Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40
Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)
Tilasimpa Cyberphotolta adapterin Nex-Minolta MC/MD. Sujui hyvin kunnes kokeilin sitä kameraan. Sen verran toleranssit väljät ettei mahdu kiertymään kiinni eli viallinen tuote. No palauttaisin sen vaan Cyberphoto vaatii palautuksissa yhteydenoton jotta saa palautustunnuksen. Kahteen ensimmäiseen sähköpostiin sain automaattivastauksen että asia käsitellään normaalisti 1-2 päivän sisällä, seuraavaan kahteen en sitäkään. Sitten aloin soittamaan vaan puhelinpalveluaikanakin automaatti vastaa että puheluajat ovat sitä ja sitä. Eli ei mitään yhteyttä kahteen viikkoon. Yrittääkö Cyberphoto vaieta palautuksen 14 päivän aikarajan yli että voisi kiistää palautuksen oikeellisuuden. Tosin tässä tapauksessa tuote on viallinen joten aikaraja ei koske sitä. Siispä julkaisen asian tännekin ja jatkan yrittämistä.
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50
Re: Ruotsalaista vit...lua (Cyberphoto)
Kuluttajallakin on onneksi oikeuksia. Kuluttajan ei ole mikään velvollisuus hankkia mitään palautustunnuksia. Mutta se velvollisuus on kuluttajansuojalain mukaan, että "Jos kuluttaja peruuttaa koti- tai etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä"... eli tavara on pakko lähettää niin pian kuin mahdollista kaupan peruutusilmoituksen tekemisen jälkeen, mitään koodeja ei saa odotella päivätolkulla...
Peruutusilmoituksenhan olet tehnyt, se on vain heillä käsittelyssä.
Peruutusilmoituksenhan olet tehnyt, se on vain heillä käsittelyssä.
Matti Vuori
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45
Ruotsalaiset pitävät meitä (suomalaisia) lähinnä metsäläisinä ja jonkinmoisina mongoli-turaaneina ja palvelut ovat sen mukaista. Tätä on nähty kymmeniä vuosia. Aivan samoin kuin suomalaiset kohtelevat vaikka virolaisia. En suosittele Ruotsista tilaamista.
'Nalle Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta ei osannut sanoa sitä, koska hän on niin pieniaivoinen karhu'
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
- Paikkakunta: Hönölä
- Viesti:
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: Maalis 05, 2007 20 : 20
- Paikkakunta: Tuusula
Yhteydenottojen puolesta saman kaltaisia kokemuksia.
Tilaukset onnistuu hyvin kun automaatti hoitaa kaiken.
Sitten kun pitää kysyä jotain, niin vastauksia ei vaan saa.
Tilasin vähän aikaa sitten uuden linssin jota ei ollut varastossa ja jäin odottelemaan koska saapuu.
Viime lauantaina laitoin viestiä että kauanko vielä menee, koska voisin peruuttaa tilauksen jos menee vielä pitkään.
No maanantaina tuli automaatin viesti että tilaus lähetetty.
Jännä nähdä. Vieläkin niillä näkyy että tuote loppu mitä tilasin.
Tosin Nikonin versiota niillä on hyllyssä. Tuleekohan väärä tuote aluksi :D
Lisätään vielä, että mitään muuta pahaa ei siitä firmasta ole sanottavaa.
Yhteydenotot ei vaan toimi.
Tilaukset onnistuu hyvin kun automaatti hoitaa kaiken.
Sitten kun pitää kysyä jotain, niin vastauksia ei vaan saa.
Tilasin vähän aikaa sitten uuden linssin jota ei ollut varastossa ja jäin odottelemaan koska saapuu.
Viime lauantaina laitoin viestiä että kauanko vielä menee, koska voisin peruuttaa tilauksen jos menee vielä pitkään.
No maanantaina tuli automaatin viesti että tilaus lähetetty.
Jännä nähdä. Vieläkin niillä näkyy että tuote loppu mitä tilasin.
Tosin Nikonin versiota niillä on hyllyssä. Tuleekohan väärä tuote aluksi :D
Lisätään vielä, että mitään muuta pahaa ei siitä firmasta ole sanottavaa.
Yhteydenotot ei vaan toimi.
-
- Viestit: 184
- Liittynyt: Syys 30, 2004 22 : 38
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Helmi 07, 2004 9 : 30
Tässä hyvä esimerkki siitä, että jos säästää hieman nettikaupasta ostaessa, raha palaa myöhemmässä vaiheessa kun hoidattaa verenpaineen kohoamisen aiheuttamia liitännäissairauksia. Kivijalkakaupassa on myös useimmiten henkilökuntaa joka vastaa puhelimeen tai sähköpostiin ; )
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: Maalis 05, 2007 20 : 20
- Paikkakunta: Tuusula
Omassa tapauksessa tuotteen hinta oli pudonnut roimasti, joten päätin pikaisesti tilata.
Aikaisemminkin oli jo halvempi kuin verkkokauppa.com tai rajala.
Oletin hinnan alennuksen johtuneen tavaran loppumisesta varastosta. Ehkä nostavat kun saavat taas varastoon tuotetta.
Mutta kun olisi vain yhden haun viitsinyt tehdä vielä,
niin parjatulla digitarvikkeella olisi kuluineen ollut muutaman euron kalliimpi, mutta suoraan varastosta.
Toivottavasti tulee nyt oikea lasi ruotsista, ettei tartte alkaa vääntää.
Aikaisemminkin oli jo halvempi kuin verkkokauppa.com tai rajala.
Oletin hinnan alennuksen johtuneen tavaran loppumisesta varastosta. Ehkä nostavat kun saavat taas varastoon tuotetta.
Mutta kun olisi vain yhden haun viitsinyt tehdä vielä,
niin parjatulla digitarvikkeella olisi kuluineen ollut muutaman euron kalliimpi, mutta suoraan varastosta.
Toivottavasti tulee nyt oikea lasi ruotsista, ettei tartte alkaa vääntää.