Luuridemo: Lumia 820 Honkkarissa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
antti.h

Luuridemo: Lumia 820 Honkkarissa

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Näppäilin syksyllä Honkkarissa lähes kaikki kuvat Lumia 820:lla. Yllättävän kyvykäs vekotin. Valkotasapainoa joutui korjailemaan paljon jälkikäteen (sen minkä JPG pystyy), mutta Pro Cam:lla (nykyään Nokia Camera) äärettömään lukittuna nopealla suljinajalla luuri oli nopea ja näppärä katukuvauskamera.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Hyviä kuvia kyllä. Ei ihan heti mieleen tulisi, että on otettu puhelimella.
carrier

Viesti Kirjoittaja carrier »

Mun mielestä näyttää siltä, kuin olisi otettu pokkarilla. Mutta eikös nuo pokkarin tasolla olekin nykyään, vain zoomi puuttuu (yleensä).
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Hyvä setti!
emerik kirjoitti:Hyviä kuvia kyllä. Ei ihan heti mieleen tulisi, että on otettu puhelimella.
Miksi näissä kuvissa nettikoossa olisi kameralla merkitystä? Nää voi kuvata millä kameralla tahansa, muttei kuka tahansa.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
antti.h

Tänks!

Olen vähän seuraillut järkkäri/pokkari/kännykkä-keskustelua, niin tuumasin linkata nämä tänne.

Paljonhan tuo luuri hukkaa dataa, kennon dynamiikka on aika kehno, ja yli ISO100 herkkyyksillä vesivärikohinanpoisto syö detaljeja. Silti olin tuohon tyytyväinen, mutta valitettavasti luuri ei kestänyt yhtään asfalttia, vaan pieni särö näyttöpaneelissa koitui luurin kohtaloksi. Nykyään luurina toimii Lumia 1020, siitä Nokia voisi kehittää oivan kameran, jos Nokia Cameran käyttöliittymää kehitettäisiin (esim. asetusmuisti ja custom-modet), sekä automaattista valkotasapainoa parannettaisiin. Myös raakatiedostot ovat vähän turhan isoja (mutta tälle ei taida voida mitään).
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kuvauskalustoa kommentoimatta kuvat olivat erittäin hyviä. Tahtoo taas tuonne!
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

antti.h kirjoitti:Tänks!

Olen vähän seuraillut järkkäri/pokkari/kännykkä-keskustelua, niin tuumasin linkata nämä tänne.

Paljonhan tuo luuri hukkaa dataa, kennon dynamiikka on aika kehno, ja yli ISO100 herkkyyksillä vesivärikohinanpoisto syö detaljeja. Silti olin tuohon tyytyväinen, mutta valitettavasti luuri ei kestänyt yhtään asfalttia, vaan pieni särö näyttöpaneelissa koitui luurin kohtaloksi. Nykyään luurina toimii Lumia 1020, siitä Nokia voisi kehittää oivan kameran, jos Nokia Cameran käyttöliittymää kehitettäisiin (esim. asetusmuisti ja custom-modet), sekä automaattista valkotasapainoa parannettaisiin. Myös raakatiedostot ovat vähän turhan isoja (mutta tälle ei taida voida mitään).
Nokia Camera on itse asiassa aika onneton, ei vain, koska asetuksdt palaavat aina automaattiin (oletuskamerassakin pysyy >:( ) ja kohinanpoisto pilaa kuvan. Pilaa. Esikatselukuvassa näkyy vielä yksityiskohtia, mutta kohinanpoisto tekee kaikesta mössöä. Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
verdict

Viesti Kirjoittaja verdict »

Mulla on 920 ja oon kanssa ollut tyytyväinen kameraan. En vain ehkä ihan näin teräviä kuvia ole saanut aikaiseksi vaikka jälkiterävöityksen taidankin.. liekkö vikana sitten pikkulikan naarmuttama optiikka :)
antti.h

nomad kirjoitti:Kuvauskalustoa kommentoimatta kuvat olivat erittäin hyviä. Tahtoo taas tuonne!
Kiitos! Kyllä, Honkkari on mahtava mesta kuvata :-) Ja muutenkin kiehtova kaupunki.
JKyytinen kirjoitti:Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.
Jep, kiitos vinkistä, olen tähän, tai johonkin toiseen samantyyliseen softaan törmännytkin. Mutta en tiedä miten toimii tuon 1020:n kanssa, ainakin vaikutti, että häviötön tsuumi ei skulannut.
verdict kirjoitti:Mulla on 920 ja oon kanssa ollut tyytyväinen kameraan. En vain ehkä ihan näin teräviä kuvia ole saanut aikaiseksi vaikka jälkiterävöityksen taidankin.. liekkö vikana sitten pikkulikan naarmuttama optiikka :)
Näihin ei ole muuta terävöitystä ajettu kuin Lightroomin exportissa standardiasetus. Yllättävän skarppia jälkeähän tuolla syntyy jos ei 100% koossa tarkastele :-)
JKyytinen
Viesti:

antti.h kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kuvauskalustoa kommentoimatta kuvat olivat erittäin hyviä. Tahtoo taas tuonne!
Kiitos! Kyllä, Honkkari on mahtava mesta kuvata :-) Ja muutenkin kiehtova kaupunki.
JKyytinen kirjoitti:Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.
Jep, kiitos vinkistä, olen tähän, tai johonkin toiseen samantyyliseen softaan törmännytkin. Mutta en tiedä miten toimii tuon 1020:n kanssa, ainakin vaikutti, että häviötön tsuumi ei skulannut.
Eihän siinä ole häviötöntä zoomia! Aina 40mpix josta rajataan.
verdict kirjoitti:Mulla on 920 ja oon kanssa ollut tyytyväinen kameraan. En vain ehkä ihan näin teräviä kuvia ole saanut aikaiseksi vaikka jälkiterävöityksen taidankin.. liekkö vikana sitten pikkulikan naarmuttama optiikka :)
Ainakin oletuskameran kuvat ovat minusta yliterävöitettyjä (ja N Cameran lisäksi mössättyjä)
Jesse Kyytinen

antti.h

JKyytinen kirjoitti: Eihän siinä ole häviötöntä zoomia! Aina 40mpix josta rajataan.
Jepa, mutta tulos on aina venyttämätön 5mp.
Pad1590

Viesti Kirjoittaja Pad1590 »

Hmm.... tämä pistää oikein tosissaan miettimään.

Kuvat ovat hyviä, mikä kertoo ehkä enemmän itse kuvaajasta kuin kuvausvälineestä.

Mutta kuitenkin sen ottaen huomioon, vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta (katukuvaus) kamerana.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Huh-huh, on hienoja kuvia monta tässä. Näitä on kiva katsella pitkään kun on paljon yksityiskohtia mitä löytää. Kyllähän kännykän kameran tekniset rajoitteet vähän näkyy, mutta eihän se muuten hyvässä kuvassa haittaa. Olettaisin että et ole jalustalta kuvannut kännykällä, mutta hyvin olet saanut tuettua johonkin noi kohtuu pitkällä valotuksella otetut kuvat.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
JKyytinen
Viesti:

Pad1590 kirjoitti:.
Mutta kuitenkin sen ottaen huomioon, vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta (katukuvaus) kamerana.
Ongelmana katukuvauksessa on vain se, että Lumiat ovat yleensä kirkkaan värisiä.
Jesse Kyytinen

onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Hienoja kuvia joissa oli viesti: Unohda pokkari varakamerana ;-)
antti.h

Rockford kirjoitti:Huh-huh, on hienoja kuvia monta tässä. Näitä on kiva katsella pitkään kun on paljon yksityiskohtia mitä löytää. Kyllähän kännykän kameran tekniset rajoitteet vähän näkyy, mutta eihän se muuten hyvässä kuvassa haittaa. Olettaisin että et ole jalustalta kuvannut kännykällä, mutta hyvin olet saanut tuettua johonkin noi kohtuu pitkällä valotuksella otetut kuvat.
Kiitos! Yllätyin itsekin, että jopa 1/8 suljinajalla sai suht skarpin kuvan. Tosin silloin onnistumistodennäköisyyskin oli ehkä aika lähellä 1/8.. ;)
onninpoika kirjoitti:Hienoja kuvia joissa oli viesti: Unohda pokkari varakamerana ;-)
Jep, varakamerana moni puhelin on ihan passeli. Mutta kyllä onnettoman dynamiikan ja heikon akunkeston kanssa tuli Pana LX3:sta ikävä.

Sen verran täytyy luuria kamerana hehkuttaa, että sillä kuuvaminen on jotenkin eri tavalla intuitiivista ja hauskaa vrt. vakavempiin kameroihin. Tietysti keskeinen plussa on se, että kuvat voi halutessaan jakaa samantien, ja näin kaveritkin tavallaan pääsevät jossain määrin läsnä siihen hetkeen missä juuri sillä hetkellä olet.
Vastaa Viestiin