Tais tuo joulu mennä, mutta mitäpä tuo haittaapi. Tässä muutama tonttukuva ja pari muutaki.
Kommentteja ois kiva saada.
Kuvattu valkoista taustaa vasten ja heijastus tulee valkoisesta levystä, tossa toisessa on jouluvalot teipattu taustaan. Toki taustaa on jälkeenpäin valotettu lisää LR:llä ja säätöä sävyihin ja terävöitystä.
Joulutonttuja ja muuta :)
-
-
Heitetääs vielä yks tänne lisäksi, nyt jakkaran kanssa.
Löytyy tuolta täyskokoisetkin jos kiinostaa.
http://jyre.kuvat.fi/kuvat/Muotokuvaus/Jenni/
Löytyy tuolta täyskokoisetkin jos kiinostaa.
http://jyre.kuvat.fi/kuvat/Muotokuvaus/Jenni/
-
- Viesti:
Mun suosikki on tuo tonttukuva #2. En nyt osaa mitään syvällisempää analyysiä kirjoittaa, mutta siinä vain on kaikki elementit hyvin tasapainossa. Samoin tykkään tuosta mustavalkoisesta hattukuvasta. Hattu nostaa mukavasti vaaleat hiukset esiin taustasta ja liekö sitten myös puuttuva katsekontakti kameraan tässäkin eduksi mun silmissä, vaikea sanoa.
Ykköskuvassa kenkien voimakas kontrasti vetää hiukan liikaa silmää puoleensa ja kasvot jää siten hiukan kakkoseksi. Samoin jakkarakuvassa jakkara nousee tummana mun mielestä liikaakin esiin kun kuvan mielenkiintoisempi yläosa on selvästi kevyempisävyinen. Valaistus ja valkoinen tausta tekee kuvista raikkaita ja siitä tykkään, mutta samalla se nostaa esiin tehokkaasti "häiriötekijöitä" kuten noi kengät ja tuo jakkara.
Ykköskuvassa kenkien voimakas kontrasti vetää hiukan liikaa silmää puoleensa ja kasvot jää siten hiukan kakkoseksi. Samoin jakkarakuvassa jakkara nousee tummana mun mielestä liikaakin esiin kun kuvan mielenkiintoisempi yläosa on selvästi kevyempisävyinen. Valaistus ja valkoinen tausta tekee kuvista raikkaita ja siitä tykkään, mutta samalla se nostaa esiin tehokkaasti "häiriötekijöitä" kuten noi kengät ja tuo jakkara.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
kiitosta kommentista, melkei jo yksinpuheluksi lipsahti tämä aihe :D
tuon valkoisen taustan kanssa ollu kauhea opetteleminen valon hallinnassa :D kovasti on sävyerojaki koitettu väännellä. Malli oli kyllä tyytyväinen :) ja jopa itsekin olen tyytyväinen. Näissä on haettu Zack Ariaksen tyyliä joissa ko. herra kuvaa valkoista taustaa vasten ja mallin alla on heijastava levy. :)
tuon valkoisen taustan kanssa ollu kauhea opetteleminen valon hallinnassa :D kovasti on sävyerojaki koitettu väännellä. Malli oli kyllä tyytyväinen :) ja jopa itsekin olen tyytyväinen. Näissä on haettu Zack Ariaksen tyyliä joissa ko. herra kuvaa valkoista taustaa vasten ja mallin alla on heijastava levy. :)
-
- Viesti:
Mullahan ei ole mitään kokemusta tämmöisestä kuvailusta, mutta kun tuo valkoinen tausta ja kiiltävä levy sekä noiden valaisu on jo noin hyvin kondiksessa niin lähtisin miettimään millainen mallin stailaus toimis parhaiten juuri tuolla taustalla. Siis mitä vaan voi tietysti kuvata, mutta oma tuntuma on, että joku sopivan pelkistetty ja minimalistinen tyyli toimis tosi mahtavasti tuolla taustalla kuvattuna. Ja joku toisenlainen stailaus taas vois toimia paremmin jollain muulla taustalla.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Jep. itsellä ei oikein ole stailistin vikaa mutta joitain ideoita kuten nuo tontut :) nuo muut kuvat tuli sitten kuvattavan omasta ajatuksestaan kun halusi blogiinsa kuvia.
itse tykkään paljon tuosta zack ariaksen tyylistä, tuon heijastuksen saaminen ilman fotaria on aika kova homma :D kun ei suomesta tunnu löytyvän sopivia levyjä sopuhintaan.
Nytkin malli pomppii 16mm vahvan valkoisen melamiinilevyn päällä ja tuo levyn pinta on kiillotettu hiomatahnalla niin sai kiiltävän pinnan. levyt pitää olla vielä tarpeeksi isot että pystyy rajailemaan ilman että levyn reunat alkaa näkymään..
mutta se tästä tekniikasta ! :D
itse tykkään paljon tuosta zack ariaksen tyylistä, tuon heijastuksen saaminen ilman fotaria on aika kova homma :D kun ei suomesta tunnu löytyvän sopivia levyjä sopuhintaan.
Nytkin malli pomppii 16mm vahvan valkoisen melamiinilevyn päällä ja tuo levyn pinta on kiillotettu hiomatahnalla niin sai kiiltävän pinnan. levyt pitää olla vielä tarpeeksi isot että pystyy rajailemaan ilman että levyn reunat alkaa näkymään..
mutta se tästä tekniikasta ! :D