Viime kesänä tuli mahdollisuus kuvata enemmänkin häitä ja kasasin niistä mielestäni parhaat kuvat portfolioksi. Kokemusta hääkuvaamisesta on alle kymmenien häiden verran.
Portfolion kasaamisen ideana on oman osaamisen näyttäminen tuleville asiakkaille. Tähän mennessä olen kuvannut vain tuttujen häitä.
Täällä on paljon kokeneita ja taitavia hääkuvaajia. Toivoisin rakentavaa palautetta näistä portfolioon valitsemistani kuvista. Etenkin valaisussa, mallin ohjauksessa, sommittelussa ja jälkikäsittelyssä on vielä paljon kehitettävää eli jokaisella osa-alueella.
Portfolion sisältöä saa myös kommentoida. Kuvien valitseminen oli vaikeeta, koska omasta mielestä hyviä kuvia olis paljon. Yritin saada portfoliosta sopivan tiiviin.
Muutama oma huomio:
Oon pitäny itteäni aina urheilukuvaajana. Lisävalaisun käyttö on tuttua lumilautailukuvista ja muusta vastaavasta urheilusta, mutta niissä kuvaan yleensä aina kovalla valolla. Kaikenlaisten valonmuokkaajien käyttöä pitää vielä harjoitella paljon.
Oon kiinnostunut yhä enemmän potrettikuvaamisesta. Ongelmana on totaalinen mallinohjauksen puute. Oon yrittänyt apinoida muiden kuvista asentoja, mutta oon todennu sen haasteelliseksi. Kun asento on muuten kohdillaan on kuvattavien ilmeet yleensä liian keskittyneitä asentoon.
Jälkikäsittelyynkin pitäisi saada yhtenäisempää linjaa ja löytää se oma tyyli. Mielestäni MV-käsittely sopii hääkuviin erittäin hyvin. Yleensä mulla on taipumus käsitellä kuvat liian lämpimiks valkotasapainoltaan, se jotenki miellyttää omaa silmää.
Linkki portfolioon:
http://kristermajander.kuvat.fi/kuvat/P ... A4%C3%A4t/
Kiitos kun katsoit ja kiitos kommenteista.
Mukavuusalueen ulkopuolelta:Hääkuva Portfolio
-
Mukavuusalueen ulkopuolelta:Hääkuva Portfolio
Viimeksi muokannut WERTICAL90, Touko 13, 2015 9 : 31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
WERTICAL PHOTO
-
Hassel uskalsi avata kommentoinnin! Dc:netissä kovin kuhina käy aina spegen kuvia esittelevissä keskusteluissa. Tännekin saisi jonkun rakentavan ja taitoja kehittävän kommentin laittaa.
En kuitenkaan usko, että nämä aloittelijan kuvat on niin täydellisiä, että niistä ei keksi mitään parannettavaa.
En kuitenkaan usko, että nämä aloittelijan kuvat on niin täydellisiä, että niistä ei keksi mitään parannettavaa.
WERTICAL PHOTO
-