Kumpi 24/1,4?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
Matti_JH
Viesti:

Kumpi 24/1,4?

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Samyang vai Sigma? Käyttö maisemakuvaukseen ja paljon hämärässä.
Sigma olisi selvä voittaja, mutta mites coma? Onko kuinka paha verrattuna esimerkiksi Nikkorin 24/1,4:n? Muuta ajateltavaa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jantjuha
Viesti:

Re: Kumpi 24/1,4?

Viesti Kirjoittaja jantjuha »

Hel_NiS kirjoitti:Samyang vai Sigma? Käyttö maisemakuvaukseen ja paljon hämärässä.
Sigma olisi selvä voittaja, mutta mites coma? Onko kuinka paha verrattuna esimerkiksi Nikkorin 24/1,4:n? Muuta ajateltavaa?
Ilman että olen kokeillut kumpaakaan objektiivia, mutta olennaisempi kysymys lienee tarvitsetko automaattitarkennusta? Maisemakuvauksessa lienee se ja sama, mutta muuten peilikameran kanssa käsintarkennus kuulostaa omaan korvaani masokismilta...?
https://www.strobotti.com

Sony A7III+A7rII | Batis 85mm f1.8 | Sony 35mm f1.4 | Samyang AF 14mm f2.8 | Sony 24-70 f2.8 GM | Sigma 105mm f2.8 macro
Matti_JH
Viesti:

Ei se tuossa käytössä ole ehdottoman tärkeä. Ei se haittaakaan, tietenkään. Mutta ei mikään deal breaker. Lähinnä mietin tuon coman / muun kuvanlaadun välistä tasapainoa.
Matti_JH
Viesti:

Taidan hommata Sigman.. Olkoonkin, että koomaa suunnilleen yhtä paljon kuin Nikkorin 24 1,4. Tullut luettua sen verran tuosta 24/1,4 Samyangin "laadusta", että taitaa olla parempi että skippaa. Olkoonkin, että samyn 14mm on vallan mainio.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Eipä varmaan kovinkaan vihkoon mene tuolla päätöksellä ja saapahan sen af:n siihen kylkeen. Meikkiksellä on se samyn 24 ja on se ihan sairaan hyvä. Mut sit sillä on ne omat samyangisuutensa. Mä kyl pystyn niiden kanssa elelemään.
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Hel_NiS kirjoitti:Tullut luettua sen verran tuosta 24/1,4 Samyangin "laadusta", että taitaa olla parempi että skippaa. Olkoonkin, että samyn 14mm on vallan mainio.
Minun 24mm Samy on kyllä vähintäänkin yhtä hyvä kuin 14mm, jopa parempi.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Matti_JH
Viesti:

Jep... Tiukka paikka. Hintaeroa kun on oikeasti vähän, niin pistää miettimään. Jos olisi kyse vaikka Nikkorin 24 1,4 vs Samyang ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ja eikö tää Sigman uusi ART-sarja ole aika pätevän sarjan maineessa? Niin oon antanu itteni ymmärtää.

Mut joo, jotta hommasta tulee helpompaa niin mun on pakko komppaa jesseä siinä että toi samyn 24 on aika tavalla parempi ku samyn 14, mikä sekin on jo aika soiva peli. Molemmat on mulla kyllä pysyvästi. Omissa lokeroissaan kun toimivat vaan niin hyvin.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Mulla on tällä hetkellä Samyangin laseista 24/3.5 TS. Uusiin Sigmoihin verrattuna huonoa on suht tunkkainen, kellertävä värien toisto. Selviäähän tuosta kuvankäsittelyllä, mutta Sigmoilla (35 & 50mm ART) saa valmista vähemmällä vääntelyllä.
JKyytinen
Viesti:

PekkaSav kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä Samyangin laseista 24/3.5 TS.
Tuohan ei kovin kehuttu lasi ole.
Jesse Kyytinen

PekkaSav

JKyytinen kirjoitti:
Siitä tiedä, värit ovat samanlaiset kuin Samyangin 35/1.4:ssa. Ihme, jos 24/1.4 poikkeaisi noista oleellisesti värien osalta.
ape69

Viesti Kirjoittaja ape69 »

Hel_NiS kirjoitti:Jep... Tiukka paikka. Hintaeroa kun on oikeasti vähän, niin pistää miettimään. Jos olisi kyse vaikka Nikkorin 24 1,4 vs Samyang ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään.
Jos päädyit Sigmaan..niin annahan palautetta lasista.. :)
JKyytinen
Viesti:

PekkaSav kirjoitti: Siitä tiedä, värit ovat samanlaiset kuin Samyangin 35/1.4:ssa. Ihme, jos 24/1.4 poikkeaisi noista oleellisesti värien osalta.
14mm Samy on ainakin huomattavasti keltaisempi kuin 24mm.
Jesse Kyytinen

PekkaSav

JKyytinen kirjoitti:
Vilkaisin huvikseni lenstipin revikat TS:stä ja 1.4:sta. Eihän tuo 1.4 ole millään osa-alueella parempi.

Suurin osa testaajista vertaa Samyangin TS:ää lähes kolme kertaa kalliimpaan Canoniin, siihen verrattuna on varmasti heikko esitys.
Vastaa Viestiin