Luuridemo: Lumia 820 Honkkarissa
-
Luuridemo: Lumia 820 Honkkarissa
Näppäilin syksyllä Honkkarissa lähes kaikki kuvat Lumia 820:lla. Yllättävän kyvykäs vekotin. Valkotasapainoa joutui korjailemaan paljon jälkikäteen (sen minkä JPG pystyy), mutta Pro Cam:lla (nykyään Nokia Camera) äärettömään lukittuna nopealla suljinajalla luuri oli nopea ja näppärä katukuvauskamera.
-
- Viesti:
-
Tänks!
Olen vähän seuraillut järkkäri/pokkari/kännykkä-keskustelua, niin tuumasin linkata nämä tänne.
Paljonhan tuo luuri hukkaa dataa, kennon dynamiikka on aika kehno, ja yli ISO100 herkkyyksillä vesivärikohinanpoisto syö detaljeja. Silti olin tuohon tyytyväinen, mutta valitettavasti luuri ei kestänyt yhtään asfalttia, vaan pieni särö näyttöpaneelissa koitui luurin kohtaloksi. Nykyään luurina toimii Lumia 1020, siitä Nokia voisi kehittää oivan kameran, jos Nokia Cameran käyttöliittymää kehitettäisiin (esim. asetusmuisti ja custom-modet), sekä automaattista valkotasapainoa parannettaisiin. Myös raakatiedostot ovat vähän turhan isoja (mutta tälle ei taida voida mitään).
Olen vähän seuraillut järkkäri/pokkari/kännykkä-keskustelua, niin tuumasin linkata nämä tänne.
Paljonhan tuo luuri hukkaa dataa, kennon dynamiikka on aika kehno, ja yli ISO100 herkkyyksillä vesivärikohinanpoisto syö detaljeja. Silti olin tuohon tyytyväinen, mutta valitettavasti luuri ei kestänyt yhtään asfalttia, vaan pieni särö näyttöpaneelissa koitui luurin kohtaloksi. Nykyään luurina toimii Lumia 1020, siitä Nokia voisi kehittää oivan kameran, jos Nokia Cameran käyttöliittymää kehitettäisiin (esim. asetusmuisti ja custom-modet), sekä automaattista valkotasapainoa parannettaisiin. Myös raakatiedostot ovat vähän turhan isoja (mutta tälle ei taida voida mitään).
-
- Viesti:
Nokia Camera on itse asiassa aika onneton, ei vain, koska asetuksdt palaavat aina automaattiin (oletuskamerassakin pysyy >:( ) ja kohinanpoisto pilaa kuvan. Pilaa. Esikatselukuvassa näkyy vielä yksityiskohtia, mutta kohinanpoisto tekee kaikesta mössöä. Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.antti.h kirjoitti:Tänks!
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Kiitos! Kyllä, Honkkari on mahtava mesta kuvata :-) Ja muutenkin kiehtova kaupunki.nomad kirjoitti:Kuvauskalustoa kommentoimatta kuvat olivat erittäin hyviä. Tahtoo taas tuonne!
Jep, kiitos vinkistä, olen tähän, tai johonkin toiseen samantyyliseen softaan törmännytkin. Mutta en tiedä miten toimii tuon 1020:n kanssa, ainakin vaikutti, että häviötön tsuumi ei skulannut.JKyytinen kirjoitti:Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.
Näihin ei ole muuta terävöitystä ajettu kuin Lightroomin exportissa standardiasetus. Yllättävän skarppia jälkeähän tuolla syntyy jos ei 100% koossa tarkastele :-)verdict kirjoitti:Mulla on 920 ja oon kanssa ollut tyytyväinen kameraan. En vain ehkä ihan näin teräviä kuvia ole saanut aikaiseksi vaikka jälkiterävöityksen taidankin.. liekkö vikana sitten pikkulikan naarmuttama optiikka :)
-
- Viesti:
Eihän siinä ole häviötöntä zoomia! Aina 40mpix josta rajataan.antti.h kirjoitti:Kiitos! Kyllä, Honkkari on mahtava mesta kuvata :-) Ja muutenkin kiehtova kaupunki.nomad kirjoitti:Kuvauskalustoa kommentoimatta kuvat olivat erittäin hyviä. Tahtoo taas tuonne!
