Studiokuvausta: Mallina koira
-
Studiokuvausta: Mallina koira
Kuvailin studiolla koiraa, valoina oikealta ja vasemmalta takaviistosta raaka salama hieman snootattuna ja kameran edestä yläviistosta sofboxilla. Tarkennuksen kanssa oli vähän ongelmia kun ei pysynyt koiruus paikollaan, mutta itse olen tyytyväinen settiin, reilu 100 kuvaa tuli otettua. Tässäpä muutama esille :)
Miltäs vaikuttaa?
Miltäs vaikuttaa?
-
-
-
- Viesti:
Ite kans tykkään eniten viimosesta kuvasta, kakkosessa on hauska yksityiskohta tuo pinkki kieli :) ehkä aavistuksen puottasin highlightia nois kirkkaimmissa salamakohdissa ni niin ois ehkä tasapainoisempi?
tsekkaa--->Kuvat.fi
-
-
-
- Viesti:
Re: Studiokuvausta: Mallina koira
Kokeile yhdellä softboksilla edestä ylhäältä valkoista taustaa vasten. kokeile niin että unohdat valokuvausohjeiden korkovalot ja muut höpötykset. Minulla ohjenuorana on että laitan yhden softboksin (80-120cm) klo 13 tai 11 kohdille eteen ylös niin että saan silmiin catchlightit.Neon Valo kirjoitti:Kuvailin studiolla koiraa, valoina oikealta ja vasemmalta takaviistosta raaka salama hieman snootattuna ja kameran edestä yläviistosta sofboxilla. Tarkennuksen kanssa oli vähän ongelmia kun ei pysynyt koiruus paikollaan, mutta itse olen tyytyväinen settiin, reilu 100 kuvaa tuli otettua...
Kamera on siis klo 12 kohdalla ja siitä vasellammalle klo 1 ,2... ja klo 6 on tismalleen kuvattavan takana.
Yhdellä softboxilla edestä saat luultavasti parhaimmat tulokset tausta vaalea ja kun sopivasti tausta alivalottuu on tausta harmaa...
Ei kannata ajatella aina tota tavanomaista moskaa noista korkovaloista, sen tekniikan kaikki osaavat eikä se ole mielenkiintoista... On joku ihmeen automaatio jostain korkovaloista ja muista... ne kannattaa unohtaa ja lähteä muotoilemaan kohdetta: ensin yhdellä valolla kokeilla kaikenlaista ja miettiä sitten mitä haluaisi... Sen takavalon (jos se sitä nyt sitten vaatii) laittaisin klo 7 kohdille ja kokeilisin... anna koiran myös liikkua lattialla, hyppiä... heitä herkku. Koiran, kissan tai eläimen kuvaaminen on älyttömän hankalaa...
kamera
11 ¤ 1
10 2
x koiruli x
8 4
7 5
klo 6
-
nyt en kyllä lippoman teksistä älynny yhtään ristuksen mitään :DD
eli kehtaisitko selventää,yhdellä salamalla ilmeisesti mennään?
Tässä koiran omistaja halusi mustan / todella tumman taustan joten päätin käyttää tuota itse maalattua kangasta ja korkovaloja.
Ja hei! :) opettelemasssahan tässä ollaan joten eikai mikään liene kiellettyä, koiran omistajakin tykkäsi kuvista, ainoa harmi oli se että koira läähätteli moneen otteeseen ja juuri silloin kun kuva tuli :D
eli kehtaisitko selventää,yhdellä salamalla ilmeisesti mennään?
Tässä koiran omistaja halusi mustan / todella tumman taustan joten päätin käyttää tuota itse maalattua kangasta ja korkovaloja.
Ja hei! :) opettelemasssahan tässä ollaan joten eikai mikään liene kiellettyä, koiran omistajakin tykkäsi kuvista, ainoa harmi oli se että koira läähätteli moneen otteeseen ja juuri silloin kun kuva tuli :D