Benro C2580T/C3580T Carbon jalusta + kuulapää
-
Benro C2580T/C3580T Carbon jalusta + kuulapää
Tuo olisi nyt tyrkyssä Rajalan digipäivillä. Mites tuo Benron laatu yleisesti ja onko tuossa yo jotain erityistä huomautettavaa?
Viimeksi muokannut panman, Touko 28, 2015 23 : 29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
-
no eiköhän silloin riitä hyvin meitillekin. vielä kun keksisi miten tuon saisi salakuljetettua kotiin...mremonen kirjoitti:Riippuu käytöstä. Itse olen vaihtanut Gitzot Benroihin. Riittää mulle.
tietty pieni lisäkysymys: Budjettiin mahtuumyös malli C3580T, kantokyky 18kg. Hintaero 50,-. Eikös ole niin, että mieluummin liian tukeva kuin liian lepsu.
ja vielä acra-swiss kiinnityksestä. Onko Benron systeemi AS yhteensopiva?
-
- Viesti:
Mikä ihme on liian tukeva?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
-
-
-
- Viesti:
Mikä on se oletettu käyttö? Tukevampi on yleensä myös painavampi (ja ennen teräsbetonin valajia: kun verrataan saman valmistajan saman mallisarjan jalustoja toisiinsa).panman kirjoitti:tietty pieni lisäkysymys: Budjettiin mahtuumyös malli C3580T, kantokyky 18kg. Hintaero 50,-. Eikös ole niin, että mieluummin liian tukeva kuin liian lepsu.
Mulla taitaa olla juuri tuo C2580T ja vaihdoin sen aikanaan 3-sarjalaisen Gitzon tilalle, kun Gitzo oli turhan järeä mun käyttöön. Tosin nykytilanteessa se olisi puolustanut paikkaansa .50cal konekiväärin jalustana.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Benro C3580T meni tilaukseen, muuten hyvä mutta jonkinlainen kuulapää pitänee vielä hankkia. Kalusto on näköjään mennyt liki kokonaan uusiksi ja nyt alkaa nuukuusaika.
Kuulapäitä näyttäisi saavan jopa parillakympillä ebaystä. Speksien mukaan pitäisi riittää: 36mm kuula / 12kg / A-S kiinnitys. Kuvien mukaan asiallisen näköisiä. onko tuollaisella odotettavissa jotain käyttöarvoa edes vuodeksi? Benro tai Sirui olisi varma hankinta, nyt kukkaro vaan ei kestä.
Kuulapäitä näyttäisi saavan jopa parillakympillä ebaystä. Speksien mukaan pitäisi riittää: 36mm kuula / 12kg / A-S kiinnitys. Kuvien mukaan asiallisen näköisiä. onko tuollaisella odotettavissa jotain käyttöarvoa edes vuodeksi? Benro tai Sirui olisi varma hankinta, nyt kukkaro vaan ei kestä.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
Voisin sanoa ihan kokemuksesta että kuulapää on juuri se kohta jossa et halua säästää. Voit ostaa halvan ja huonon, mutta ei se ole säästämistä kun sinun on kuitenkin kohta pakko ostaa se hyvä..........panman kirjoitti:Benro C3580T meni tilaukseen, muuten hyvä mutta jonkinlainen kuulapää pitänee vielä hankkia. Kalusto on näköjään mennyt liki kokonaan uusiksi ja nyt alkaa nuukuusaika.
-
Tämän ymmärrän. Lähti vaan lapasesta tämä FF-päivitys: runko, pari kakkulaa, salama, mikki, jalusta ym. Nyt ei onnistu muu kuin halvan kuulapään hankinta. En usko parinkympin olevan kovin ihmeellinen, mutta jos toimisi edes tyydyttävästi hetken ilman pelkoa kameran putoamista. Jos kuulapää vähän takkuaa, niin ok kunhan pysyy kiinni. Syksyllä varmaan hankitaan kunnollinen Sirui tai Benro tms.Naranek kirjoitti:Voisin sanoa ihan kokemuksesta että kuulapää on juuri se kohta jossa et halua säästää. Voit ostaa halvan ja huonon, mutta ei se ole säästämistä kun sinun on kuitenkin kohta pakko ostaa se hyvä..........
Kalustona siis 6d + 24-70/2.8 tai vastaava yhdistelmä (pari-kolme kiloa).
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
- Viesti:
-
-
On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.
-
Mulla on Beiken kiikku eli gimbal eli wimberleyhead. Toimii loistavasti ja ainoa ero benron kiikkuun on yhdessä tulpassa oleva kompassi.ttuplai kirjoitti:On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.