Jep, kiitos vinkistä, olen tähän, tai johonkin toiseen samantyyliseen softaan törmännytkin. Mutta en tiedä miten toimii tuon 1020:n kanssa, ainakin vaikutti, että häviötön tsuumi ei skulannut.JKyytinen kirjoitti:Lataa ProShot. Täysmanuaali, ei-unohtuvat asetukset, ei törkeä kohinanpoisto, kuvaustilat Auto, P, M, C1 ja C2, täysmanuaaliset asetukset, itsdlaukaisu 1-30s viiveellä, timelapse 1-30s väleillä, voi asettaa sen loppumaan itsestään tietyssä ajassa, ja ProShot ottaa kuvan, toisin kuin N Camera, jos tilaa on alle 60Mt. Maksaa 1€, mutta on sen arvoinen.
Ainakin oletuskameran kuvat ovat minusta yliterävöitettyjä (ja N Cameran lisäksi mössättyjä)verdict kirjoitti:Mulla on 920 ja oon kanssa ollut tyytyväinen kameraan. En vain ehkä ihan näin teräviä kuvia ole saanut aikaiseksi vaikka jälkiterävöityksen taidankin.. liekkö vikana sitten pikkulikan naarmuttama optiikka :)
Jesse Kyytinen
-
-
- Viesti:
Huh-huh, on hienoja kuvia monta tässä. Näitä on kiva katsella pitkään kun on paljon yksityiskohtia mitä löytää. Kyllähän kännykän kameran tekniset rajoitteet vähän näkyy, mutta eihän se muuten hyvässä kuvassa haittaa. Olettaisin että et ole jalustalta kuvannut kännykällä, mutta hyvin olet saanut tuettua johonkin noi kohtuu pitkällä valotuksella otetut kuvat.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Ongelmana katukuvauksessa on vain se, että Lumiat ovat yleensä kirkkaan värisiä.Pad1590 kirjoitti:.
Mutta kuitenkin sen ottaen huomioon, vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta (katukuvaus) kamerana.
Jesse Kyytinen
-
-
Kiitos! Yllätyin itsekin, että jopa 1/8 suljinajalla sai suht skarpin kuvan. Tosin silloin onnistumistodennäköisyyskin oli ehkä aika lähellä 1/8.. ;)Rockford kirjoitti:Huh-huh, on hienoja kuvia monta tässä. Näitä on kiva katsella pitkään kun on paljon yksityiskohtia mitä löytää. Kyllähän kännykän kameran tekniset rajoitteet vähän näkyy, mutta eihän se muuten hyvässä kuvassa haittaa. Olettaisin että et ole jalustalta kuvannut kännykällä, mutta hyvin olet saanut tuettua johonkin noi kohtuu pitkällä valotuksella otetut kuvat.
Jep, varakamerana moni puhelin on ihan passeli. Mutta kyllä onnettoman dynamiikan ja heikon akunkeston kanssa tuli Pana LX3:sta ikävä.onninpoika kirjoitti:Hienoja kuvia joissa oli viesti: Unohda pokkari varakamerana ;-)
Sen verran täytyy luuria kamerana hehkuttaa, että sillä kuuvaminen on jotenkin eri tavalla intuitiivista ja hauskaa vrt. vakavempiin kameroihin. Tietysti keskeinen plussa on se, että kuvat voi halutessaan jakaa samantien, ja näin kaveritkin tavallaan pääsevät jossain määrin läsnä siihen hetkeen missä juuri sillä hetkellä olet.