pena

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
mauri

pena

Viesti Kirjoittaja mauri »

Heh!
Kylläpäs keskustelu käy kiivaana!
Jos olisin aloitteleva harrastelia tekisin valintani järki syillä, en sen perusteella---kun tuollakin on cani...ei millään laumasieluudellisuudella saa itselleen sopivaa kameraa.
Riippuupi mitä kuvaa...studio-olosuhteissa linee FF se oikea---merkki oli mitä oli
Itse hortoilen luonnossa ja kroppi on siihen oikein sopiva.
Kamerassa minun mielestä pitää olla kunnon prisma, mikä tuottaa etsimeen kunnon kuvan.
Nuo peili vehkkeet ei oikein sytytä.
Niin, me Penan käyttäjät jaksamme odottaa...jotain uutta...
ei olla semmosia kvarttaali ihmisiä
Miten liennee näillä valta merkkien ihmisillä...heh
Kyllähän nykyään pitää kuvaajien saada vuodessa pari uutta runkoa käyttöönsä ...oliko kannattava ostos!
Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta...heh
Elikkäs liennee näin, trollaajat menköön merten taa...sanoo kainuun kameraukko, ...ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TiRy

Re: pena

Viesti Kirjoittaja TiRy »

mauri kirjoitti:Heh!
Jos olisin aloitteleva harrastelia tekisin valintani järki syillä, en sen perusteella---kun tuollakin on cani...ei millään laumasieluudellisuudella saa itselleen sopivaa kameraa.
Riippuupi mitä kuvaa...studio-olosuhteissa linee FF se oikea---merkki oli mitä oli
Kamerassa minun mielestä pitää olla kunnon prisma, mikä tuottaa etsimeen kunnon kuvan.
Kyllähän nykyään pitää kuvaajien saada vuodessa pari uutta runkoa käyttöönsä ...oliko kannattava ostos!
Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta...heh
Elikkäs liennee näin, trollaajat menköön merten taa...sanoo kainuun kameraukko, ...ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
Mikähän tämän aloituksen pointti sitten oli? Aika kiihkeää tekstiä! Tuliko valittua joskus väärä puoli, kun noin pitää omaa merkkiään puolustaa? Vai etkö vain tiedä paremmasta? :-)

Ps. Sääsuojauksena toimii Magic, Sultan ja mitä näitä nyt on, jos tarvetta ilmenee.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Täytyy sanoa, että Pena saa aika kivasti huomiota tällä vasta vuoden päästä kauppoihin tulevalla kinorungolla!

Ovelaa peliä Pentax/Ricohilta. Saadaan halvalla paljon huomiota ja jopa varataan tai hillitään ison porukan ostohaluja vuodeksi.
Canonilta tai Nikonilta moinen ei onnistuisi millään. Niiden on ihan turha mainostaa tässä vaiheessa, että " joo, ens vuoden vaihteessa meiltä muuten ilmestyy tosi mainio uusi kinorunko, odottakaahan vähän ja maltilla" ;-)

Voin vain kuvitella miten paljon foorumeilla pölistään tämän vuoden aikana Pentaxin tulevasta babysta! Sitten - tottakai - Pentax/Ricoh ruokkii sopivin jaksoin porukan mielenkiintoa uusilla tihkuvilla paljastuksilla jne.jne.

Tämähän on kuin ensimmäisen toivotun lapsen odotusaika. Keksitään nimiä, ostellaan jo vaatteita valmiiksi, hehkutellaan onnea, suunnitellaan elämää lapsen syntymän jälkeen...Ja kirjoitellaan lapsi&äiti foorumeilla päivät pitkät raskausajan elämästä ja tulevasta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jmra

Viesti Kirjoittaja jmra »

TiRy kirjoitti:Ps. Sääsuojauksena toimii Magic, Sultan ja mitä näitä nyt on, jos tarvetta ilmenee.
Juu ja saa myös mansikanmakuisena.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

jmra kirjoitti:
TiRy kirjoitti:Ps. Sääsuojauksena toimii Magic, Sultan ja mitä näitä nyt on, jos tarvetta ilmenee.
Penan kanssa sopii puudutetta sisältävä. Jaksaa odottaa kauemmin.

;)
Stomp

Viesti Kirjoittaja Stomp »

Eihän tuosta ole pitkäkään aika kun Penalta tuli semmoinen mansikkakakku, ettei mitän järkeä. 654Z
Askelkin vielä niin liikut
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Ei harrastuksessa ole järkeä eikä sitä mitata järkevyydellä. Eikä eri valmistajien tuotoksissa ole niin paljoa eroja, että niitä voisi vertailla vain järkisyillä, jos ei harrasta jotain erityistä asiaa, jossa joku valmistaja on hyvä.

Laumasieluisuuskin voi olla yhtä järkevä syy kuin mikä tahansa muu. Sillä on oma arvonsa, jos voi esimerkiksi kokeilla kavereiden objektiiveja, kun harkitsee omia valintojaan, lainata kaverin laturia reissulla jne. Ainakin minulla on toiselta harrastusalalta myös huonoja kokemuksia harvinaisen merkin omistamisesta.

Meitä on moneksi. Minulla on ollut rungonvaihtoväli noin 5 vuotta. Mutta en minä ala harrastusvälineissä odottamaan, että lempivalmistajani tekee jotain, mitä minä haluan, ehkä viiden vuoden kuluttua. En ymmärrä miksi niin monet suhtautuvat roinaan isommalla lojaliteetilla kuin ihmisiin.

Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta.
Älä yleistä. Minua ärsytti väripelleily paljon enemmän silloin, kun kuvasin Canonin hopeakuulalla.

...ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
Kokeilisit pois, niin näkisit, että samaa kuraa kaikki kuluttajaroina on, lukee kyljessä mitä tahansa. Sittenpähän tietäisit kokemuksesta mikä sopii sinulle. Nyt olet epävarma, onko ruoho sittenkin vihreämpää aidan toisella puolella, ja purat epävarmuutta väheksymällä aggressiivisesti muiden merkkien käyttäjiä.
Hannu
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Hel_NiS kirjoitti:
jmra kirjoitti:
Penan kanssa sopii puudutetta sisältävä. Jaksaa odottaa kauemmin.

;)
Luulen, että HC Pentax-käyttäjät eivät pahemmin puudutetta tarvitse. Kestävyys on sitä luokkaa ilmankin :-D
Oikeastaan olen enemmän huolissani siitä, että osaavatko he kaiken pidättelyn jälkeen laueta enää ollenkaan.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

aikaarska kirjoitti:Täytyy sanoa, että Pena saa aika kivasti huomiota tällä EHKÄ vuoden päästä kauppoihin tulevalla kinorungolla!

Ovelaa peliä Pentax/Ricohilta. Saadaan halvalla paljon huomiota ja jopa varataan tai hillitään ison porukan ostohaluja vuodeksi.
No tätähän olen toitottanut jo pitkään.

Tuli muuten mieleen, että tämähän samalla sattuu omaan nilkkaan. Kovinkaan moni pentax käyttäjä ei päivätä uuteen runkoon, kun kinon tulemisesta on kerrottu. Laskelmointia tämäkin? Ei ole tulossa mitään parannusta nykyisiin laitteisiin, eli mitään julkaisun arvoista ei vaan ole.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Joillekin tuntuu olevan kovin vakava asia minkä japanilaisen putiikin nimi siinä rungossa lukee.
jmra

mappe kirjoitti:Joillekin tuntuu olevan kovin vakava asia minkä japanilaisen putiikin nimi siinä rungossa lukee.
Se on kyllä huomattu. Ilmeisesti jopa painajaisia saavat siitä että on tulossa kinorunko jossa lukee Pentax.
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Valokuvausliikkeet ovat myös huomanneet tämän nimi asian.
Lainasin paikallisesta liikeestä 300mm f4 Nikkorin testiin niin myyjä kysäsi että kehtaatko kantaa ulos liikkeestä jos hän pistää sen tähän canonin laukkuun.
Vaadein muovipussin.
jmra

paaton kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että tämähän samalla sattuu omaan nilkkaan. Kovinkaan moni pentax käyttäjä ei päivätä uuteen runkoon, kun kinon tulemisesta on kerrottu. Laskelmointia tämäkin?
Laskelmoitu kyllä. Se mikä K-3:n myynnissä menetetään nyt, niin voitetaan K-FF01:n tai mikä se nyt onkaan myynnissä siitten myöhemmin paremmalla katteella.
Pe-na

Viesti Kirjoittaja Pe-na »

Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)
Oletteko mistä tarvikeakkuja hankkineet?

