Terra Imaginaria

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kryptos
Viesti:

Terra Imaginaria

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Hieno kuva.. Lämpöisen olosta tuo valo ku miettii miten kylmä nyt on.:)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Olen hetken aikaa miettinyt, että mitä tästä kirjoittaisi. Kuvassa on paljon hyvää, ei vähiten valon värin vaihtumisen tuoma vahva vaikutelma. Myös pellosta nousevat korret ovat kiinnostavia. Toisaalta etualan lumimöykky on mielestäni turhan hallitseva. Se vie huomiota pellon struktuurilta.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kiitoksia kommenteista.

Tässä kuvassa on leikkimieltä mukana, johon kuvan nimikin viittaa. Eihän tällaisia värejä tuolla ollut kuin vivaihteina, mutta oranssin ja sinisen vastavärit tuntuvat luontaisesti miellyttäviltä ja luovat kontrastia talven kylmälle ja auringon lämmölle.

Minua häiritsee eniten taivaan sävyjen epätasaisuus, jonka haluan jossakin välissä korjata. Pidin matalalta tulevan valon luomasta hangen muotojen rytmistä, joka motivoi kuvaa.

Olen nauttinut spontaanista kuvaamisesta hankittuani a6000:n, kun se mahtuu mukavasti kulkemaan mukana vaikka päiväkävelyllä, kuten tässä. Onhan mukana iPhone 6 Plussakin, mutta a6000 on kuitenkin toista maata.
Sapere aude.
---
flickr
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kryptos kirjoitti:Minua häiritsee eniten taivaan sävyjen epätasaisuus, jonka haluan jossakin välissä korjata.
Taivaalla näkyy tosiaan kohinan lisäksi magentan vilahdusta auringon suunnalla. Tuon voisi korjata ostamalla Nikon D810:n - tai sitten senkään dynamiikka ei riittäisi. Aurinko on kumminkin aika kirkas. Pointseja kuitenkin siitä, että et ole ylettömästi korjannut highligtseja auringon ympärillä. Sitä näkee aika usein, eikä tuloksena ole kuin rumat sävyliukumat.

Näistä teknisistä seikoista on kumminkin aika turha höpistä kuvakritiikin yhteydessä. Näin etenkin kun tämä kuva kuitenkin ylittää riman myös tekniikan kannalta.
Vastaa Viestiin