Itse en tuosta mustavalkoisuuden yhdistämisestä värilliseen osaan pidä. Tämä nyt heti tähän kärkeen laitetaan. Tässä toimii hyvin valaistut ja tummat kohdat. Värimaailma on todella hyvä ja mustavalkoinen alue on myös taidokkaasti väsätty. Nuo valot maassa sopii kuvaan. Kaikkiaan teknisesti todella taidokkaasti tehty. Hiukan taiteellinen jopa, mutta ei se haittaa. Todella hienoa työtä.
Minulla on kuvasta myös täysväriversio, sekä puhdas m/v konversio. M/v konversiota työstäessäni jäin kaipaamaan kuitenkin tulien lämmintä sävyä lehdissä ja puun rungossa. Tein osaväritutkielman ja näin heti, että siinä oli tunnelma jota hain. Syystä tai toisesta se puhutteli minua vahvasti.
Minulle oli myös jo tuolloin selvää, että se tulee olemaan ratkaisu joka jakaa vahvasti mielipiteitä. Sehän on vain hyvä, ja erilaiset mielipiteet - kiitos emerik - aina auttavat palaamaan kuvaan ja katsomaan sitä kriittisemmin ja uudelleen. Niin tälläkin kertaa.
Nyt katsoessani kokoväriversiota uudelleen sekin alkaa lämpiämään mielessäni. Ehkä jossakin välissä laitan kaikki kolme versiota sarjana.
Varovainen peukku täältäkin ylös. Varsinkin toteutuksesta mutta myös lopputuloksesta. Mv ei hirveesti puhuttele, ehkä vähän varoivasemmalla otteella (opacity)?
Sanosin kuitenkin, että väriversiolla paranee. Miten ois semmonen lämmin-kylmä -viritys?
Kiitos, hieman toisenlaista osamustavalkototeutusta voisi tietenkin miettiä. Itse asiassa eräs ajatus, joka voisi olla mielenkiintoinen ja sopia tähän vielä paremmin tulikin tämän herättämänä mieleen, mutta katsotaan onko siitä ajatusta kummemmaksi.
Täälläkin tuo osamustavalkoisuus hieman mietityttää. Kuitenkin ehkä eniten tökkii se, että jätetty puun keskikohdalta taivas siniseksi.
Muuten kyllä komia puu sekä toteutus!
Edit: peitin peukulla sinisen kohdan ja toimi paremmin. Vie mielestäni liikaa huomiota.
Jätin sinisenkin harkinnan jälkeen, sillä pidin sen transitiosta monokromaattiseen samoin kuin koko kuvassa. Laskin kuitenkin kommenttisi motivoivana sinisen ja purppuran saturaatiota melko reilusti, ja pehmeämpi transitio itse asiassa toimii kyllä paremmin.
En halua poistaa sävyä kokonaan - jostakin syystä pidin vain tällaisesta tulkinnasta tällä kertaa - mutta se on turhan voimakas tuossa rungon vasemman puolen pienessä kolmiossa alhaalla. Pehmeämpi, vähemmän saturoitunut sävy pienenä vivahteena toimii mielestäni hyvin.