Suosittele hyvää Photoshop-kurssia/-koulutusta

Kuvankäsittelyä, mitä vain
PaPo

Suosittele hyvää Photoshop-kurssia/-koulutusta

Viesti Kirjoittaja PaPo »

Hyvä tarkoittaa minulle käytännön tekemistä koneen kanssa, opettajan opastamana. Kärkialueina kuvankäsittely valokuvaajan tarpeisiin (ei siis bannereiden tekoa, vaan kuvan muokkaamista). Ei voi maksaa muutamaa satasta enempää, kun omasta taskusta maksan. Sijainti mielellään pk-seudun ympäristössä. Ilmianna hyvä!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Pyydän anteeksi PaPolta, koska viestini ei tarkalleen ottaen vastaa siihen mitä kysyttiin. Toivottavasti tämä kuitenkin sallitaan, koska kommenttini liittyy Photoshopin opetteluun ja tämän ketjun alta muutkin Photoshop-opetusta kaipaavat voivat löytää vinkkejä.

Olen oppinut paljon Photoshopista ja kuvankäsittelystä katsomalla Phlearn:in ilmaisia, erittäin hyviä opetusvideoita. Maksullisiakin kohtuuhintaisia videokursseja materiaaleineen näyttää löytyvän. Harkitsen Photoshopin 201-kurssia. Englanninkielentaito tosin vaaditaan. Sen luonnistuessa videot ovat käytännöllisiä, havainnollisia, riittävän yksityiskohtaisia ja opettavia. Ovathan nekin opettajan opastamia, mutta PaPo hakenee muita kuin virtuaalisia vaihtoehtoja.

Phlearnin YouTube-kanava on osoitteessa https://www.youtube.com/channel/UC47XN5 ... TRFyKaUpKg

Kurssivinkkejä odotellessa noillakin pääsee aika pitkälle.
Sapere aude.
---
flickr
Guzmo

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

Peruskursseja ja jatkokursseja kuvankäsittelystä pitäisi löytyä kouluista, kamerakerhoista ja koulutusta tarjoavista yrityksistä. Välillä myös kuvaajat ja kuvankäsittelijät pitävät niitä. Hintahaitari kaikkea n. 100-2000€ välillä 1-2 päivän kursseista.

Perusteet voi opetella itse ilmaiseksi netin videoita kahlaamalla tai lainaamalla jonkun aihetta käsittelevän kirjan esim. kirjastosta.

Jos haluaa vähän satsata videoihin, Kryptoksen mainitsemasta Phlearnista löytyy ilmaisia ja maksullisia videoita. Toinen hyvä videosaitti on Lynda (käytännössä maksullinen).

Tai sitten lähestyt jotain graafikkoa, kuvaajaa tai kuvankäsittelijää joka tekee myös koulutuksia ja pyydät tarjousta opastukselle. Parin sadan budjetilla et saa tosin kovin montaa tuntia yksityisopetusta. Käytät rahasi todennäköisesti paremmin hankkimalla kirjan tai vuoden käyttöoikeuden Lyndan videoihin.

Kannattaa myös mainita mille ohjelmalle (Lightroom, Picasa, Photoshop vai joku muu) haluat opastusta ja etsitkö alkeisiin vai edistyneempään käsittelyyn vinkkejä.
B Aron

Viesti Kirjoittaja B Aron »

1-2 päivän kurssilla pääsee lähinnä kait rahoistaan eroon. Scott Kelbyn Suuren Digikuvauskirjan (40e) osa V sisältää ainoastaan Photoshop-harjoituksia, pelkästään noihin menee pari viikkoa. Vaikka tuo suomenkielinen kokooma on ilmestynyt v2013, ovat harjoitukset CS3:lle mutta ei hätää - toimivat ihan semmoisenaan CS6:lle ja johan on kumma jos ei myös PSCC:lle, ilmassa on siis rahastuksen makua. Ainoa poikkeama minkä olen huomannut, uudemmassa Camera Raw:ssa ei ole enää säätöjä nimeltä Recovery ja Fill Light. Loput tiedonjyvät Kelbyn kirjasta The Adobe Photoshop CS6 Book, jossa tarinaa mm Content-Aware Fillistä jota lähinnä olen tähän mennessä Photarissa käyttänyt retusoinnin lisäksi. (Minä tosin opettelen ranskankielenkin itse, takana 5v edessä 10, mutta Photariin pääsee alkuun vähemmälläkin).
Postimpressionisti
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Työväenopistot on myös hyviä paikkoja. Ainakin Helsingissä muutamalla kympillä saa koko lukukauden kurssin ja helposti sen 30-40 opintotuntia + harjoitukset päälle.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin