Pukeutuminen hääkuvauksiin (för mannen)
-
Pukeutuminen hääkuvauksiin (för mannen)
Halipatsuippa armon hääkuvaajat (ja miksei muutkin)!
Mieltäni askaruttaa, että millaisella pukautumisella te olette runnoneet häät läpi. Olen muutamat häät ja juhlat kuvannut tumma puku päällä, mutta se on armottoman tuskaisaa puuhaa.
Itse nimittäin kuvakulmia ja tilanteita metsästäessäni rupean puskemaan soijaa puvun kanssa erittäin herkästi.
Onko yleisesti sallittavaa valokuvaajan roolissa vetää hieman rennompaa hepenettä niskaan vai äimistelläänkö sitä pahalla? Jotkut suorat housut ja kauluspaita , maybe?
Heittäkää vinkkejä, niin ehdin vielä ostoksille ennen viikonlopun kuvauksia.
Kiitttäen.
Mieltäni askaruttaa, että millaisella pukautumisella te olette runnoneet häät läpi. Olen muutamat häät ja juhlat kuvannut tumma puku päällä, mutta se on armottoman tuskaisaa puuhaa.
Itse nimittäin kuvakulmia ja tilanteita metsästäessäni rupean puskemaan soijaa puvun kanssa erittäin herkästi.
Onko yleisesti sallittavaa valokuvaajan roolissa vetää hieman rennompaa hepenettä niskaan vai äimistelläänkö sitä pahalla? Jotkut suorat housut ja kauluspaita , maybe?
Heittäkää vinkkejä, niin ehdin vielä ostoksille ennen viikonlopun kuvauksia.
Kiitttäen.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
-
- Viesti:
-
Jeps. Ohi aiheen. Tsiikasin sun flickriä..hienoja henkilökuvia, mistä hitosta oot saanut noin upeita malleja =)!
Ville^K kirjoitti:Itse olen neuvotellut tämän hääparin kanssa ja lopputuloksena on aina ollut puvun housut sekä kauluspaita.
Toistaiseksi en ole kuullut tästä mitään valituksia :)
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Pukeutuminen riippuu häistä. Joskus on syytä olla ykköset puettuna ja joskus pelleasu. Yli- tai alipukeutuminen ovat kummatkin huono vaihtoehto. Kerran piti olla nahkaliivit. Toisella kerralla riitti arkipuku. Joskus piti pukeutua teemapukuun. Paras onkin kysyä suoraan mikä on toivottava pukeutumistyyli häissä ja soveltaa sitä tarvittaessa.
-
- Viesti:
Tummalla puvulla olen mennyt. Juhlassa vo riisua takin jos on kuuma. Puvussa ja puvussa on eroa, liimakangastuettu polyesteripuku aiheuttaa hikoilua oli sitten kesä tai talvi. Vähänkään asiallinen 100% villakangas on paljon siedettävämpi.
Ottamatta kantaa siihen, onko musta puku sopiva hääasu vai ei, sillä on kuitenkin helpoin olla erottumatta joukosta. Pellepukua en laittaisi vaikka asiakas niin pyytäisi ;)
Ottamatta kantaa siihen, onko musta puku sopiva hääasu vai ei, sillä on kuitenkin helpoin olla erottumatta joukosta. Pellepukua en laittaisi vaikka asiakas niin pyytäisi ;)
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viesti:
Puku+ kauluspaita. Pari kertaa hääparilla on ollut pyynti kesäisen rennosta asusteesta ja pienen varmistelun jälkeen olen ollut superstarit(juhliin ei mennä sandaaleissa vaikka mikä olis)+farkkushortsit+ruutupaita -kombolla.
Farkut on vähän niin ja näin, mieluummin kuumalla kesäilmalla hengittävät puvunhousut kun hiostavat farkut. Farkut menee dj:llä ja bändillä mutta kuvaajalle ne on ykkösvaatevalintana yleensä liian arkiset, olet kuitenkin useimmiten istumassa muun juhlaväen seassa ja kokoajan kontaktissa juhlaväkeen.
