Raaseporin linna kuunvalossa (I-IV)
-
- Viesti:
Raaseporin linna kuunvalossa (I-IV)
Pari tavanomaisempaa ruutua Raaseporin reissulta. Tämä oli ennen, kuin pilvet saapuivat ja muodostui se kaunis halo Kuun ympärille. Kuu loisti todella kirkkaana.
Raseborg Castle in Moonlight II by ImaginaryTime, on Flickr
Raseborg Castle in Moonlight by ImaginaryTime, on Flickr
Yksi lisää:
Raseborg Castle in Moonlight III by ImaginaryTime, on Flickr
Viimeinen sarjassa.
Raseborg Castle in Moonlight IV by ImaginaryTime, on Flickr
Raseborg Castle in Moonlight II by ImaginaryTime, on Flickr
Raseborg Castle in Moonlight by ImaginaryTime, on Flickr
Yksi lisää:
Raseborg Castle in Moonlight III by ImaginaryTime, on Flickr
Viimeinen sarjassa.
Raseborg Castle in Moonlight IV by ImaginaryTime, on Flickr
Viimeksi muokannut Kryptos, Maalis 08, 2015 18 : 58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Joo. Tuo kakkonen näyttää sen jälkeen vain turhalta kaukokuvalta.OlyT 75 kirjoitti:Hyvä lisäys. Tuo kolmonen on ehkä jopa oma suosikkini näistä.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
Halusin saada vähän linnan ympäristöäkin tuossa kuvaan. Jos ei olisi ollut täysikuu, niin tuolta paikalta ei tuolla polttovälillä olisi oikein mitään kuvaa saanut. Ympäristö on silloin niin pimeä. Tutkiskelin linnaa eri kulmilta. Vielä pari kulmaa on työn alla, mutta saa nähdä tuleeko niistä esittelykelpoisia.
Kiitos edelleen kommenteista, mukava lukea sekä plussia että miinuksia.
Kiitos edelleen kommenteista, mukava lukea sekä plussia että miinuksia.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Minun mielestäni se kakkonen on hieno. Olisi saanut itseasiassa olla hieman väljempikin, nyt varsinkin vasemman reunan puu hieman ahdistuu kuvan reunaan.Kryptos kirjoitti:Halusin saada vähän linnan ympäristöäkin tuossa kuvaan. Jos ei olisi ollut täysikuu, niin tuolta paikalta ei tuolla polttovälillä olisi oikein mitään kuvaa saanut. Ympäristö on silloin niin pimeä. Tutkiskelin linnaa eri kulmilta. Vielä pari kulmaa on työn alla, mutta saa nähdä tuleeko niistä esittelykelpoisia.
Vaikka laajiksella paljon kuvaankin, niin en ylipäätään kamalasti tykkää laajisefektistä. Ykkösessä se tosin ehkä on perusteltu korostamaan linnan jylhyyttä. Kolmosessa se ei toimi yhtä hyvin ja kolmoskuvan alareunan rajauskin on hieman ongelmallinen. Kuva olisi ollut parempi jos kamera olisi suunnattu hieman enemmän alas.
-
- Viesti:
Tarkkoja huomiota. Kiitos analyysistä, todella hyödyllistä. Itse asiassa samat asiat häiritsevät hieman itseänikin.
Ykkösessähän linna kaatuu aika voimakkaasti johtuen alakulmasta ja lyhyestä polttovälistä. En ole linjojen kaatumisille herkkä, ne voivat luoda hyvää draamaa, mutta tuumin tätä aika kauan. Pidin lopulta valosta ja päätin laittaa sen esille muiden mukana. Vähän toisenlainen kuvakulma olisi ehkä ollut parempi.
Kakkoskuvassa vasemman puoleinen puu katkeaa ikävästi ja sommittelinkin tuota jonkin aikaa. Olen vielä aavistuksen rajannut kuvaa vasemmalta, koska puiden takaa alkoi sitten näkyä taustan jonkin parkkipaikan kylttiä ja muuta roinaa, joita en halunnut kuvaan. Toisaalta halusin nuo oikean puolen kuvat kaatumaan kohti linnaa. Yritin siinä tepastella ja käännellä kulmia ja tähän lopulta päädyin, mutta olen samaa mieltä huomion kanssa.
Kolmannesta kuvasta on itse asiassa laajempi versio olemassa, ja totta on, että etuala on ongelmallinen. Ahdisti vielä hieman ykkösen kaatuvat linjat ja kolmosessakin sitä oli alkuperäisessä versiossa enemmän nähtävissä, mutta säädin manuaalisesti vertikaalitransformaatiolla kaatuvia linjoja hieman pystympään. Siitä seurannut rajaus vei etualan nurmikon ja rikkoi sommittelua. Pitääpä katsoa sitä uudelleen, josko se nyt ei niin pahasti olisikaan kenolla toisella tutkailulla.
Tässähän on kyseessä kokemuksen puute, kun ei silmä osaa vielä kunnolla sommitella riittävän tarkasti paikan päällä, ja pitää pelata jälkikäsittelyssä rajauksilla. Siinä voi yksi kohta korjaantua ja toinen särkyä, niinkuin tässä näkyy.
Laitan vielä viimeisenkin kuvan, taas toisesta kulmasta, alkuperäiseen viestiin. Sitten lienee tämä sarja valmis.
Ykkösessähän linna kaatuu aika voimakkaasti johtuen alakulmasta ja lyhyestä polttovälistä. En ole linjojen kaatumisille herkkä, ne voivat luoda hyvää draamaa, mutta tuumin tätä aika kauan. Pidin lopulta valosta ja päätin laittaa sen esille muiden mukana. Vähän toisenlainen kuvakulma olisi ehkä ollut parempi.
Kakkoskuvassa vasemman puoleinen puu katkeaa ikävästi ja sommittelinkin tuota jonkin aikaa. Olen vielä aavistuksen rajannut kuvaa vasemmalta, koska puiden takaa alkoi sitten näkyä taustan jonkin parkkipaikan kylttiä ja muuta roinaa, joita en halunnut kuvaan. Toisaalta halusin nuo oikean puolen kuvat kaatumaan kohti linnaa. Yritin siinä tepastella ja käännellä kulmia ja tähän lopulta päädyin, mutta olen samaa mieltä huomion kanssa.
Kolmannesta kuvasta on itse asiassa laajempi versio olemassa, ja totta on, että etuala on ongelmallinen. Ahdisti vielä hieman ykkösen kaatuvat linjat ja kolmosessakin sitä oli alkuperäisessä versiossa enemmän nähtävissä, mutta säädin manuaalisesti vertikaalitransformaatiolla kaatuvia linjoja hieman pystympään. Siitä seurannut rajaus vei etualan nurmikon ja rikkoi sommittelua. Pitääpä katsoa sitä uudelleen, josko se nyt ei niin pahasti olisikaan kenolla toisella tutkailulla.
Tässähän on kyseessä kokemuksen puute, kun ei silmä osaa vielä kunnolla sommitella riittävän tarkasti paikan päällä, ja pitää pelata jälkikäsittelyssä rajauksilla. Siinä voi yksi kohta korjaantua ja toinen särkyä, niinkuin tässä näkyy.
Laitan vielä viimeisenkin kuvan, taas toisesta kulmasta, alkuperäiseen viestiin. Sitten lienee tämä sarja valmis.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr