Urbaani olohuone (sisustusvinkkejä) +mv versio
-
- Viesti:
Urbaani olohuone (sisustusvinkkejä) +mv versio
Urbaani, rento sisustustyyli valtaa Suomea. Huomaa tasapainoinen Föng Tsuh ja reikihoitovibratsuuni, joka tasapainoittaa mielen. Valoisaa asumista kaikille suomalaisille.
Urban Living Room by Mika Latokartano, on Flickr
Versio 2, hieman kontrastikkaampi, ja ikkunoita yritetty saada istumaan kuvaan paremmin. Siinä ei kyllä ollut paljon onnea. Mikä on kuvatessa ryssitty, sitä on vaikea enää saada toimimaan jälkikäsittelyssä. Ainakaan minun taidoillani.
Urban Living Room (Edit 2) by Mika Latokartano, on Flickr
Mustavalkoversio lisätty.
Urban Living Room (Black and White Edit) by Mika Latokartano, on Flickr
Urban Living Room by Mika Latokartano, on Flickr
Versio 2, hieman kontrastikkaampi, ja ikkunoita yritetty saada istumaan kuvaan paremmin. Siinä ei kyllä ollut paljon onnea. Mikä on kuvatessa ryssitty, sitä on vaikea enää saada toimimaan jälkikäsittelyssä. Ainakaan minun taidoillani.
Urban Living Room (Edit 2) by Mika Latokartano, on Flickr
Mustavalkoversio lisätty.
Urban Living Room (Black and White Edit) by Mika Latokartano, on Flickr
Viimeksi muokannut Kryptos, Touko 22, 2015 21 : 33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Muutama pikahuomio:
Ikkunoista esiin kaivettu informaatio ei toimi, näyttää falskilta eikä tuo kuvaan lisäarvoa. Muutenkaan platku kontrasti ei pelaa, missä varjot?
Kuva olisi kannattanut ehkä kannattanut ottaa aikaan, jolloin matalammalta tuleva valo tulee taloon sisään.
Nojatuoli on kuvan mielenkiintoisin elementti. Sen olisi voinut asemoida kuvaan paremmin, kutsuen "vierailijan" paremmin kylään.
Edit: kohtalaisen mielenkiintoisia linjoja olet löytänyt, mutta ehkä tiiviimpi kuvakulma olisi toiminut paremmin?
Muuten (yritys) hyvä. :)
Ikkunoista esiin kaivettu informaatio ei toimi, näyttää falskilta eikä tuo kuvaan lisäarvoa. Muutenkaan platku kontrasti ei pelaa, missä varjot?
Kuva olisi kannattanut ehkä kannattanut ottaa aikaan, jolloin matalammalta tuleva valo tulee taloon sisään.
Nojatuoli on kuvan mielenkiintoisin elementti. Sen olisi voinut asemoida kuvaan paremmin, kutsuen "vierailijan" paremmin kylään.
Edit: kohtalaisen mielenkiintoisia linjoja olet löytänyt, mutta ehkä tiiviimpi kuvakulma olisi toiminut paremmin?
Muuten (yritys) hyvä. :)
-
- Viesti:
Ikkunoihin en ole itsekään lainkaan tyytyväinen. Ne tuntuvat irrallisilta. En saanut parempaa aikaiseksi ensi yrittämällä, mutta pitää katsoa onko jotakin tehtävissä. Olet kyllä aivan oikeassa.
Nostin kontrasteja aika paljon, mutta olin ehkä sittenkin varovainen. Se alue voi olla paremmin korjattavissa.
Osuvaa kritiikkiä. Palaan tuumimaan kuvaa.
Nostin kontrasteja aika paljon, mutta olin ehkä sittenkin varovainen. Se alue voi olla paremmin korjattavissa.
Osuvaa kritiikkiä. Palaan tuumimaan kuvaa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Hieno kohde eikä minusta kuvatessa ole mitään ryssitty. Tässähän on potentiaali monenlaiseen säätelyyn. Mulla tulee ekana mieleen synkähkö ja nurkista vinjentoitu MV-versio, jossa sitten korostais tuota lattian shakkiruutua siten, että se johdattelisi katsetta syvemmälle kuvaan, esim. tuonne ovelle.
