AF-S Nikkor 35mm F1.8G FX
-
AF-S Nikkor 35mm F1.8G FX
Tämä kaivattu linssi meinasi mennä ohi ihan tyystin. Eli Nikon toi markkinoille sen edullisemman 35mm linssinsä. Tästä todennäköisesti tulee monen harrastajan luottolasi. Vähän harmittaa, ettei siinä ole nanopinnoitetta (mikä esimerkiksi 28 1.8:ssa on).
Hinta kuutisensataa USD/€.
Dpreview-linkki
Hinta kuutisensataa USD/€.
Dpreview-linkki
-
Käytössä. Hämmentävän terävä jopa modernilla mittapuulla täydellä aukolla. En ole kuvannut tiiliseiniä, vaan ihan jokapäiväistä kamaa. Painoa on kädessä enemmän kuin kuvittelin (eli saman verran kuin 28 1.8G), mutta edelleen kyseessä on pieni ja kevyt prime (varsinkin suorituskykyyn nähden).
Minulla on myös käytössä 35 1.4G, mutta tämä uusi pikkuveli todennäköisesti lähtee useammin mukaan hommiin mihin ei tarvita sitä viimeistä puolta aukkoa.
Minulla on myös käytössä 35 1.4G, mutta tämä uusi pikkuveli todennäköisesti lähtee useammin mukaan hommiin mihin ei tarvita sitä viimeistä puolta aukkoa.
-
-
Olen samaa mieltä. Vaikea ymmärtää sekin, että saman sarjan 28mm/1.8 ja 35mm/1.8 ovat saman hintaisia. Kyllä 35 millisen pitäisi olla selvästi edullisemman.elmar kirjoitti:Jo on hinta muovirimpulalla. Samantasoiset DX 35/1.8 ja FX 50/1.8 maksavat uutena 199 e.OskuK kirjoitti:Järkyttäviä hintoja kyllä näillä leluilla.
Edit.
-
Prime
Kyllä tuo keventäminen on päivän sana.
Kun sain tilaamani 28/f1.8:n käteeni ensimmäisen kerran, ajattelin että minua on huijattu.
Vaan kyllä lasi on täyttänyt odotukset hienosti.
Mikäli moitteita pitää kaivaa, on laatuvaikutelma yksi, ei ole suunniteltu Isältä pojalle lasiksi:)
Epäterävyysalueen toisto on myös kyseenalainen, johtunee 7-lehtisestä himmentimestä.
Tässä kolmevitosessa on ilmeisesti myös vain 7-lehteä?
Pro-mallit sitten yhdeksänlehtisillä:)
Kun sain tilaamani 28/f1.8:n käteeni ensimmäisen kerran, ajattelin että minua on huijattu.
Vaan kyllä lasi on täyttänyt odotukset hienosti.
Mikäli moitteita pitää kaivaa, on laatuvaikutelma yksi, ei ole suunniteltu Isältä pojalle lasiksi:)
Epäterävyysalueen toisto on myös kyseenalainen, johtunee 7-lehtisestä himmentimestä.
-
Re: Prime
Lehdet vaikuttavat vain himmennettyinä. Kyllä niissä halvoissa nikkoreissa on sössitty jotain muutakin.Magneetto kirjoitti: Epäterävyysalueen toisto on myös kyseenalainen, johtunee 7-lehtisestä himmentimestä.