LR 5 ei pysty importtaamaan
-
- Viesti:
LR 5 ei pysty importtaamaan
LR5 herjaa välillä "could not be read" ja välillä jotain muuta eikä siis suostu importtaamaan fotoja ulkoiselle levylle. Capture NX2 aukaisee kuvat kortilta ongelmitta, joten kuvat ovat ok. Miten LR5:n saa jälleen toimittamaan asiansa?
-
Re: LR 5 ei pysty importtaamaan
Importtaamaan ulkoiselle levylle? Eli siis tuonti kortilta ei toimi?AnHa kirjoitti:LR5 herjaa välillä "could not be read" ja välillä jotain muuta eikä siis suostu importtaamaan fotoja ulkoiselle levylle. Capture NX2 aukaisee kuvat kortilta ongelmitta, joten kuvat ovat ok. Miten LR5:n saa jälleen toimittamaan asiansa?
Kortissa tai lukijassa on jokin ongelma, minulla herja on korjaanutunut lukian irroituksella. Koeta siirtää kuvat ensin erilliseen kansioon vaikkapa työpöydälle tai sinne kovalevylle ja sieltä lightroomiin kirjastoon. Sen jälkeen kortin formatointi kamerassa ja uusi yritys.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Juuri näin. On toiminut aikaisemmin, mutta ei toimi enää.paaton kirjoitti:Eli ei toiminut, vaikka siirsit kuvat ensin koneelle?AnHa kirjoitti:Ei skulaa vieläkään. Tiedostoissa ei siis ole vikaa, koska ne siirtyvät mukisematta tiedostonhallinnassa ja aukeavat myös ohjelmilla ongelmitta. LR5 on se ongelma.
-
Se on sitten rikki.AnHa kirjoitti:Juuri näin. On toiminut aikaisemmin, mutta ei toimi enää.paaton kirjoitti:Eli ei toiminut, vaikka siirsit kuvat ensin koneelle?AnHa kirjoitti:Ei skulaa vieläkään. Tiedostoissa ei siis ole vikaa, koska ne siirtyvät mukisematta tiedostonhallinnassa ja aukeavat myös ohjelmilla ongelmitta. LR5 on se ongelma.
Koetitko kuvata uuden sarjan?
Muistelen lukeneeni ongelmista, joissa yksittäinen kuva esti importin. Minulla ei tuollaista ongelmaa ole ollut. Ainoastaan takkuileva lukija on joskus temppuillut.
-
- Viesti:
Hienoa. Kyllähän se pari viikkoa kestikin uutuuttaan :/ Just kokelin, niin kaikki muut komponentit ovat ehjiä, eli LR5 sukkaa.paaton kirjoitti:Se on sitten rikki.AnHa kirjoitti:Juuri näin. On toiminut aikaisemmin, mutta ei toimi enää.paaton kirjoitti: Eli ei toiminut, vaikka siirsit kuvat ensin koneelle?
Koetitko kuvata uuden sarjan?
Muistelen lukeneeni ongelmista, joissa yksittäinen kuva esti importin. Minulla ei tuollaista ongelmaa ole ollut. Ainoastaan takkuileva lukija on joskus temppuillut.
Mutta SUURI kiitos nopeasta avusta :)
-
Syynä voi olla se, että Lightroomin Preferences-tiedosto on mahdollisesti korruptoitunut.
Tuossa ohjeet, miten Preferences-tiedoston voi poistaa järjestelmästä (tai kokeeksi uudelleennimetä Lightroomille näkymättömäksi). Toimenpiteessä Lightroom kirjoittaa uuden Preferences-tiedoston oletusasetuksilla.
Tuossa ohjeet, miten Preferences-tiedoston voi poistaa järjestelmästä (tai kokeeksi uudelleennimetä Lightroomille näkymättömäksi). Toimenpiteessä Lightroom kirjoittaa uuden Preferences-tiedoston oletusasetuksilla.
-
- Viesti:
-
Periaatteessa ongelma olisi pitänyt korjautua jo Preferences-tiedoston uudelleen generoinnilla, jos vika olisi ollakseen ohjelmallinen.
Jäljellä jää vielä kuitenkin Lightroomin manuaalinen poistaminen ja asentamisen uudestaan (Lightroomista) puhtaalle koneelle.
Jäljellä jää vielä kuitenkin Lightroomin manuaalinen poistaminen ja asentamisen uudestaan (Lightroomista) puhtaalle koneelle.
-
Minulla oli ongelma kuvien importoinnissa LR5:n kanssa, joka on kyllä korjaantunut päivitysten myötä, mutta tarinoinpas kuitenkin.
Importti ei siis toiminut, jos kuvien kanssa samassa kansiossa oli myös videoita. Siirtämällä videot eri kansioon ongelma ratkesi. En tiedä missä versiossa ongelma on ratkaistu, mutta nyt minulla on käytössä 5.2. ja importti toimii kuten pitääkin.
Importti ei siis toiminut, jos kuvien kanssa samassa kansiossa oli myös videoita. Siirtämällä videot eri kansioon ongelma ratkesi. En tiedä missä versiossa ongelma on ratkaistu, mutta nyt minulla on käytössä 5.2. ja importti toimii kuten pitääkin.
-
-
- Viesti:
-
-
- Viesti: