Heinäkuun valaisevat
-
- Viesti:
Heinäkuun valaisevat
Viime yöltä. Tulee vielä monta muuta, kunhan kerkiää.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Nättiä ruutua nämäkin yöpilvikuvat. Tuumin itsekin, onko hieman tummaa omaan silmään, mutta kun olen viime aikoina tuskaillut kalibrointien, monitorien värintoisto-ominaisuuksien ja väriavaruuksien kanssa, niin eihän minulla ole oikeastaan käsitystä siitä, miltä kuvat omalla näytölläsi näyttävät. Nyt katson näitä vielä onnettomalta 13" MacBook Air 2013:n näytöltä. Lopulta kuvan pitää olla kuvaajansa näköinen, ja hyviähän nämä ovat tällaisenaankin.
Kolmas, missä on lato, miellyttää minua ehkä eniten. Pidän myös ensimmäisestä, jossa on kukkia etualalla, mutta siinä mielestäni olisi voinut paikallissäädöllä nostaa kukkien valoisuutta ylöspäin siten, että ne olisivat nousseet raikkaammin esiin hieman yöpilvien tapaan, silti hukkaamatta öistä tunnelmaa.
Kuvaatko nämä panoramoina? Olisi hienoa joskus onnistua itsekin kuvaamaan yöpilviä. Kauniita kuin mikä.
Kolmas, missä on lato, miellyttää minua ehkä eniten. Pidän myös ensimmäisestä, jossa on kukkia etualalla, mutta siinä mielestäni olisi voinut paikallissäädöllä nostaa kukkien valoisuutta ylöspäin siten, että ne olisivat nousseet raikkaammin esiin hieman yöpilvien tapaan, silti hukkaamatta öistä tunnelmaa.
Kuvaatko nämä panoramoina? Olisi hienoa joskus onnistua itsekin kuvaamaan yöpilviä. Kauniita kuin mikä.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Ymmärrän täysin. Teen itse samoin, haen sitä tunnelmaa minkä paikka välitti. Se ei ainakaan minulla aina ole täysin sama, kuin mikä raakakuva on.Hel_NiS kirjoitti:Kiitos. Nuo leveät ovat panoraamoja. Lato viisi ja joki kymmenen kuvaa.
Laskin hiukan kaikkien maastojen valoa, koska eivät näyttäneet siltä miltä fiilis näytti :p
Saanko oppimismielessä udella optiikkaa ja valotusaikoja tällaisessa kuvauksessa, suuntaviitaksi jos itsekin pääsisin joskus kokeilemaan? Paikka ja olosuhteet tietenkin vaikuttavat, mutta esimerkiksi näissä kuvissasi?
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tänks, tähän suuntaan ajattelinkin, mutta tällä kokemuksella on aina hyvä saada osviittaa, että oma ajattelu on edes sinnepäin.
Kaikki eivät jostakin syystä halua kertoa, kuinka ovat kuvansa ottaneet ja mikäs siinä kun mikään pakko ei kerran ole, mutta arvostan kovasti tällaisilla valokuvausharrastusfoorumeilla sitä, että jaetaan myös tätä teknisempää tietoa. Olosuhteet ovat aina erilaisia, eikä mitään reseptejä voi tietenkään noudattaa, mutta konteksteissaan tällainen informaatio on hyödyllistä. Ainakin minulle.
Kaikki eivät jostakin syystä halua kertoa, kuinka ovat kuvansa ottaneet ja mikäs siinä kun mikään pakko ei kerran ole, mutta arvostan kovasti tällaisilla valokuvausharrastusfoorumeilla sitä, että jaetaan myös tätä teknisempää tietoa. Olosuhteet ovat aina erilaisia, eikä mitään reseptejä voi tietenkään noudattaa, mutta konteksteissaan tällainen informaatio on hyödyllistä. Ainakin minulle.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Muusta käsittelystä ei oikein voi kertoa. Nimittäin vaihtelee joka kerta. Näissä esimerkiksi on capture nx2:lla tehty kaksi eri kirkkauksista versiota jotka sitten yhdistetty photoshopissa ja kumattu sopivassa suhteessa alueita näkyviin/piiloon. Sitten sumu, taivas, vesi, pilvet... Kaikki käsitelty erikseen. Lopulta pikku vinjetoinnilla koko homma nippuun.
On niin monimutkainen ja omintakeinen tyyli, että :p
Varmasti saisi helpomminkin tehtyä, mutta.
On niin monimutkainen ja omintakeinen tyyli, että :p
Varmasti saisi helpomminkin tehtyä, mutta.
-
- Viesti:
Minullakin käsittelytyyli vaihtelee tietyissä rajoissa. Osittain kokemuksen puutteesta, mutta paljolti myös siksi, että koen jälkikäsittelyvaiheen erittäin luovaksi ja antoisaksi. Haluan tutkia eri vaihtoehtoisia tapoja ja löytää uusia tulkintoja. Kuva itse, tunne ja näkemys siitä, minkälaisen lopputuloksen haluaa ohjaa valintojani.
Sinulla on selvästi kuviisi ja itsellesi sopiva prosessi. Pidän usein todella paljon.
Sinulla on selvästi kuviisi ja itsellesi sopiva prosessi. Pidän usein todella paljon.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Hienoa yöpilvikuvaa pukkaa. Kovin vaisua tosin ollut noiden yökkösten suhteen nyt, ainakin niinä selkeinä öinä mitä täällä on ollut.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
-
- Viesti: