Nikon 1J5
-
Nikon 1J5
Nyt alkaa olla mielenkiintoista.
Saattaa löytyä meikäläisen arsenaalista tulevana kesänä, lähinnä reissukameran ominaisuudessa.
Ft-sovittimen luomat mahdollisuudet myös kiinnostaa, koko optiikka-arsenaali käytössä:-) Makroiluun vähän lisämillejä ja kääntyvä näyttö.
Saas nähdä...
Saattaa löytyä meikäläisen arsenaalista tulevana kesänä, lähinnä reissukameran ominaisuudessa.
Ft-sovittimen luomat mahdollisuudet myös kiinnostaa, koko optiikka-arsenaali käytössä:-) Makroiluun vähän lisämillejä ja kääntyvä näyttö.
Saas nähdä...
-
Hu huu...:-)
Eikö kukaan ole moista vehjettä hommannut?
Näyttää olevan nyt jo alennuksessa, meniköhän joku vikaan tässäkin mallissa...
Vai eikö kennon koko riitä vielä ostajille.
Itseäni kyllä kiinnostaisi tämä... jos joku on kyllästynyt/pettynyt, olisin kiinnostunut käytetystäkin. FT-1 olisi myös kokeilemisen väärti:-)
Eikö kukaan ole moista vehjettä hommannut?
Näyttää olevan nyt jo alennuksessa, meniköhän joku vikaan tässäkin mallissa...
Vai eikö kennon koko riitä vielä ostajille.
Itseäni kyllä kiinnostaisi tämä... jos joku on kyllästynyt/pettynyt, olisin kiinnostunut käytetystäkin. FT-1 olisi myös kokeilemisen väärti:-)
-
-
- Viesti:
Juuri kennon pienuuden takia en ole tutustunut lainkaan näihin Nikonin peilittömiin. Ehkä kuitenkin kannattaisi? Olen tässä tuumaillut josko vaihtaisi EOS M:n uudempaan M3:een. Taitaisi tämä Nikon olla kuitenkin parempi vaihtoehto kun peilillinen tuli jo vaihdettua Canonista Nikoniin.
EOS M:ää käytän jonkin verran langattomien salamoiden kanssa. Osaahan tämä Nikon ohjauksen sisäänrakennetulla salamallaan?
EOS M:ää käytän jonkin verran langattomien salamoiden kanssa. Osaahan tämä Nikon ohjauksen sisäänrakennetulla salamallaan?
Nikon D3s, Canon EOS M, Lumia 1020, Olympus TG-2
-
- Viesti:
-
Meinasin ostaa tuommoisen V1:lle seuraajaksi. Kysymys on lähinnä ostopäätöksen venyttelystä ja loppukesän alennusmyyntien odottelusta. Objektiivit minulla jo onkin.
Ajattelin että V1:n lisäksi J5 samalla pitkälle korvaisi Sony RX100 M2:n, jota nyt pidän zoomipokkarinani. J5:ssä hiukan harmittaa etsimen puute sekä pieni (mikro) muistikortti.
Nikonin 1 järjestelmä on osoittautunut monipuoliseksi ja käytännön tilanteissa hyvin suoriutuvaksi. Sitä on mollattu aivan turhan paljon. Kameran nopeus ja monipuolisuus sekä FT1 adapteri ovat mahdollistaneet sen, että olen ottanut V1:llä kuvia joita ei muilla kameroilla saa otettua.
Ajattelin että V1:n lisäksi J5 samalla pitkälle korvaisi Sony RX100 M2:n, jota nyt pidän zoomipokkarinani. J5:ssä hiukan harmittaa etsimen puute sekä pieni (mikro) muistikortti.
Nikonin 1 järjestelmä on osoittautunut monipuoliseksi ja käytännön tilanteissa hyvin suoriutuvaksi. Sitä on mollattu aivan turhan paljon. Kameran nopeus ja monipuolisuus sekä FT1 adapteri ovat mahdollistaneet sen, että olen ottanut V1:llä kuvia joita ei muilla kameroilla saa otettua.
-
Tuli ostettua kun sattui käytettynä kohdalle sopivaan hintaan. Muutaman viikon käytön jälkeen erittäin positiivinen fiilis. Kamera on koko perheen käytössä ja soveltuu todella hyvin kaikkien käsiin. Kuvan laatu ok ja rawista saa kivasti irti kuvankäsittelyssä. Mukana tullut 10-30 objektiivi on yllättävän hyvä, tietääkseni tulee kittinä mukaan. Ostin rinnalle 18,5 1.8 joka on myös oikein hyvä. Toiminnot ja tarkennus ovat todella nopeat ja mun käteen säädöt kohdallaan ja helposti käytettävissä.
Alkuun kamera tulee nostettua "silmälle" etsintä hakiessa, mutta tähän tottui yllättävän nopeasti, ensimmäinen kamera ilman etsintä. Kääntyvä näyttö on ihan helkkarin hyvä juttu ja antaa uutta omaan kuvaamiseen. Muutkin kuin minä kuvaavat nyt paljon enemmän, mikä on hieno juttu. D700 on ja oli pääsääntöisesti minun käytössä, joku siinä vierastaa muita. Ft1 adapteri pitänee hommata ja kun on nikkoria olemassa ja mm. 70-200 2.8 pitää päästä testaamaan tällä. Ilmeisesti joitain rajoituksia tulee mm. tarkennuksen suhteen adapteria käytettäessä.
Alkuun kamera tulee nostettua "silmälle" etsintä hakiessa, mutta tähän tottui yllättävän nopeasti, ensimmäinen kamera ilman etsintä. Kääntyvä näyttö on ihan helkkarin hyvä juttu ja antaa uutta omaan kuvaamiseen. Muutkin kuin minä kuvaavat nyt paljon enemmän, mikä on hieno juttu. D700 on ja oli pääsääntöisesti minun käytössä, joku siinä vierastaa muita. Ft1 adapteri pitänee hommata ja kun on nikkoria olemassa ja mm. 70-200 2.8 pitää päästä testaamaan tällä. Ilmeisesti joitain rajoituksia tulee mm. tarkennuksen suhteen adapteria käytettäessä.
-
Käväisin tänään rajalassa kokeilemassa näitä peilittömiä... ja vähän muitakin☺
Coolpix oliko se nyt 7700 vai mikä, tuntui käteen hyvältä. Tämä 1j5 oli aika rimpula kyllä, tosin nfc ym.ominaisuudet ovat tätä päivää. Tarkennus ja muukin reagointi oli nopeaa.
Myyjä oli asiallinen, malttoi esitellä kaikkea😊
Meni kyllä pakka taas sekaisin, myyjä kehui lumix-dmc-1 mallia (350€), isompi kenno, halvempi kun on tarjouksessa, mutta ei esim.nfc:tä.
Time out...
Ei ollutkaan helppoa taas...
Coolpix oliko se nyt 7700 vai mikä, tuntui käteen hyvältä. Tämä 1j5 oli aika rimpula kyllä, tosin nfc ym.ominaisuudet ovat tätä päivää. Tarkennus ja muukin reagointi oli nopeaa.
Myyjä oli asiallinen, malttoi esitellä kaikkea😊
Meni kyllä pakka taas sekaisin, myyjä kehui lumix-dmc-1 mallia (350€), isompi kenno, halvempi kun on tarjouksessa, mutta ei esim.nfc:tä.
Time out...
Ei ollutkaan helppoa taas...
-
-
Sattuu olemaan tämmöistä tavaraa netissä. 70-200mm/4 @145mm.Juha Sa kirjoitti:Millaista jälkeä tulee adapterilla ja FX/DX -objektiiveilla verrattuna esim. mukana tulevaan 10-30mm objektiiviin.nomad kirjoitti:FT1 adapteri ovat mahdollistaneet sen, että olen ottanut V1:llä kuvia joita ei muilla kameroilla saa otettua.
Täysikokoinen: https://farm8.staticflickr.com/7396/914 ... 2c9c_o.jpg
300mm/4 VR PF
Täysikokoinen (kroppailtu): https://farm8.staticflickr.com/7743/173 ... aa37_o.jpg
Eli tuommoista leikkimistä telekuvaamisen kanssa. Pikkukennoisella kameralla on arvonsa kun muuten en omista kuin fx-kameroita... Olettaisin J5:n olevan näissä hommissa paljon paremman kuin V1, vaikka etsimen puute toki hankaloittaakin kuvaamista.
Muuten olen eniten käyttänyt V1:stä näppäilykamerana 18,5mm primen kanssa. Erittäin toimiva yhdistelmä. Ja jälleen, J5 olisi varmaan parempi.