Kuvaaja on häissä töissä joten aavistuksen voi ottaa nuo pukeutumisasiat rennommin, imo. lyhythihainen kauluspaita käytössä ja takki pois heti kun tulee kuuma ei ole mikään tyylivirhe. Musta/tumma puku ihan käytännöllisyyden kannalta, ei näy suurikaan hiki läpi kun kangas ei vety eriväriseksi. Puvun matsku kannattaa valita erittäin hengittäväksi(itellähän paistaa suurinpiirtein päivä läpi ohuesta kankaasta) ja malli semmoseksi että siinä mahtuu liikkumaan. Paidan värinä valkoinen on ongelmattomin, jos likaantuu niin voi suurinpiirtein säteilyttää puhtaaksi ja hiki näkyy vasta kun paita vettyy läpi ja liimaantuu ihoon kiinni. Kengiksi hiljaiset suht pehmeäpohjaset ja oman mukavuuden puolesta vaikkapa kunnoliset pohjalliset sisälle.
ps. vaihtopaita mukaan, aina.
Farkut on vähän niin ja näin, mieluummin kuumalla kesäilmalla hengittävät puvunhousut kun hiostavat farkut. Farkut menee dj:llä ja bändillä mutta kuvaajalle ne on ykkösvaatevalintana yleensä liian arkiset, olet kuitenkin useimmiten istumassa muun juhlaväen seassa ja kokoajan kontaktissa juhlaväkeen.
Kuvaaja on häissä töissä joten aavistuksen voi ottaa nuo pukeutumisasiat rennommin, imo. lyhythihainen kauluspaita käytössä ja takki pois heti kun tulee kuuma ei ole mikään tyylivirhe. Musta/tumma puku ihan käytännöllisyyden kannalta, ei näy suurikaan hiki läpi kun kangas ei vety eriväriseksi. Puvun matsku kannattaa valita erittäin hengittäväksi(itellähän paistaa suurinpiirtein päivä läpi ohuesta kankaasta) ja malli semmoseksi että siinä mahtuu liikkumaan. Paidan värinä valkoinen on ongelmattomin, jos likaantuu niin voi suurinpiirtein säteilyttää puhtaaksi ja hiki näkyy vasta kun paita vettyy läpi ja liimaantuu ihoon kiinni. Kengiksi hiljaiset suht pehmeäpohjaset ja oman mukavuuden puolesta vaikkapa kunnoliset pohjalliset sisälle.
ps. vaihtopaita mukaan, aina.
-
- Viesti:
Kiitos!Cuntonen kirjoitti:Ohi aiheen. Tsiikasin sun flickriä..hienoja henkilökuvia, mistä hitosta oot saanut noin upeita malleja =)!
Ja malleista olen samaa mieltä :)
Iso osa malleista on kavereita. Osaan taas olen tutustunut tämän Facebook-ryhmän kautta: https://www.facebook.com/groups/tfcdvalokuvaajat/
-
Tämä. Koskaan ei ole ollut kylmä juhlapaikalla kameroiden kanssa heiluessa, päinvastoin. Puvun takkia en ole tänä vuonna enää käyttänyt, koska ei sitä minun aineenvaihdunnalla varustettu ihminen pysty käyttämään kuin talvella ja ulkona.vilpertt kirjoitti:ps. vaihtopaita mukaan, aina.
Toisaalta vastaavasti auton peräkontissa on usein kevyt untuvatakki potrettikuvauksia varten. Vaikka kuinka morsiamille sanoisi, että varatkaa mukaan lämmin takki, jonka voi pukea välillä päälle lämpimiksi, niin se lopulta mukaan otettu ohut neule ei paljoa lämmitä, kun mereltä tuulee. Siinä voi sitten olla ritarillinen ja kaivaa morsiamelle lämmintä päälle autosta.