En minä, mutta Sami Kero...
http://www.vuodenlehtikuvat.fi/#tuomaristo
Vuoden lehtikuva-pohdintaa
-
- Viesti:
Vuoden lehtikuva-pohdintaa
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos repäiseviä aiheita ei löydy "hyvinvoivista" länsimaista, en allekirjoita täysin Keron näkemystä kuvajournalismin kovasta tasosta. Tänään julkaistuista palkinnoista vain Perttu Saksan Fotofinlandia on ansaittu. Tiivistän: on helppoa ottaa vaikuttavat kuvat kärsivistä köyhien maiden asukkaista, kuin katsoa peiliin ja ottaa päräyttävä kuvasarja länsimaiden korporaatiokolonialismista. Loppupeleissä kaikki Maailman suuret ongelmat ovat länsimaiden aiheuttamia Afrikan kiristyneestä tilanteesta ilmastonmuutokseen.
Jos oikeasti verrataan kuvajournalismin kärkeen, ainoa vertailukohta on National Geographic.
Jos oikeasti verrataan kuvajournalismin kärkeen, ainoa vertailukohta on National Geographic.
-
Joo, messuilla olin vähän ihmeessäni, että ovatko nuo kuvat todella siis voittajia. Ei pahalla. Mutta kiihkoa, tarinaa, poseeramattomuutta, näytti olevan harvassa kuvassa. Meeri on tietysti omaa luokkaansa. Pidin myös kohtukuoleman kokeneiden naisten kuvasarjasta, joskin sekin vaatii otsikon, jotta voi ymmärtää.
Hyvähän sitä on tietysti muita kritisoida, kun on itse niin täydellinen :D, mutta kyllä kai maasta pitäisi löytyä enemmän oivaltavia kuvia?
Hyvähän sitä on tietysti muita kritisoida, kun on itse niin täydellinen :D, mutta kyllä kai maasta pitäisi löytyä enemmän oivaltavia kuvia?