälle, jolloin laukun saa avattua huomaamattomasti. Modifioin myös laukkua hieman kevyemmäksi ja nyt sinne menee mukavasti Fujin runko ja 3 objektiivia sekä muutama tarvike. Myös Sonyn RX100IV mahtuu, mikäli tarvitsee pokkaria kaveriksi..
Itse tuli tuo Retrospective 7 ostettua puoleen hintaan (65e) aikoinaan ja eipä ole siitä huonoa sanottavaa löytynyt. Näyttää päältä tavalliselta laukulta ja on riittävän tilava normaalille järjestelmäkameralle sekä muutamalle objektiiville. Nuo "silencerit" laitoin itsekin myös käyttöön. Sopii hyvin kaupunki käyttöön jos liikkuu kävellen. Pyöräilyyn sopii paremmin reppu, kun olkalaukku heiluu (ellei ole erillistä vyötärön ympäri laitettavaa remmiä).
harry3man

Viesti Kirjoittaja harry3man »

Billingham hadley small.
Siinä on tyyliä, ei kamera laukun näköinen. Takataskuun mahtuu iPad.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ei minukaan kamera laukun näköinen ole ;-)

Noita isoläppäisiä muuten hieman paheksutaan maailmalla, ne kun ovat taskuvarkaiden suosiossa. Ei siis kohtena, vaan varustena: nyppää kukkaron toisen laukusta ja lipsauttaa lipan alle -se vaatii poliisin, jotta pääsee näkemään mitä siellä on, vaikka epäilys olisi vahva.
Eli jos isoläppäkuvaajaa sorsitaan tai katsotaan vihaisesti, se ei johdu vaalesta tukasta ja paikallisten kateudesta ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin