pena
-
pena
Heh!
Kylläpäs keskustelu käy kiivaana!
Jos olisin aloitteleva harrastelia tekisin valintani järki syillä, en sen perusteella---kun tuollakin on cani...ei millään laumasieluudellisuudella saa itselleen sopivaa kameraa.
Riippuupi mitä kuvaa...studio-olosuhteissa linee FF se oikea---merkki oli mitä oli
Itse hortoilen luonnossa ja kroppi on siihen oikein sopiva.
Kamerassa minun mielestä pitää olla kunnon prisma, mikä tuottaa etsimeen kunnon kuvan.
Nuo peili vehkkeet ei oikein sytytä.
Niin, me Penan käyttäjät jaksamme odottaa...jotain uutta...
ei olla semmosia kvarttaali ihmisiä
Miten liennee näillä valta merkkien ihmisillä...heh
Kyllähän nykyään pitää kuvaajien saada vuodessa pari uutta runkoa käyttöönsä ...oliko kannattava ostos!
Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta...heh
Elikkäs liennee näin, trollaajat menköön merten taa...sanoo kainuun kameraukko, ...ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
Jos olisin aloitteleva harrastelia tekisin valintani järki syillä, en sen perusteella---kun tuollakin on cani...ei millään laumasieluudellisuudella saa itselleen sopivaa kameraa.
Riippuupi mitä kuvaa...studio-olosuhteissa linee FF se oikea---merkki oli mitä oli
Kamerassa minun mielestä pitää olla kunnon prisma, mikä tuottaa etsimeen kunnon kuvan.
Kyllähän nykyään pitää kuvaajien saada vuodessa pari uutta runkoa käyttöönsä ...oliko kannattava ostos!
Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta...heh
Elikkäs liennee näin, trollaajat menköön merten taa...sanoo kainuun kameraukko, ...ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
-
Re: pena
Mikähän tämän aloituksen pointti sitten oli? Aika kiihkeää tekstiä! Tuliko valittua joskus väärä puoli, kun noin pitää omaa merkkiään puolustaa? Vai etkö vain tiedä paremmasta? :-)mauri kirjoitti:Heh!
Ps. Sääsuojauksena toimii Magic, Sultan ja mitä näitä nyt on, jos tarvetta ilmenee.
-
Täytyy sanoa, että Pena saa aika kivasti huomiota tällä vasta vuoden päästä kauppoihin tulevalla kinorungolla!
Ovelaa peliä Pentax/Ricohilta. Saadaan halvalla paljon huomiota ja jopa varataan tai hillitään ison porukan ostohaluja vuodeksi.
Canonilta tai Nikonilta moinen ei onnistuisi millään. Niiden on ihan turha mainostaa tässä vaiheessa, että " joo, ens vuoden vaihteessa meiltä muuten ilmestyy tosi mainio uusi kinorunko, odottakaahan vähän ja maltilla" ;-)
Voin vain kuvitella miten paljon foorumeilla pölistään tämän vuoden aikana Pentaxin tulevasta babysta! Sitten - tottakai - Pentax/Ricoh ruokkii sopivin jaksoin porukan mielenkiintoa uusilla tihkuvilla paljastuksilla jne.jne.
Tämähän on kuin ensimmäisen toivotun lapsen odotusaika. Keksitään nimiä, ostellaan jo vaatteita valmiiksi, hehkutellaan onnea, suunnitellaan elämää lapsen syntymän jälkeen...Ja kirjoitellaan lapsi&äiti foorumeilla päivät pitkät raskausajan elämästä ja tulevasta.
Ovelaa peliä Pentax/Ricohilta. Saadaan halvalla paljon huomiota ja jopa varataan tai hillitään ison porukan ostohaluja vuodeksi.
Canonilta tai Nikonilta moinen ei onnistuisi millään. Niiden on ihan turha mainostaa tässä vaiheessa, että " joo, ens vuoden vaihteessa meiltä muuten ilmestyy tosi mainio uusi kinorunko, odottakaahan vähän ja maltilla" ;-)
Voin vain kuvitella miten paljon foorumeilla pölistään tämän vuoden aikana Pentaxin tulevasta babysta! Sitten - tottakai - Pentax/Ricoh ruokkii sopivin jaksoin porukan mielenkiintoa uusilla tihkuvilla paljastuksilla jne.jne.
Tämähän on kuin ensimmäisen toivotun lapsen odotusaika. Keksitään nimiä, ostellaan jo vaatteita valmiiksi, hehkutellaan onnea, suunnitellaan elämää lapsen syntymän jälkeen...Ja kirjoitellaan lapsi&äiti foorumeilla päivät pitkät raskausajan elämästä ja tulevasta.
mauri kirjoitti:Heh!
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Ei harrastuksessa ole järkeä eikä sitä mitata järkevyydellä. Eikä eri valmistajien tuotoksissa ole niin paljoa eroja, että niitä voisi vertailla vain järkisyillä, jos ei harrasta jotain erityistä asiaa, jossa joku valmistaja on hyvä.mauri kirjoitti:Heh!
Laumasieluisuuskin voi olla yhtä järkevä syy kuin mikä tahansa muu. Sillä on oma arvonsa, jos voi esimerkiksi kokeilla kavereiden objektiiveja, kun harkitsee omia valintojaan, lainata kaverin laturia reissulla jne. Ainakin minulla on toiselta harrastusalalta myös huonoja kokemuksia harvinaisen merkin omistamisesta.
Meitä on moneksi. Minulla on ollut rungonvaihtoväli noin 5 vuotta. Mutta en minä ala harrastusvälineissä odottamaan, että lempivalmistajani tekee jotain, mitä minä haluan, ehkä viiden vuoden kuluttua. En ymmärrä miksi niin monet suhtautuvat roinaan isommalla lojaliteetilla kuin ihmisiin.Niin, me Penan käyttäjät jaksamme odottaa...jotain uutta...
Älä yleistä. Minua ärsytti väripelleily paljon enemmän silloin, kun kuvasin Canonin hopeakuulalla.Pena laittaa parin vuoden välin näitä eri vaihtoehtoja tyrkylle, vaikkapa eri väreissä...tuntuu ärsyttävän joitakin kun minun merkillä ei ole sitä uskallusta.
Kokeilisit pois, niin näkisit, että samaa kuraa kaikki kuluttajaroina on, lukee kyljessä mitä tahansa. Sittenpähän tietäisit kokemuksesta mikä sopii sinulle. Nyt olet epävarma, onko ruoho sittenkin vihreämpää aidan toisella puolella, ja purat epävarmuutta väheksymällä aggressiivisesti muiden merkkien käyttäjiä....ei kannata Penaa vaitaa valtamerkkeihin...hyi s..t..na
Hannu
-
Luulen, että HC Pentax-käyttäjät eivät pahemmin puudutetta tarvitse. Kestävyys on sitä luokkaa ilmankin :-DHel_NiS kirjoitti:Penan kanssa sopii puudutetta sisältävä. Jaksaa odottaa kauemmin.jmra kirjoitti:Juu ja saa myös mansikanmakuisena.TiRy kirjoitti:Ps. Sääsuojauksena toimii Magic, Sultan ja mitä näitä nyt on, jos tarvetta ilmenee.
;)
Oikeastaan olen enemmän huolissani siitä, että osaavatko he kaiken pidättelyn jälkeen laueta enää ollenkaan.
-
No tätähän olen toitottanut jo pitkään.aikaarska kirjoitti:Täytyy sanoa, että Pena saa aika kivasti huomiota tällä EHKÄ vuoden päästä kauppoihin tulevalla kinorungolla!
Tuli muuten mieleen, että tämähän samalla sattuu omaan nilkkaan. Kovinkaan moni pentax käyttäjä ei päivätä uuteen runkoon, kun kinon tulemisesta on kerrottu. Laskelmointia tämäkin? Ei ole tulossa mitään parannusta nykyisiin laitteisiin, eli mitään julkaisun arvoista ei vaan ole.
-
- Viesti:
-
-
-
Laskelmoitu kyllä. Se mikä K-3:n myynnissä menetetään nyt, niin voitetaan K-FF01:n tai mikä se nyt onkaan myynnissä siitten myöhemmin paremmalla katteella.paaton kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että tämähän samalla sattuu omaan nilkkaan. Kovinkaan moni pentax käyttäjä ei päivätä uuteen runkoon, kun kinon tulemisesta on kerrottu. Laskelmointia tämäkin?
-
Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)
Oletteko mistä tarvikeakkuja hankkineet?
Samalla laitoin kinokennoisen ennakkovaraukseen. Muita ei ainakaan vielä ollut Top Shotin varauslistalla. Nyt sitten vaan odotellaan millaista kameraa pukkaa.
D FA 150-450mm f/4.5-5.6 DC AW laitoin kanssa varaukseen, listalla toisena. Maaliskuun puoliväliin olisi kuulemma tulossa . B&H listalla hinta 2496$ täällä saman verran euroina. Onhan se kalliin tuntuinen. mutta katsotaan......
Samalla laitoin kinokennoisen ennakkovaraukseen. Muita ei ainakaan vielä ollut Top Shotin varauslistalla. Nyt sitten vaan odotellaan millaista kameraa pukkaa.
D FA 150-450mm f/4.5-5.6 DC AW laitoin kanssa varaukseen, listalla toisena. Maaliskuun puoliväliin olisi kuulemma tulossa . B&H listalla hinta 2496$ täällä saman verran euroina. Onhan se kalliin tuntuinen. mutta katsotaan......
-
Tarvikeakkua vaikka tuosta:Pe-na kirjoitti:Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)
http://www.digishop.fi/pentax-d-li90-yh ... 0-mah.html
Itsellä 1 kpl noita K-5:ssa ja hyvin toiminut. Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä niin varmaan sit tuntuis missään ostella alkuperäisiäkään..? Tosin saahan näitä kasan yhen originaalin hinnalla, mut montako sitä tarttee..
Pentax/Ricoh
-
Kiitos linkistä. Olikin uusi firma minulle.....Koestaja kirjoitti:Tarvikeakkua vaikka tuosta:Pe-na kirjoitti:Eilen tuli haettua K-3 runko. Katsotaan nyt sitten onko tässä mitään eroa verrattuna K20 :)
http://www.digishop.fi/pentax-d-li90-yh ... 0-mah.html
Itsellä 1 kpl noita K-5:ssa ja hyvin toiminut. Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä niin varmaan sit tuntuis missään ostella alkuperäisiäkään..? Tosin saahan näitä kasan yhen originaalin hinnalla, mut montako sitä tarttee..
Tarvikeakuista; jossain se rikkaan ja köyhänkin raja kulkee .........:)
Topshotissa alkuperäisakku 69€ linkistä 15€ pari kolme akkua tekee 100-150€ säästöä
-
No joo varaus on varaus. Toisaalta en nyt ihan huvikseen sitä tehnyt. Kuten kirjoitin K-20 on ollut käytössä sitä ennen K10 ja ist D. Eihän tässä nyt niin järin tiuhaan ole tullut kamerarunkoja vaihdeltua.P V kirjoitti:On se hyvä että jokuset ostaa heti, niin me persaukisemmatkin pystymme sitten joskus.Koestaja kirjoitti: Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä ..
Jotkut ostaa m.pöyrän tai muuta, ainahan nää harrastukset jotain maksaa. Millään järkevyydellä näitä ei voi perustella :)
-
K-3 on kyllä K20D:n jälkeen huikea peli. Itsellä ei sitä ole, mutta riittävästi olen päässyt käyttämään että pystyn sanomaan.Pe-na kirjoitti:No joo varaus on varaus. Toisaalta en nyt ihan huvikseen sitä tehnyt. Kuten kirjoitin K-20 on ollut käytössä sitä ennen K10 ja ist D. Eihän tässä nyt niin järin tiuhaan ole tullut kamerarunkoja vaihdeltua.P V kirjoitti:On se hyvä että jokuset ostaa heti, niin me persaukisemmatkin pystymme sitten joskus.Koestaja kirjoitti: Mut jos on varaa ensimmäisten joukossa ostella kinoa ja tota teleä ..
Jotkut ostaa m.pöyrän tai muuta, ainahan nää harrastukset jotain maksaa. Millään järkevyydellä näitä ei voi perustella :)
Mitä tulee noihin tarvikeakkuihin, niin kyllä minäkin mielummin sen säästyneen akkurahan laittaisin tosiaan sitten siihen kinokennoiseen ja/tai tuohon telezoomiin.