Putouksen alku ja päivän valo
-
- Viesti:
Putouksen alku ja päivän valo
Vaikka keskipäivän valo tapaa olla voimakas, se siivilöityy kauniisti metsän läpi putouksen alkulähteille. Yhdelle niistä.
A Spring Stream in Midday Sun by Mika Latokartano, on Flickr
A Spring Stream in Midday Sun by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
-
- Viesti:
Ilmeisesti laitoin tämän kuvan jakoon liian väsyneenä kun en kiinnittänyt huomiota tuohon. Olet aivan oikeassa, asialle pitää tehdä jotain.hassel kirjoitti: Itse vetäisin saturation bluen nopeasti miikka sataseen koko kuvan osalta, pilvien sinisyys ei näyttäisi ca:lta, eikä katse kiinnittyisi liikaa niihin, vaan tärkeimpään etualaan.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Täältä saa aika mielettömän hyviä vinkkejä, itse katsoin kuvaa ensin että ompa älyttömän hieno. mut piti kokeilla tuota saturaatiohommaa muutamassa omassa vastaavassa kuvassa ja huh. muuttuupa ilme! luultavasti monille perushuttua, mut ite opin joka päivä kyl kun pitää silmät auki ja korvat höröillään. kiitti hassel (peukku!)hassel kirjoitti:Hienosti sommiteltu, klassisen kaunis maisemakuva, pidän.
Itse vetäisin saturation bluen nopeasti miikka sataseen koko kuvan osalta, pilvien sinisyys ei näyttäisi ca:lta, eikä katse kiinnittyisi liikaa niihin, vaan tärkeimpään etualaan.
Erittäin toimiva näinkin.
kryptos:
tosiaan todella hieno kuva taas! valo tulee tosiaan hienosti esiin maltillisesti puitten lomasta.
tsekkaa--->Kuvat.fi
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kiitos kommenteista ja hyvistä huomiosta. Kuten monet ehdottivatkin, kuva paranee croppaamalla. Yläosa vie huomiota pääkohteelta. Kiitos ehdotuksesta. Olin jumissa tuohon kuvasuhteeseen.
Neliöformaattiversio ohessa.
A Spring Stream in Midday Sun (Square crop version) by Mika Latokartano, on Flickr
Neliöformaattiversio ohessa.
A Spring Stream in Midday Sun (Square crop version) by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
En ole sanonut etteikö kuvalle olisi tehty mitään. On toki. Olen tehnyt aluekohtaisia säätöjä sen mukaan, mikä tuntui hyvältä kuvaa käsitellässeni. Virtaveden kohdalla on korostettu huippuvaloja, mutta maltillisesti. Sanottakoon, että kuva on neljän kuvan focus stack, ja jälkikäsittely on Lightroom + Photoshop. Käsittely voi olla laadullisesti vaatimatonta, koska kokemusta on vasta rajallisesti.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-