Canon 7D mutta mitä putkia?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Blackfish

Canon 7D mutta mitä putkia?

Viesti Kirjoittaja Blackfish »

Olen kysynyt täältä aiemminkin neuvoa kamera/putkiasioissa ja ajattelin kysyä nytkin. Olen päättänyt hankkia uuden kameran ja päätynyt Canonin 7D:hen. Olen avoin vielä muillekin vaihtoehdoille mutta mitä olen kamerasta lukenut ja kokeillut niin tuntuu aika kivalta. Kuvaan siis pääosin liikkuvia kohteita kuten koiria tai lapsia. Toisina vaihtoehtoina olen tutkinut Canon 70D ja Nikon D7100.

Mutta suurinta ongelmaa tuottavat putket, niitä on niin valtavasti! Kahdella putkella pärjään alkuun, lyhyempi ja ehkä valovoimaisempi putki peruskäyttöön ja pidempi putki ulkokäyttöön. Pidemmän putken haluaisin mieluiten 300mm asti mutta olen ehkä valmis tyytymään myös 200mm. Päänvaivaa tuottaa hinta.. Koska ostan rungon samaan aikaan niin en millään haluaisi laittaa kahteen putkeen yli 1000€. En tiedä onko muista kuin Canonin putkista vastaajia, olen vasta ehtinyt tutkia hieman Canonin omia putkia. Olen ostamassa sekä kameraa&putkia ulkomailta niin se tuo hieman hintoja alaspäin verratessa Suomeen.

Toivottavasti joku osaisi hieman antaa neuvoja mihin putkiin kannattaa kiinnittää huomio! Tai ehkä mitä muuta kameraa harkita.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hyvari

Viesti Kirjoittaja hyvari »

Tuohon budjektiin realistiset vaihtoehdot:

Canon 35mm 2.0 ja 70-200 F/4 L

Saattaisit saada jonkun 300-millisen muovilelun, mutta suosittelen pysymään kaukana niistä.

7Deetä en lähtisi suosittelemaan ainakaan kuvanlaatua silmällä pitäen, ellet välttämättä tarvitse erittäin nopeaa kameraa, 600D tms tuottaa aikalailla samantasoisia tiedostoja. Säästyneet rahat sitten vain parempaan lasitavaraan, tosin nykyään käytetyn seiskan voi löytää hyvinkin 600e.
itu

Viesti Kirjoittaja itu »

Nimimerkki "hyvari" tarjosi hyviä ehdokkaita. Kommentteja laseista voi etsiä vaikka sivuilta:
http://www.objektiivi.info/
http://www.fredmiranda.com/reviews/

Kolmesatanen ja kroppirunko on aika hurja yhdistelmä, kun jo kinokennoisella 300/2.8 on raskas kuvata, monessa mielessä. Kehtaan hiukan epäillä tarvetta - kakssatasestahan saa jo kohtalaisella rajauksella sen kolmesatasen kuvan.

Tarkistaisin ennen ulkomaita käytetyt (DC.net & kameralaukku.com) ja sen jälkeen uudet paketit kotimaisista kaupoista (kuten Telefoto, Rajala, Topshot...). Tarjouksen kysyminen vie vain hetken ja heillä voi olla kiinnostus myydä esimerkiksi mainittu setti siedettävään hintaan.
Blackfish

Viesti Kirjoittaja Blackfish »

Kiitoksia vastauksista! Nopeaa kameraa tarvitsen koska koirat ovat välillä hyvinkin nopeita. Mutta en ole koskaan päässyt käytännössä vertailemaan miten toimii 7D ja 600D. Kaverillani on 7D koirakuvauksessa ja hän on ollut siihen tyytyväinen. Ja jos/kun kuvanlaatu on hyvä niin silloinhan kroppaus toimii hyvin 200mm putkella. Pitänee tutkia vielä tuo 600D.

Ulkomailta olen ostanut entisen kamerani Ebaystä hyvällä tuloksella. Käytettykin käy, etenkin jos tulee firmalta jolla on jonkinlainen takuu tuotteeseen. Pelkään hieman ostaa yksityiseltä runkoa, mitä jos se onkin sökö sisältä.. Mutta kiitoksia näistäkin vinkeistä, kysyn ehdottomasti tarjoukset!
sarai

Viesti Kirjoittaja sarai »

Mulla on täällä myytävänä tuo Canon 70-200 F/4 L. Jospa Sinua tai jotain muuta sattuisi kiinnostamaan hyvä objektiivi :)

Äh, anteeksi. Ei olekaan vielä myynnissä. Luulin jo laittaneeni, kun pian myyn. Mulla onkin myynnissä ensin Canon 100 2.8 macro. Siitä on ilmoitus.
Viimeksi muokannut sarai, Elo 22, 2014 9 : 31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Tuo objektiivi.info ei ole pelittänyt kuukauteen.. pieni käyttökatko, tulee ilmoitus...
xorsa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xorsa »

Ei 7Deen kuvanlaadussa mitään vikaa ole, kohinaa isommilla ISOilla, mutta muuten ihan hyvä peli. Itsellä oli se pari vuotta, eikä ongelmia tullut.
Vanhakin oppii vielä
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

EF-s 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 70-200mm f/4L USM. Nämä voisi noin tonnin budjetilla löytyä käytettynä.
Molemmat tuottaa laadukasta jälkeä ja on kattava polttovälialue. EF 70-200 4L toimi myös kohtalaisen hyvin 1.4x telejatkeella jolloin saa käyttöön 280mm.

Kelpaa kuvata!
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin