Fuji RAW File Converter hitaus
-
- Viesti:
Fuji RAW File Converter hitaus
Fujin RAW-ohjelma on ainakin minulla järkyttävän hidas. Ohjelma tuntuu joka välissä lataamaan 100% kuvan ja esim. käyriä väännellessä vasta päästettyä hiirestä irti näkee lopputuloksen. Mitä suosittelette, saako ohjelmaan jotenkin nopeutta, vai laitanko yksinkertaisesti kaikki suoraan TIFFiksi ja Canon DPP:llä ja/tai Photoshopilla käsittelen?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Itsellä on myös melko hidasta tuon softan käyttö, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että kuvat ovat verkkolevyllä. Tosin myös koneena on macintosh, ja usein on havaittavissa, että erilaiset konversiosoftat ovat erittäin hitaita käyttää.
Mutta tällä hetkellä, käyttelen vähän ristiin ja rastiin eri softia, tuo Fujin raw-converter, rawtherapee, Lightroom, pixelmator.
Kannataa vaan kokeilla mikä työtapa sopii parhaiten itseleen. Itse teen välillä juurikin noita TIFF-konversion ja sitten vaikka Lightroomiin esim.
Mutta tällä hetkellä, käyttelen vähän ristiin ja rastiin eri softia, tuo Fujin raw-converter, rawtherapee, Lightroom, pixelmator.
Kannataa vaan kokeilla mikä työtapa sopii parhaiten itseleen. Itse teen välillä juurikin noita TIFF-konversion ja sitten vaikka Lightroomiin esim.