Benro C2580T/C3580T Carbon jalusta + kuulapää

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
panman

Benro C2580T/C3580T Carbon jalusta + kuulapää

Viesti Kirjoittaja panman »

Tuo olisi nyt tyrkyssä Rajalan digipäivillä. Mites tuo Benron laatu yleisesti ja onko tuossa yo jotain erityistä huomautettavaa?
Viimeksi muokannut panman, Touko 28, 2015 23 : 29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Riippuu käytöstä. Itse olen vaihtanut Gitzot Benroihin. Riittää mulle.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on Benron C4580T käytössä, hirveen jäykkä ja kömpelö kun vertaa vanhaan Manfrotto 055:een. On sitten korkeampi ja tukevampikin.

Vähän tulee jalustaa käytettyä, saattais notkistua kun edes joka toinen kuukausi käyttäis.

Kelpaa kuitenkin mulle.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
panman

mremonen kirjoitti:Riippuu käytöstä. Itse olen vaihtanut Gitzot Benroihin. Riittää mulle.
no eiköhän silloin riitä hyvin meitillekin. vielä kun keksisi miten tuon saisi salakuljetettua kotiin...
tietty pieni lisäkysymys: Budjettiin mahtuumyös malli C3580T, kantokyky 18kg. Hintaero 50,-. Eikös ole niin, että mieluummin liian tukeva kuin liian lepsu.

ja vielä acra-swiss kiinnityksestä. Onko Benron systeemi AS yhteensopiva?
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

kyllä ja on
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Mikä ihme on liian tukeva?
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
panman

JKyytinen kirjoitti:Mikä ihme on liian tukeva?
Ja mielipiteesi benrosta?
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Erinomaisen hyvä koipi. Aiemmin oli a-malli, jonka vaihdoin syksyllä hiilikuituiseen. Tukeva ja hiilikuitu on huomattavasti mukavampi käsiteltävä talvisin..
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

Noissa Benroissa tuntuu olevan ihan tyyppivikana semmoinen että jalat ei pysy supussa kun niitä kiinni pitävät ruuvit pikkuhiljaa löystyy. Niitä saa siis olla kirimässä jatkuvaan.

t. C2570T:n omistaja.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Jovala

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Metristä teräsbetonijöötiä pätkä. Jos ei tähtikuvia ole tarkoitus ottaa.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Naranek

Jovala kirjoitti:
Metristä teräsbetonijöötiä pätkä. Jos ei tähtikuvia ole tarkoitus ottaa.
Eihän se ole liian tukeva, vaan liian painava? ainakin noin niinkuin reissujalustaksi....
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

panman kirjoitti:tietty pieni lisäkysymys: Budjettiin mahtuumyös malli C3580T, kantokyky 18kg. Hintaero 50,-. Eikös ole niin, että mieluummin liian tukeva kuin liian lepsu.
Mikä on se oletettu käyttö? Tukevampi on yleensä myös painavampi (ja ennen teräsbetonin valajia: kun verrataan saman valmistajan saman mallisarjan jalustoja toisiinsa).

Mulla taitaa olla juuri tuo C2580T ja vaihdoin sen aikanaan 3-sarjalaisen Gitzon tilalle, kun Gitzo oli turhan järeä mun käyttöön. Tosin nykytilanteessa se olisi puolustanut paikkaansa .50cal konekiväärin jalustana.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
panman

Benro C3580T meni tilaukseen, muuten hyvä mutta jonkinlainen kuulapää pitänee vielä hankkia. Kalusto on näköjään mennyt liki kokonaan uusiksi ja nyt alkaa nuukuusaika.
Kuulapäitä näyttäisi saavan jopa parillakympillä ebaystä. Speksien mukaan pitäisi riittää: 36mm kuula / 12kg / A-S kiinnitys. Kuvien mukaan asiallisen näköisiä. onko tuollaisella odotettavissa jotain käyttöarvoa edes vuodeksi? Benro tai Sirui olisi varma hankinta, nyt kukkaro vaan ei kestä.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
Naranek

panman kirjoitti:Benro C3580T meni tilaukseen, muuten hyvä mutta jonkinlainen kuulapää pitänee vielä hankkia. Kalusto on näköjään mennyt liki kokonaan uusiksi ja nyt alkaa nuukuusaika.
Kuulapäitä näyttäisi saavan jopa parillakympillä ebaystä. Speksien mukaan pitäisi riittää: 36mm kuula / 12kg / A-S kiinnitys. Kuvien mukaan asiallisen näköisiä. onko tuollaisella odotettavissa jotain käyttöarvoa edes vuodeksi? Benro tai Sirui olisi varma hankinta, nyt kukkaro vaan ei kestä.
Voisin sanoa ihan kokemuksesta että kuulapää on juuri se kohta jossa et halua säästää. Voit ostaa halvan ja huonon, mutta ei se ole säästämistä kun sinun on kuitenkin kohta pakko ostaa se hyvä..........
panman

Naranek kirjoitti:Voisin sanoa ihan kokemuksesta että kuulapää on juuri se kohta jossa et halua säästää. Voit ostaa halvan ja huonon, mutta ei se ole säästämistä kun sinun on kuitenkin kohta pakko ostaa se hyvä..........
Tämän ymmärrän. Lähti vaan lapasesta tämä FF-päivitys: runko, pari kakkulaa, salama, mikki, jalusta ym. Nyt ei onnistu muu kuin halvan kuulapään hankinta. En usko parinkympin olevan kovin ihmeellinen, mutta jos toimisi edes tyydyttävästi hetken ilman pelkoa kameran putoamista. Jos kuulapää vähän takkuaa, niin ok kunhan pysyy kiinni. Syksyllä varmaan hankitaan kunnollinen Sirui tai Benro tms.
Kalustona siis 6d + 24-70/2.8 tai vastaava yhdistelmä (pari-kolme kiloa).
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Hyvän/mieluisen kuulapään hankinta ei välttämättä ole yksinkertaista.

Benrossa mulla on "hyvä" Siruin kuulapää, mutta enemmän kuitenkin tykkään käyttää simppeliä vanhaa Cambon kuulaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
panman

Kai jollakin on kokemusta / tietoa noista "halvoista" kiinan kuulapäistä?
Kuvien mukaan hyvinkin asiallisen tuntuisia ja kun ymmärtää/muistaa että laatu ei varmaankaan ole 10 kertaa kalliimman veroinen. Mutta onko oikeasti käyttökelvottomia?
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.
fieroman

Viesti Kirjoittaja fieroman »

ttuplai kirjoitti:On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.
Mulla on Beiken kiikku eli gimbal eli wimberleyhead. Toimii loistavasti ja ainoa ero benron kiikkuun on yhdessä tulpassa oleva kompassi.
panman

Menkööt vaikka siemenperunat, mutta kinopää tuli tilattua. Nyt vermeet alkavat olla kohdallaan.
Vastaa Viestiin