Tietokoneen käynnistys
-
Tietokoneen käynnistys
Hei!
Sattui juuri erikoinen tapaus. Yritin käynnistää koneen normaalisti. Bios käynnistyi (koska ruudulle tuli logo). Sen jälkeen tuli sininen ruutu jossa hiiren osoitinta pystyi liikuttamaani. Siitä ei päässyt mitenkään eteenpäin. Windows (10) ei käynnistynyt. Yritin tätä useaan kertaan, myös siten, että otin tepselin seinästä puoleksi minuutiksi. Aina sama tilanne.
Menin katsomaan BIOSia, siellä kaikki näytti olevan ok. En tehnyt mitään muutoksia poistuin vain BIOSista ja a vot Windows käynnistyi ja kone toimii ok. Osaako joku viisas selittää, mistä on kysymys. Missä oli (tai on ) vika? Edellisen kerran käytin konetta tänä aamuna. Silloin kaikki oli täysin normaalia.
Mikko
Sattui juuri erikoinen tapaus. Yritin käynnistää koneen normaalisti. Bios käynnistyi (koska ruudulle tuli logo). Sen jälkeen tuli sininen ruutu jossa hiiren osoitinta pystyi liikuttamaani. Siitä ei päässyt mitenkään eteenpäin. Windows (10) ei käynnistynyt. Yritin tätä useaan kertaan, myös siten, että otin tepselin seinästä puoleksi minuutiksi. Aina sama tilanne.
Menin katsomaan BIOSia, siellä kaikki näytti olevan ok. En tehnyt mitään muutoksia poistuin vain BIOSista ja a vot Windows käynnistyi ja kone toimii ok. Osaako joku viisas selittää, mistä on kysymys. Missä oli (tai on ) vika? Edellisen kerran käytin konetta tänä aamuna. Silloin kaikki oli täysin normaalia.
Mikko
-
- Viesti:
Mulla joskus tekee samaa. Auttaa kun käy BIOS-asetuksissa, vaikkei mitään muutakaan. Siellä on vain joku bitti vinossa, eikä käynnistyminen onnistu.
Yleensä mulla hukkaa käynnistyslevyn.
Yleensä mulla hukkaa käynnistyslevyn.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
-
Miksi tätä täytyy kysellä digicamera.netissä?
on muitakin foorumeita: http://murobbs.muropaketti.com/
varmasti osaa tuollakin ihmiset vastailla
-
Kyllähän tämä sivuaa valokuvausaihetta ja muutenkin kyseessä sana on melkein vapaa alue.digikuva81 kirjoitti:Miksi tätä täytyy kysellä digicamera.netissä?
-
Eihän tuollaiselle nörttisaitille kukaan tervejärkinen halua vapaaehtoisesti liittyä.digikuva81 kirjoitti:Miksi tätä täytyy kysellä digicamera.netissä?
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
-
Moro
Minulla oli hieman samanlaisia oireita
BIOS käynnisty mainiosti
Winukan lataaminen ei kuitenkaan onnistunut.
-
Virrat pois ja uudelleen tulille yleensä auttoi.
-
Uskallan väittää, että kyse oli kovalevyn oireilusta.
Päivittelin tuossa hetki sitten kovon SSD:ksi ja ongelma / oire katosi.
t. Jussi
Minulla oli hieman samanlaisia oireita
BIOS käynnisty mainiosti
Winukan lataaminen ei kuitenkaan onnistunut.
-
Virrat pois ja uudelleen tulille yleensä auttoi.
-
Uskallan väittää, että kyse oli kovalevyn oireilusta.
Päivittelin tuossa hetki sitten kovon SSD:ksi ja ongelma / oire katosi.
t. Jussi
Jussi
-
- Viesti:
Kuvatun kaltaista ongelmaa ei ole tietääkseni mulla tullut ikinä, mutta sekä uudella että vanhalla koneella on tullut jonkun kerran boottauksen pysäyttänyt "Overclockin Failed" -ilmoitus. Tuosta taas pääsee eroon juurikin kuvatulla tavalla, eli käy BIOS:ssa pyörähtämässä eikä tee mitään.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Jotkut koneet yrittävät etsiä käynnistyslevyä ulkoisista muisteista. Minä huomasin yläkoulussa koulun "laatu"koneista sen, mutta eipä ole missään muissa koneissa ollut.rautaperä kirjoitti:Olen huomannut että joskus käynnistymisen estää se että kameran muistikortti on unohtunut usb-väylään. Ilmeisesti kone hakee käynnistyslevyä sieltä
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Sieltä BIOSistahan se käynnistysjärjestys konffataan, ei se kone mitään arvo vaan noudattaa ihan orjallisesti sille määrättyä järjestystä.JKyytinen kirjoitti:Jotkut koneet yrittävät etsiä käynnistyslevyä ulkoisista muisteista. Minä huomasin yläkoulussa koulun "laatu"koneista sen, mutta eipä ole missään muissa koneissa ollut.rautaperä kirjoitti:Olen huomannut että joskus käynnistymisen estää se että kameran muistikortti on unohtunut usb-väylään. Ilmeisesti kone hakee käynnistyslevyä sieltä
Se, että minä en usko Jumalaan, on täysin minun ja Jumalan välinen asia.
-
Edellinen XP-koneeni teki tuota aika ajoin, jos unohti tikun kiinni koneeseen kun sammutti, haki seuraavalla kerralla käyttistä tikulta.dcappi kirjoitti:Sieltä BIOSistahan se käynnistysjärjestys konffataan, ei se kone mitään arvo vaan noudattaa ihan orjallisesti sille määrättyä järjestystä.JKyytinen kirjoitti:Jotkut koneet yrittävät etsiä käynnistyslevyä ulkoisista muisteista. Minä huomasin yläkoulussa koulun "laatu"koneista sen, mutta eipä ole missään muissa koneissa ollut.rautaperä kirjoitti:Olen huomannut että joskus käynnistymisen estää se että kameran muistikortti on unohtunut usb-väylään. Ilmeisesti kone hakee käynnistyslevyä sieltä
Ei auttanut vaikka kävi laittamassa C-aseman ensimmäiseksi listassa, jotenkin se muuttui jos sen tikun tai ulkoisen unohti kiinni.
Tässä kyllä taas omalla virranhallinnalla oleva ulkoinen sai olla kiinni, sellainen jossa virta piti itse katkaista ei saanut olla.
Sen kanssa oppi elämään, ei se milloinkaan siitä parantunut. Emo oli Asuksen KV8-sarjaa, muuta en enää muista.
-
Re: Tietokoneen käynnistys
Vanha ketju, mutta...mattimi kirjoitti:Hei!
Mikko
Ne ekat w10 versiot mitkä tulivat jakoo tekivät mullekin samaa, mikäli ulkoisia USB levyjä oli kytketty. Bootti-järjestys oli sekasin. Mene ja tiedä mistä johtui. Yksi syy monesta miksi palasin w7:aan. Toivottavasti toi bug on korjattu.
-y-