Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
MjrPayne
Viestit: 192
Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40

Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

Tilasimpa Cyberphotolta adapterin Nex-Minolta MC/MD. Sujui hyvin kunnes kokeilin sitä kameraan. Sen verran toleranssit väljät ettei mahdu kiertymään kiinni eli viallinen tuote. No palauttaisin sen vaan Cyberphoto vaatii palautuksissa yhteydenoton jotta saa palautustunnuksen. Kahteen ensimmäiseen sähköpostiin sain automaattivastauksen että asia käsitellään normaalisti 1-2 päivän sisällä, seuraavaan kahteen en sitäkään. Sitten aloin soittamaan vaan puhelinpalveluaikanakin automaatti vastaa että puheluajat ovat sitä ja sitä. Eli ei mitään yhteyttä kahteen viikkoon. Yrittääkö Cyberphoto vaieta palautuksen 14 päivän aikarajan yli että voisi kiistää palautuksen oikeellisuuden. Tosin tässä tapauksessa tuote on viallinen joten aikaraja ei koske sitä. Siispä julkaisen asian tännekin ja jatkan yrittämistä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
janman
Viestit: 392
Liittynyt: Elo 14, 2004 19 : 38
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Viesti Kirjoittaja janman »

Suomeenhan olis helpompaa varmaan...
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Re: Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Kuluttajallakin on onneksi oikeuksia. Kuluttajan ei ole mikään velvollisuus hankkia mitään palautustunnuksia. Mutta se velvollisuus on kuluttajansuojalain mukaan, että "Jos kuluttaja peruuttaa koti- tai etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä"... eli tavara on pakko lähettää niin pian kuin mahdollista kaupan peruutusilmoituksen tekemisen jälkeen, mitään koodeja ei saa odotella päivätolkulla...

Peruutusilmoituksenhan olet tehnyt, se on vain heillä käsittelyssä.
Matti Vuori
Nefertiti
Viestit: 325
Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45

Viesti Kirjoittaja Nefertiti »

Ruotsalaiset pitävät meitä (suomalaisia) lähinnä metsäläisinä ja jonkinmoisina mongoli-turaaneina ja palvelut ovat sen mukaista. Tätä on nähty kymmeniä vuosia. Aivan samoin kuin suomalaiset kohtelevat vaikka virolaisia. En suosittele Ruotsista tilaamista.
'Nalle Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta ei osannut sanoa sitä, koska hän on niin pieniaivoinen karhu'
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

janman kirjoitti:Suomeenhan olis helpompaa varmaan...
+1
hb81
Viestit: 345
Liittynyt: Maalis 05, 2007 20 : 20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja hb81 »

Yhteydenottojen puolesta saman kaltaisia kokemuksia.
Tilaukset onnistuu hyvin kun automaatti hoitaa kaiken.
Sitten kun pitää kysyä jotain, niin vastauksia ei vaan saa.

Tilasin vähän aikaa sitten uuden linssin jota ei ollut varastossa ja jäin odottelemaan koska saapuu.
Viime lauantaina laitoin viestiä että kauanko vielä menee, koska voisin peruuttaa tilauksen jos menee vielä pitkään.
No maanantaina tuli automaatin viesti että tilaus lähetetty.

Jännä nähdä. Vieläkin niillä näkyy että tuote loppu mitä tilasin.
Tosin Nikonin versiota niillä on hyllyssä. Tuleekohan väärä tuote aluksi :D

Lisätään vielä, että mitään muuta pahaa ei siitä firmasta ole sanottavaa.
Yhteydenotot ei vaan toimi.
hnu
Viestit: 184
Liittynyt: Syys 30, 2004 22 : 38

Viesti Kirjoittaja hnu »

Sama juttu. Sähköpostiosoite on lähinnä vitsi. Automaatti vastaa, että lupaavat olla yhteydessä parissa päivässä, mutta ei mitään kuulu vaikka perään huutelee.

Minä asioin suomeksi. En tiedä onko eri asia, jos asioi ruotsiksi.

Minun kohdalla tämä pulju oli tässä.

Hapa
MjrPayne
Viestit: 192
Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

Tein eilen ilmoituksen netissä Kuluttaja-asiamiehelle ja lähetin kopion siitä Cyberphotolle niin palautuskoodi tuli tunnissa :) Katsotaan joutuuko toistamaan saman operaation korvaavan tuotteen/rahan palautuksen kanssa.
chiefl
Viestit: 360
Liittynyt: Helmi 07, 2004 9 : 30

Viesti Kirjoittaja chiefl »

Tässä hyvä esimerkki siitä, että jos säästää hieman nettikaupasta ostaessa, raha palaa myöhemmässä vaiheessa kun hoidattaa verenpaineen kohoamisen aiheuttamia liitännäissairauksia. Kivijalkakaupassa on myös useimmiten henkilökuntaa joka vastaa puhelimeen tai sähköpostiin ; )
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
hb81
Viestit: 345
Liittynyt: Maalis 05, 2007 20 : 20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja hb81 »

Omassa tapauksessa tuotteen hinta oli pudonnut roimasti, joten päätin pikaisesti tilata.
Aikaisemminkin oli jo halvempi kuin verkkokauppa.com tai rajala.
Oletin hinnan alennuksen johtuneen tavaran loppumisesta varastosta. Ehkä nostavat kun saavat taas varastoon tuotetta.
Mutta kun olisi vain yhden haun viitsinyt tehdä vielä,
niin parjatulla digitarvikkeella olisi kuluineen ollut muutaman euron kalliimpi, mutta suoraan varastosta.
Toivottavasti tulee nyt oikea lasi ruotsista, ettei tartte alkaa vääntää.
Vastaa Viestiin