Photoshop CC ei pienennä oikein
-
Photoshop CC ei pienennä oikein
Eli ongelma on seuraava: joillain foorumeilla kuva saa olla pitkältä sivulta vain 800px ja kokoa alle 200kt. Välillä Photoshop saa sen helposti annettuun kokoon 800px kokosena, mutta välillä kuva jää jopa 400kt:n. Esimerkiksi tämä kuva: http://500px.com/photo/51688990
En saa sitä millään alle 200kt kokoiseksi, jos pienennän 800 pikseliin. Tuossa kuvassa on kuitenkin suurin osa mustaa, joten luulisi sen helposti menevän.
Käytin aikaisemmin Lightroomia, eikä siinä ollut ikinä tällaista ongelmaa. Teen varmaan jotain väärin, mutta mitä?
En saa sitä millään alle 200kt kokoiseksi, jos pienennän 800 pikseliin. Tuossa kuvassa on kuitenkin suurin osa mustaa, joten luulisi sen helposti menevän.
Käytin aikaisemmin Lightroomia, eikä siinä ollut ikinä tällaista ongelmaa. Teen varmaan jotain väärin, mutta mitä?
-
Lähtökohtia ja toimintatapojahan on tietenkin monia, mutta minun mielestäni kuvaajan tulisi itse päättää (ja tietää) kuvansa pakkaantumis- vs. laatusuhde eikä vain antaa sitä Photarin tehtäväksi.
Nuo Save for this & Save for that -toiminnot ovat kutakuinkin jonninjoutavaa hapatusta.
Eli tallennat .jpg -formaatissa ja valitset sopivan pakkaussuhteen. That's it!
Nuo Save for this & Save for that -toiminnot ovat kutakuinkin jonninjoutavaa hapatusta.
-
No jeps, sinä tietäväinen olet.Aegean kirjoitti:Lähtökohtia ja toimintatapojahan on tietenkin monia, mutta minun mielestäni kuvaajan tulisi itse päättää (ja tietää) kuvansa pakkaantumis- vs. laatusuhde eikä vain antaa sitä Photarin tehtäväksi.