Mun mielestä toi lattian shakkiruutu ja nojatuoli pitäis saada nostettu kuvan pääelementeiksi ja nurkkia taas enemmän piiloon. Ikkunoista en kaivaisi mitään esille.
Mun mielestä toi lattian shakkiruutu ja nojatuoli pitäis saada nostettu kuvan pääelementeiksi ja nurkkia taas enemmän piiloon. Ikkunoista en kaivaisi mitään esille.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Paljon kiitoksia kommenteista ja kritiikistä. MV-versio tästä jää myöhemmin tänään tutkittavaksi. Kyllähän tämä huokuu sellaista Rockfordin kuvailemaa pontentiaalia. Katsotaan, mitä saan aikaan.
Paikka on kyllä pahuksen kiehtova kaikkiaan. Ja vaarallinen, jos ei varo askeltaan.
Paikka on kyllä pahuksen kiehtova kaikkiaan. Ja vaarallinen, jos ei varo askeltaan.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
No, Metso kyllä asuu askeettisesti. Aika tyypillinen kymiläinen olohuone, sanoisin. Ajalta ennen Kymin Kotkaan liittämistä (mistä ei sana ole vielä kiirinyt ihan joka kolkkaan Kymin puolella).
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Kiitos vinkistä. En moisesta muista kuulleenikaan. Aikamoinen historia paikalla, näin pikaisella lukemalla. Kiinnostava ja varmasti vierailun arvoinen paikka.moonshine kirjoitti:Jos tuon tyyppiset paikat kiehtoo, suosittelen joskus käymään tallinnan patarei-vankilassa/-linnoituksessa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tykkään mv:stä enemmän kuin värillisestä. Ikkunat antaisin silti itse mennä ihan puhki, jotenkin se vaan sopisi omaan silmään paremmin kun valoakin sieltä kerran kuvaan reilusti tulee.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
- Viesti:
Pidän itsekin paikan väreistä ja väriversiosta, mutta mustavalkoisessakin on tunnelmaa. Eri tulkinnat samasta paikasta, mikä on aina mielenkiintoista.
Ikkunoiden valotus on alkuperäisessä blendattu mukaan toisesta valotuksesta. Olen samaa mieltä, että sekä värikuvassa että tässä mv-käännöksessä ne toimisivat varmaankin paremmin, jos niiden olisi antanut olla puhkipalaneita. Sisätilan valotusruudussa ne aika pitkälle ovatkin. Jotta saisin korjattua tilanteen elegantisti, pitäsi käsitellä tämä kuva alusta uudelleen ilman ikkunoiden blendaamista sisätilakuvaan, mutta siihen ehkä palaan myöhemmin ja jätän nämä varoittavana esimerkkinä DC.netin kansalaisille. ;) Palaute kuvista oli hyödyllistä. Yritän ottaa onkeeni vastaavissa tilanteissa jatkossa.
Ikkunoiden valotus on alkuperäisessä blendattu mukaan toisesta valotuksesta. Olen samaa mieltä, että sekä värikuvassa että tässä mv-käännöksessä ne toimisivat varmaankin paremmin, jos niiden olisi antanut olla puhkipalaneita. Sisätilan valotusruudussa ne aika pitkälle ovatkin. Jotta saisin korjattua tilanteen elegantisti, pitäsi käsitellä tämä kuva alusta uudelleen ilman ikkunoiden blendaamista sisätilakuvaan, mutta siihen ehkä palaan myöhemmin ja jätän nämä varoittavana esimerkkinä DC.netin kansalaisille. ;) Palaute kuvista oli hyödyllistä. Yritän ottaa onkeeni vastaavissa tilanteissa jatkossa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Mafferin taiteellisuus on siirtynyt tasolle, jossa hän ei käytä muistikorttia lainkaan... joten kuvaakin saadaan odotella hetki.ISSPES kirjoitti:Hienoa olisi nähdä mitä Maffer ja kumppanit saisivat myös samasta raakakuvasta väännettyä. Taitavien kuvankäsittelijöiden vähän erillaiset versiot olisi mielenkiintoiset nähdä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi