Kopteri

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
skipwankma

Kopteri

Viesti Kirjoittaja skipwankma »

Moi kaikille. Olen alkuhommissa koko kuvausjutussa ja mietin pitkään voiko seuraavaa tänne laittaa. Kuva on vanha ja otettu Olympus u725W kameralla. Panin kuvan käsittelyyn ja koitin kaiken moista ja tämmöinen tuli.

Onkohan tuo jotenkin dramaattinen kuva omaan silmään, mene ja tiedä. Joku siinä viehättää. Käsiteltyhän sitä on paljon.

Jos viitsitte kertoa mitä kaikkea tuossa on huonosti, niin olisin kiinnostuntu kuulemaan kaiken.

Kuva on kalareissulta Kuolan niemimaalta pari vuotta siiten.

Niin, ja nykyään innostuneena paremmat kuvausvehkeet. Usein vaan miettii että miksi.. Kun vaan osaisi käyttää uusia vehkeitä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
skipwankma

Jaaha, vielä kun sais kuvan näkyviin :) mitäköhän..
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Dramatiikkaa ainakin riittää, vaikka en ole edes kuvaa nähnyt :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
skipwankma

jperala kirjoitti:Dramatiikkaa ainakin riittää, vaikka en ole edes kuvaa nähnyt :)
Älä muuta sano :)

Tämä ei vaan anna missään kohtaa tilaisuutta liittää kuvaa, mihinkään. Missäköhän vika?
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Tässä pidetään yleisöä jännityksessä.
Hieno lähestymistapa.
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

skipwankma kirjoitti:
jperala kirjoitti:Dramatiikkaa ainakin riittää, vaikka en ole edes kuvaa nähnyt :)

Tämä ei vaan anna missään kohtaa tilaisuutta liittää kuvaa, mihinkään. Missäköhän vika?
Niin, kuva pitää laittaa jonnekin palvelimelle nettiin. Omalta koneelta sitä ei näkymään saa.
skipwankma

Gamma kirjoitti:
skipwankma kirjoitti:

Niin, kuva pitää laittaa jonnekin palvelimelle nettiin. Omalta koneelta sitä ei näkymään saa.
Hokasin tuon ja nyt Flickr- tili luotu. Kiitos vaan.

https://www.flickr.com/photos/129973038 ... otostream/

Joko nyt?
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyl joo. Luulis että kuva on hieno tällä pohjustuksella. Innolla odotellaan!
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Jelpataan nyt Kasperia ja laitetaan se kuva tännekkin suoraan
näkymään.
Kuva
SnaG_

Viesti Kirjoittaja SnaG_ »

Hieno kuva. Mun silmä tykkää käsittelystä. Ehkä voisi olla väljempi rajaus, liian tiukka minun makkuun.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Onhan tuossa ideaa. Olisin tilanteen salliessa kuitenkin rajannut hieman toisin, tuomalla vasemmalta kopterin etuosaa enemmän näkyviin ja rajaamalla vasemmalta kaksi kaverusta pois. Tämä kuva on koneesta, ei niitä lentävistä tai niissä matkustavissa ihmisistä.

Pidin heijastuksista, kaarista, muodoista, dramaattisista sävyistä ja kontrasteista. Kyllä tässä ainekset olivat kohdallaan. Kaipaisi kuitenkin hieman toisenlaista sommittelua.

Kokeilin tätä mv-käännöksenä, ja mielestäni kuva toimi sellaisena paremmin.
Sapere aude.
---
flickr
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Taitaa olla HDR?

Enivei, olisin itse ehkä rajannut nuo henkilöt ulos kuvasta. Muuten ihan kelpo kuva, pidän kuvakulmasta.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
skipwankma

Yhdestä kuvasta tämä on väännetty. Hdr kuvassa ilmeisesti aina useampi kuva..ko?

Nuo ihmiset kuvan reunassa ois tosiaan pitänyt rajata pois, ottaa omaankin silmään ikävästi.
janu5

Viesti Kirjoittaja janu5 »

Onhan tämä nyt helvetin hyvä, jopa reilu kuvankäsittely toimii tässä. Sommittelun osalta ei mikään nappi mutta se on vain plussaa näinä päivinä, komea ja mielenkiintoinen on.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Kyllä, positiivinen yllätys, ei mikään perus pönö !
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
aladdin

Viesti Kirjoittaja aladdin »

Minun silmääni nuo kaksi henkilöä eivät mitenkään häiritse, ennemminkin luovat kuvaan tarinaa - roottorin lapakin ohjaa katsetta siihen suuntaan. Muutenhan tästä äkkiä tulisi pelkkä kalustoesittely. Rajauksesta en osaa sanoa, jos ukot näkyisivät kokonaan se voisi tehdä kuvasta tylsemmän. Nyt siinä mielestäni on sopivasti jännitteitä.
skipwankma

Tottahan tuokin aladdinin kommentti, kun alkaa miettimään.

Itse en oikeen vaan ole sen kummemmin aikaisemmin turhia miettinyt kuvaa ottaessani. Jos jokin tilanne tai maisema on näyttänyt omaan silmään hyvältä, olen siitä kuvan ottanut juuri sillä hetkellä, niin kuin se yhtäkkiä kameran läpi katsottuna näyttää parhaimmalta.

Mutta on kai se tässäkin harrastuksessa niin, että tietotaidon kasvaessa sitä alkaa miettiä juttuja uusista ja useammista näkökulmista. Kunhan en alkaisi liikoja miettimään tulevaisuudessa, ei sekään aina hyvä ole.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

aladdin kirjoitti:Minun silmääni nuo kaksi henkilöä eivät mitenkään häiritse, ennemminkin luovat kuvaan tarinaa - roottorin lapakin ohjaa katsetta siihen suuntaan.
Kyllä joo, mutta sitten mielestäni pitäisi olla tilaa tuon ukon oikealla puolella. tuo on siinä jä siinä että alkaa miettimään että onko kyse hallitusta tehokeinosta vai rajausvirheestä. Vähän niin kuin vinossa oleva horisontti: se pitää sitten olla kunnolla vinossa.

Ja jos ei ole HDR, niin hyvin on saatu dynamiikka säilytettyä vaikeassa kohteessa. Pidän kuvan värimaailmasta.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Laittaisin melkein pääni pantiksi, että kuvaa on vähintään tonemapattu jossain hdr-ohjelmassa, sen verran tunkkaiset sävyt kuvassa.
Olisikohan sinulla alkuperäistä kuvaa näyttää?
skipwankma

Olet oikeassa hassel, tonemapattu on. Kivoja tehostettuja kuvia tulee, mutta kyllästyyköhän näihin äkkiä alku innostuksen jälkeen? Jotenkin on sellainen olo. No, se selviää aikanaan. Ja onhan se alkperäinenkin tuolla kotikoneella.
Vastaa Viestiin