Kaliforniantupsuviiriäinen

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Bengt
Viesti:

Kaliforniantupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja Bengt »

Kaliforniantupsuviiriäinen (California quail)) on Kalifornian osavaltion tunnuslintu, ja sen alkuperäinen elinalue on Pohjois-Amerikan länsiosissa. Sieltä sitä on tuotu Uuteen-Seelantiin ja eräisiin muihinkin maihin eteläisellä pallonpuoliskolla.

Lintu elelee enimmäkseen maajalassa ja ottaa mielellään pölykylpyjä. Jos se pelästyy, se pyrähtää lyhyeen nopeaan lentoon. Minä tapasin lintua niin maasta kuin puustakin; puunhangassa seisova lintu maastoutui niin hyvin, ettei kuvista tullut kovin onnistuneita.

Lintu on aika sosiaalinen, ja monet pitävät sitä lemmikkinä. Minua viiriäiset eivät kylläkään päästäneet kovin lähelle, vaan kipittivät kiireesti pusikkoon, kun niitä lähestyin. Useimmat kuvat sain uroslinnusta, joka onkin uljaamman näköinen.

Lisää kuvia: http://bengtphoto.blogspot.co.nz

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Mukavaa että tuot näitä vähän harvinaisempia lintukuvia esille, joita suomalaisilla valokuvafoorumeilla ei yleensä näy ja kerrot myös taustat.
Bengt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bengt »

Kiitos, hassel, kommentista! Eihän näitä malta olla postailematta, kun löytyy lajeja, joita ei ole koskaan nähnyt ja saa kuvata hyvässä valossa. Tilanne on sitä paitsi minulle väliaikainen.
Vastaa Viestiin