Kokemuksia Pancake-objektiivista?
-
Kokemuksia Pancake-objektiivista?
Hei,
Olen harkinnut Canon EOS:iin pancake-objektiivia. Millaisia käyttökokemuksia teillä on kyseisestä objektiivista? Onko hankinta ollut hintaansa nähden kannattava?
Olen harkinnut Canon EOS:iin pancake-objektiivia. Millaisia käyttökokemuksia teillä on kyseisestä objektiivista? Onko hankinta ollut hintaansa nähden kannattava?
-
-
-
Perus Canon 350d
Minä kuvailen tuommoisella vanhemmalla Canon EOS 350d -kameralla, mikä on jäänyt vähäisemmälle käytölle, koska hyvä taskupokkari kulkee kokonsa puolesta kätevämmin mukana arjessa.
Ajattelin että tuo pancake-objektiivi tekisi kamerasta hieman helpommin mukana kuljetettavan ja toisaalta elättelen ajatusta että kameran mukana tulleeseen perusobjektiiviin verrattuna sillä saisi hieman sävykkäämpiä lähikuvia.
Ajattelin että tuo pancake-objektiivi tekisi kamerasta hieman helpommin mukana kuljetettavan ja toisaalta elättelen ajatusta että kameran mukana tulleeseen perusobjektiiviin verrattuna sillä saisi hieman sävykkäämpiä lähikuvia.
-
- Viesti:
Onhan Canonilla se 24-millinen croppipannari.temama kirjoitti:Vähän on eri polttovälit ja kuvakulmat 28mm vs. 40mm.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
yepyep. Jostain syystä tuli heti mieleen Canonin 40/2.8 pannari.murmelt kirjoitti:No uusi EF-S pancake 24mm f/2.8 STM vs EF 24mm f/2.8 IS polttoväli on sama.temama kirjoitti: Vähän on eri polttovälit ja kuvakulmat 28mm vs. 40mm.
No, en tiedä mitä objektiivia OP tarkoitti tässä kohtaa. Jokatapauksessa nuo kaikki 24/2.8, 24/2.8IS ja 40/2.8 ovat optisesti hyviä laseja ja varmasti tuovat lisää iloa kittizuumin vaihtoehdoksi. Hintansa puolesta 24/2.8 ja 40/2.8 tietysti varmoja ostoksia. 24mm polttovälillä ei vakaajakaan ole niin olennainen asia.