Samalla laitoin kinokennoisen ennakkovaraukseen. Muita ei ainakaan vielä ollut Top Shotin varauslistalla. Nyt sitten vaan odotellaan millaista kameraa pukkaa.

D FA 150-450mm f/4.5-5.6 DC AW laitoin kanssa varaukseen, listalla toisena. Maaliskuun puoliväliin olisi kuulemma tulossa . B&H listalla hinta 2496$ täällä saman verran euroina. Onhan se kalliin tuntuinen. mutta katsotaan......
Koestaja

Viesti Kirjoittaja Koestaja »

Pe-na kirjoitti:Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)

Samalla laitoin kinokennoisen ennakkovaraukseen. Muita ei ainakaan vielä ollut Top Shotin varauslistalla. Nyt sitten vaan odotellaan millaista kameraa pukkaa.

D FA 150-450mm f/4.5-5.6 DC AW laitoin kanssa varaukseen, listalla toisena. Maaliskuun puoliväliin olisi kuulemma tulossa . B&H listalla hinta 2496$ täällä saman verran euroina. Onhan se kalliin tuntuinen. mutta katsotaan......
Tarvikeakkua vaikka tuosta:

http://www.digishop.fi/pentax-d-li90-yh ... 0-mah.html

Itsellä 1 kpl noita K-5:ssa ja hyvin toiminut. Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä niin varmaan sit tuntuis missään ostella alkuperäisiäkään..? Tosin saahan näitä kasan yhen originaalin hinnalla, mut montako sitä tarttee..
Pentax/Ricoh
P V

Viesti Kirjoittaja P V »

Koestaja kirjoitti: Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä ..
On se hyvä että jokuset ostaa heti, niin me persaukisemmatkin pystymme sitten joskus.
Pe-na

Koestaja kirjoitti:
Pe-na kirjoitti:Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)

Tarvikeakkua vaikka tuosta:

http://www.digishop.fi/pentax-d-li90-yh ... 0-mah.html

Itsellä 1 kpl noita K-5:ssa ja hyvin toiminut. Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä niin varmaan sit tuntuis missään ostella alkuperäisiäkään..? Tosin saahan näitä kasan yhen originaalin hinnalla, mut montako sitä tarttee..
Kiitos linkistä. Olikin uusi firma minulle.....

Tarvikeakuista; jossain se rikkaan ja köyhänkin raja kulkee .........:)

Topshotissa alkuperäisakku 69€ linkistä 15€ pari kolme akkua tekee 100-150€ säästöä
Pe-na

P V kirjoitti:
Koestaja kirjoitti: Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä ..
On se hyvä että jokuset ostaa heti, niin me persaukisemmatkin pystymme sitten joskus.
No joo varaus on varaus. Toisaalta en nyt ihan huvikseen sitä tehnyt. Kuten kirjoitin K-20 on ollut käytössä sitä ennen K10 ja ist D. Eihän tässä nyt niin järin tiuhaan ole tullut kamerarunkoja vaihdeltua.
Jotkut ostaa m.pöyrän tai muuta, ainahan nää harrastukset jotain maksaa. Millään järkevyydellä näitä ei voi perustella :)
jmra

Pe-na kirjoitti:
P V kirjoitti:
No joo varaus on varaus. Toisaalta en nyt ihan huvikseen sitä tehnyt. Kuten kirjoitin K-20 on ollut käytössä sitä ennen K10 ja ist D. Eihän tässä nyt niin järin tiuhaan ole tullut kamerarunkoja vaihdeltua.
Jotkut ostaa m.pöyrän tai muuta, ainahan nää harrastukset jotain maksaa. Millään järkevyydellä näitä ei voi perustella :)
K-3 on kyllä K20D:n jälkeen huikea peli. Itsellä ei sitä ole, mutta riittävästi olen päässyt käyttämään että pystyn sanomaan.

Mitä tulee noihin tarvikeakkuihin, niin kyllä minäkin mielummin sen säästyneen akkurahan laittaisin tosiaan sitten siihen kinokennoiseen ja/tai tuohon telezoomiin.
Koestaja

Viesti Kirjoittaja Koestaja »

Juu en minäkään tarvikeakkuja mitenkään kritisoinut, joka kameraan niitä itsekin ostellut. Pisti vaan silmään ;).

Ja törkynen hintahan toi 69e on muovikotelosta ja kahdesta 5e arvoisesta 18500 akusta.
Pentax/Ricoh
Vastaa Viestiin