Canon 1Dmk3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
orivarsa

Canon 1Dmk3

Viesti Kirjoittaja orivarsa »

Ehdottakaa mikä linssi sopisi ko. rungon objektiiviksi? kerroin kun on 1,3x. Mitä käytätte itse eniten?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hassel

Re: Canon 1Dmk3

Viesti Kirjoittaja hassel »

orivarsa kirjoitti:Ehdottakaa mikä linssi sopisi ko. rungon objektiiviksi? kerroin kun on 1,3x. Mitä käytätte itse eniten?
Osta nyt vaikka 800mm ekana.
Tyhmään kysymykseen samanlainen vastaus.
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

orivarsa kirjoitti:Ehdottakaa mikä linssi sopisi ko. rungon objektiiviksi? kerroin kun on 1,3x. Mitä käytätte itse eniten?
Kaikki Ef-mountilla olevat sopivat.

Yhtä tiettyä ei voi oikein suositella, kun et ollenkaan avaa käyttötarkoitusta.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
hyvatti

Viesti Kirjoittaja hyvatti »

Vaikka tällä foorumilla myytäviä 50mm/1.8 II ja 85/1.8, noihin ei tarvii montaa euroa laittaa ja pääsee pitkälle. Kun et rungostakaan paljoa maksanut, niin tää ois yks arvaus mitä tarkoitat. Tai 40/2.8 STM. Ei nyt sattunut laajempaa silmään sieltä, mutta jos löytyy niin kaveriksi.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Itse käytän tämän kameran kanssa eniten EF 1200/5,6L USM objektia. Suosittelen lämpimästi!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

spege kirjoitti:
Itse käytän tämän kameran kanssa eniten EF 1200/5,6L USM objektia. Suosittelen lämpimästi!
Spege alkaa olla jo todella väsynyt.. Vittuako kommentoida tommosia, kun a) sulla ei ole kys. kameraa ja b) vielä vähemmän kys. objektiivia???

Mee näpläämään sitä Tamppoonias.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

1.3x kroppi on jännä, tuo omat haasteensa laajakulmaobjektiivien/zoomien valinnassa. EF-S ei sovi ja normaalipolttovälinen EF saattaa olla liian "kapea".

Toisaalta, 1.3x kropissa on se kiva juttu että se leikkaa sopivasti pois joidenkin objektiivien kehnon nurkkapiirron esim EF 17-40L toimii aps-h kennolla jo varsin mallikkaasti. Kinovastaavuus olisi tällöin 22-52milliä. Sigma 12-24mm EX DG on myöskin melko hyvä ultralaajis aps-h:lle.
Jotkut kolmannen osapuolen 1.5-1.6x kroppikennoille suunnatut objektiivit tuottavat riittävän, lähes vinjetoimattoman piirtoympyrän aps-h kennollekin.

Telepuolellahan ongelmia ei niinkään ole. Polttoväliä tarpeen mukaan vain.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

tonskulus kirjoitti:Telepuolellahan ongelmia ei niinkään ole. Polttoväliä tarpeen mukaan vain.
Juu, Canonin oma 1200-millinen on varma valinta. Sillä saa otettua kuvan kilometrinkin päästä. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
hnu

Viesti Kirjoittaja hnu »

tonskulus kirjoitti:1.3x kroppi on jännä, tuo omat haasteensa laajakulmaobjektiivien/zoomien valinnassa. EF-S ei sovi ja normaalipolttovälinen EF saattaa olla liian "kapea".

Toisaalta, 1.3x kropissa on se kiva juttu että se leikkaa sopivasti pois joidenkin objektiivien kehnon nurkkapiirron esim EF 17-40L toimii aps-h kennolla jo varsin mallikkaasti. Kinovastaavuus olisi tällöin 22-52milliä. Sigma 12-24mm EX DG on myöskin melko hyvä ultralaajis aps-h:lle.
Jotkut kolmannen osapuolen 1.5-1.6x kroppikennoille suunnatut objektiivit tuottavat riittävän, lähes vinjetoimattoman piirtoympyrän aps-h kennollekin.

Telepuolellahan ongelmia ei niinkään ole. Polttoväliä tarpeen mukaan vain.
Minä käytän ef-s 10-22 1D:ssä. 14mm ei enää vinjetoi pahemmin. Youtubesta löytyy mitä pitää objektiiville tehdä. Oma yksilöni on vaan toisesta reunasta täydellä aukolla huonompi, mutta himmentämällä homma tasoittuu.

Mutta kysymykseen mitä objektiivia käyttää eniten, niin ef 70-200mm 2,8. Nyt kyllä vaihdoin ef 400mm kiinteän 100-400mm
mk2 zoomiin, joten voi olla käyttö siirtyy siihen.

Tämä on niin omasta tarpeesta kiinni.
Hapa
orivarsa

Viesti Kirjoittaja orivarsa »

Kiitokset vastaajille. Koiranleukojakin mahtuu aina joukkoon.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

janman kirjoitti:
spege kirjoitti:
Spege alkaa olla jo todella väsynyt.. Vittuako kommentoida tommosia, kun a) sulla ei ole kys. kameraa ja b) vielä vähemmän kys. objektiivia???

Mee näpläämään sitä Tamppoonias.
*1 😉
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Red5

Viesti Kirjoittaja Red5 »

Itselläni kyseinen kamera vieläkin ykkösrungon virassa. Ostin joskus aikoja sitten. Käytössä 17-40mm, 50mm, 70-200mm ja 8mm kalansilmä.

Fisujen tai ultralaajisten kanssa lienee tuo kennokoko haasteellisin pähkinä, omiin ähöähö-skeittikuvauksiini tuo 8mm sopii kunhan vain muistaa jo kuvaustilanteessa, että jälkikäteen saa rajata.

No, tosiaan, riippunee mitä aiot kuvata. Kätevä runko ja käyttöikänsä ehtoopuolella käy vaikka tylppänä lyömäaseena jos paha paikka iskee.
"otappa tuosta"
Vastaa Viestiin