Revontulien suomaa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Matti_JH
Viesti:

Revontulien suomaa

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kerrankin. Avaruussääennuste meni lähes minuutilleen nappiin, taivas selkeni juuri sopivasti ja kaikki tarvittavat tulivat mukaan.

Tulet leimusivat täällä etelässäkin yli taivaanlaen.

Pientä (?) sydämentykytystä aiheutti hukkaamani jalusta, kameralaukku ja termospullo. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Matti_JH, Syys 13, 2014 11 : 49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mihin aikaan nää repes? Komea tuo suokuva (1. ja 3.). Mulla ei tuuri käyny pilvien kanssa yhtään.
Matti_JH
Viesti:

Kiitti.

Lähdin ajelemaan siinä puoli kahdentoista maissa. Perillä olin hyvinkin puolilta öin, jolloin tuo eka kuva on otettu. Paras meininki oli siinä yhden aikaan. Neljän maissa näkyi vielä rauhallinen harso.
Tämä siis Varsinais-Suomessa.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Okei, mä olin Raaseporissa kyttäämässä linnan takana :) Pilviä pilviä pilviä, lähdin vähän ennen yhtä pois sitten.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Onnittelut sinulle komeista kuvista! Yritän itse la-su välisenä yönä kun eilinen ei millään sopinut.
Matti_JH
Viesti:

Kiitos. Ensi yönä pitäisi tosiaan näkyä taasen, eli eiköhän se teillekin osu :)

Lisätään eräjorma - selfie :p

Kuva
temirhan

Viesti Kirjoittaja temirhan »

Pitäisi noiden "reposhullujen" keskenään sopia että sellaista revarikuvaa ei saisi postata jossa on pelkkää taivaan kantta vaan just näin muutakin sisältöä.
Matti_JH
Viesti:

Kiitos. Jep, pyrkimys on ottaa kuva, jossa taivaan ilmiö on vain yhtenä elementtinä, vaikkakin usein pääosassa.

Yksi lisää:

Kuva
camcam

Viesti Kirjoittaja camcam »

temirhan kirjoitti:Pitäisi noiden "reposhullujen" keskenään sopia että sellaista revarikuvaa ei saisi postata jossa on pelkkää taivaan kantta vaan just näin muutakin sisältöä.
+1
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Kuhankuonon/Kurjenrahkan maastossa ollut kuvailee?

Upeita kuvia, taas kerran!
Matti_JH
Viesti:

eetu1978 kirjoitti:Kuhankuonon/Kurjenrahkan maastossa ollut kuvailee?

Upeita kuvia, taas kerran!
Siellähän minä.

Kiitos.

Eilen ei sitten näkynytkään mitään? Itse vietin yöni unten mailla.
hrKuulapaa

Viesti Kirjoittaja hrKuulapaa »

Hel_NiS kirjoitti: Eilen ei sitten näkynytkään mitään? Itse vietin yöni unten mailla.
Öissä on eroja ja revot olivat menneet menojaan. Jäljellä ei ollut enää kuin käpälämäen nostattama usva.

Kuva
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Joskus revontulet muodostaa kyllä niin upeita kuvioita jotta kuvan ei tarvitse käsittää mitään muita elementtejä välttämättä, näitä on nähty kyllä.
Muuten kyllä diggaan yleisesti ottaen tällaisista joissa revontulet ovat osana maisemaa, erämainen suo lampineen tuo oman tunnelmansa kuviin oikein hyvin.
Itsellä jäänyt vielä reposet kunnolla kuvaamatta kun ollut surkeaa tuuria noiden kanssa, no jospa alkavan kauden aikana vielä tärppäisi.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Matti_JH
Viesti:

Hieno tuo Hrkuulapaan kuva.

Kiitos kaikille ja yksi vielä.

Kuva
omar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omar »

Todella hienoja kuvia kaikki !!

Toi on erittäin tuttu tunne,kun jo pikku paniikissa alat yön pimeydessä etsiä,että minnekäs mahdoinkaan sen laukun laskea.Pari kertaa tämä on sattunut itelle,mutta nyt on repussa pieni vilkkuva led valo jonka laitan aina päälle jos joudun yöllä repun jonnekin jättämään.Tämä on toistaiseksi auttanut noihin ei toivottuihin sykkeen nousuihin ;)
Matti_JH
Viesti:

omar kirjoitti:Todella hienoja kuvia kaikki !!

Toi on erittäin tuttu tunne,kun jo pikku paniikissa alat yön pimeydessä etsiä,että minnekäs mahdoinkaan sen laukun laskea.Pari kertaa tämä on sattunut itelle,mutta nyt on repussa pieni vilkkuva led valo jonka laitan aina päälle jos joudun yöllä repun jonnekin jättämään.Tämä on toistaiseksi auttanut noihin ei toivottuihin sykkeen nousuihin ;)
Hyvä idea, kiitos. Itse mietin, että toimisikohan heijastinteippi? Tai sitten pitäisi vain olla huolellisempi...
Vastaa Viestiin