Transcend 32GB UHS-1 (9,95EUR)
-
-
-
Muistien ja tallennusvälineiden hinnat laskivat radikaalisti, kun yksityinen hyvitysmaksu Teostolle poistui 1.1.2015. Nykyään se menee valtion budjetista?!?.
Järjetöntä, mutta totta. Miten Teostolle pitää maksaa hyvitysmaksuja, jos itse kuvaa tallenteelle omia tuotoksia, josta Teosto ei kuitenkaan hyvitä mitään asianomaiselle tekijänoikeuksina.
Järjetöntä, mutta totta. Miten Teostolle pitää maksaa hyvitysmaksuja, jos itse kuvaa tallenteelle omia tuotoksia, josta Teosto ei kuitenkaan hyvitä mitään asianomaiselle tekijänoikeuksina.
'Nalle Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta ei osannut sanoa sitä, koska hän on niin pieniaivoinen karhu'
-
Muistuu väkisinkin mieleen tapaus viime vuosituhannelta. Vedin projektia jonka tarkoituksena oli edistää paperimme vientiä. Kyseessä oli multimedia cd jota jaettiin globaalisti paperin ostajille. CD:lle tarvittiin tietty myös musiikkia. Biisi tilattiin säveltäjältä ja sopimus/korvaus oli biisi ja kaikki oikeudet.Nefertiti kirjoitti:
Homma valmistui ja mainos lähti maailmalle. Meni muutama kuukausi ja Teosto lähetti ihan käsittämättömän laskun. Olin heihin yhteydessä ja ilmoittivat, että kyseessä on yritykselle lähetetty ulosottokelpoinen lasku tekijänoikeuden globaalista valvonnasta. Kerroin, että eikö tuo nyt ole ilmiselvää, että jos joku soittaa mainosbiisiä, niin silloinhan mainos on toiminut ja saamme katetta rahalle jonka olemme investoineet?
"Laki ei tunne tällaista. Valvomme kotimaisen musiikin tekijänoikeuksien omistajien etuja" Yritin saada vastausta siihen, että emmekö me tekijänoikeuden omistajat ole saama puolella eikä maksajana. Kuulemma tämän muutaman tonnin alkumaksun jälkeen kassavirrat kääntyvät. Teoston ensitilitystä odotellessa.......
Jotenkin tuntuu hyvältä tämä lainmuutos kun ei enää tarvitse maksaa Teostolle omista tekemisistä royalteja.
-
-
-
-
Yep. Erittäin kivan hintaista muistia. Yritin tilata kaksi, mutta en saanut enää kun yhden. Hyvä kun edes sen, itseasiassa oli jo tarvettakin muistikortille. Nämä TRANSCENDin kortit ovat laadukkaita muisteja (ja normikäyttöön tarpeeksi nopeita), itsellä jo entuudestaan useita transcendin kortteja ja ovat olleet luotettavia.onninpoika kirjoitti:Todella kova tarjous. Tarvitsen yhden mutta tilasin kaksi kun halvalla sai :-)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Eräs ammattikuvaaja sanoi transcendin kortin asiakkaan kamerassa nähdessään "Minä en kyllä tuon merkkisiä kortteja laittaisi kameraani" :-Daikaarska kirjoitti:Nämä TRANSCENDin kortit ovat laadukkaita muisteja (ja normikäyttöön tarpeeksi nopeita), itsellä jo entuudestaan useita transcendin kortteja ja ovat olleet luotettavia.
-