Lightroomin hitaus

Kuvankäsittelyä, mitä vain
jomy

Lightroomin hitaus

Viesti Kirjoittaja jomy »

Jossain oli neuvo, vaan en löydä sitä enää. Nimittäin kun siirrän hiirellä kuvan LR:n ikonin päälle, kestää minuuttikaupalla saada kuva auki. Mikä mättää?
LR 4.4 ja koneessa 8G muistia (mac)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Veikkaisin ettei Lightroomia ole tehty käytettäväksi tuolla tavalla. Ohjelma jumittuu tai maccikielellä se ei enää vastaa. Ohjelma pitää avata ja sen kautta ladata kuvat. Silloin se toimii insinörttien logiikan mukaan oikein.
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

Mikael K. kirjoitti:Veikkaisin ettei Lightroomia ole tehty käytettäväksi tuolla tavalla. Ohjelma jumittuu tai maccikielellä se ei enää vastaa. Ohjelma pitää avata ja sen kautta ladata kuvat. Silloin se toimii insinörttien logiikan mukaan oikein.
Höpöhöpö, itse kun raahaan raw-kuvan LR-ikonin päälle dockissa, menee max. 4 sekuntia ja ohjelma on auki.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
fireisland

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Piruuttani kokeilin ite: LR4.3, mac ja 16GB RAM ja kesti 7s, että oli importointi-välilehti valmiina LR:ssä kuvan raahauksen jälkeen. En kyllä ole ikinä ennen tuota edes kokeillut.
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

janman kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti:Veikkaisin ettei Lightroomia ole tehty käytettäväksi tuolla tavalla. Ohjelma jumittuu tai maccikielellä se ei enää vastaa. Ohjelma pitää avata ja sen kautta ladata kuvat. Silloin se toimii insinörttien logiikan mukaan oikein.
Höpöhöpö, itse kun raahaan raw-kuvan LR-ikonin päälle dockissa, menee max. 4 sekuntia ja ohjelma on auki.
Jaa, piti kokeilla. Minulla Lightroom 5 jumittuu täysin. Tosin koneeni nykymittapuun mukaan ei ole kovin ruudikas. Kyseessä on mid. 2009 MBP 13" 2,26 GHz kone uusimmalla Mavericsilla.
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

Mikael K. kirjoitti:
Jaa, piti kokeilla. Minulla Lightroom 5 jumittuu täysin. Tosin koneeni nykymittapuun mukaan ei ole kovin ruudikas. Kyseessä on mid. 2009 MBP 13" 2,26 GHz kone uusimmalla Mavericsilla.
Samaisesta toosasta siirryin nykyiseen koneeseen, nimenomaan raw-kuvien avaamisen odottelu poltti päreet lopulta..

"Karvalakkimalli" 15" retinasta tosiaan aukaiseen noin neljässä sekunnissa.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
Vastaa Viestiin