DxO Optics Pro 9 onko käyttäjiä?
-
DxO Optics Pro 9 onko käyttäjiä?
Hei.
Olisin kiinnostunut tuosta ohjelmasta, mutta en oikein tidä/tunne sitä.
Mikäli täällä on käyttäjiä, olkaa ystävällisiä ja kertokaa miten ohjelma toimii ja onko se hintansa väärti 99 €
Miten se suhtautuu LR 5 seen?
Effeuno
Olisin kiinnostunut tuosta ohjelmasta, mutta en oikein tidä/tunne sitä.
Mikäli täällä on käyttäjiä, olkaa ystävällisiä ja kertokaa miten ohjelma toimii ja onko se hintansa väärti 99 €
Miten se suhtautuu LR 5 seen?
Effeuno
-
Hyvä on, ja käytössä.
Etuja linssi plus runko kombinaatio kohtaiset profiilit, kohinanpoisto ja helppo kuvien säätäminen. Ei sisällä kuvakirjasto toimintoja.
Muista puutteista pitää mainita hitaus ja full frame version kova hinta. Tarvii tehokkaan koneen.
Mutta kokeile se kuukausi, sillä selviää onko se hyvä vai ei.
Etuja linssi plus runko kombinaatio kohtaiset profiilit, kohinanpoisto ja helppo kuvien säätäminen. Ei sisällä kuvakirjasto toimintoja.
Muista puutteista pitää mainita hitaus ja full frame version kova hinta. Tarvii tehokkaan koneen.
Mutta kokeile se kuukausi, sillä selviää onko se hyvä vai ei.
-
Minä otin nyt iteskkin kokeiluun dxoon.
Hidashan tämä on kuin pentele. Kaikkea saat odotella. Siis jokaisen napin jälkeen pyörii pallurat.
Meinasin kirjoittaa, että ero kohinanpoistossa on iso dxo:n hyväksi. Mutta ei se taida ihan noinkaan olla, jos LRn maskausta ja sutia käyttää hyväksi terävöityksessä. Näin äkkiä kokeillessa saan dxo:lla kyllä kohinatonta jälkeä, mutta lr tekee skarpimpaa tulosta ilman häiritsevää kohinaa.
Tuo dxo:n saturoituneiden värien pelastustoiminto on kyllä oivallinen. Lightroomilla joudut vääntelemään erikseen värikanavia, mutta dxo osaa tehdä tuon automaattisesti. Ainakin seiskasatanen värittää ja polttaa tosi tehokkaasti keltaiset värit ISO6400 arvolla, mutta noin kai ne tekee muutkin.
Eli eipä aiheuta vaihtopaineita. Softa on käytettävyydeltään ainakin 5vuotta lightroomia jäljessä.
Hidashan tämä on kuin pentele. Kaikkea saat odotella. Siis jokaisen napin jälkeen pyörii pallurat.
Meinasin kirjoittaa, että ero kohinanpoistossa on iso dxo:n hyväksi. Mutta ei se taida ihan noinkaan olla, jos LRn maskausta ja sutia käyttää hyväksi terävöityksessä. Näin äkkiä kokeillessa saan dxo:lla kyllä kohinatonta jälkeä, mutta lr tekee skarpimpaa tulosta ilman häiritsevää kohinaa.
Tuo dxo:n saturoituneiden värien pelastustoiminto on kyllä oivallinen. Lightroomilla joudut vääntelemään erikseen värikanavia, mutta dxo osaa tehdä tuon automaattisesti. Ainakin seiskasatanen värittää ja polttaa tosi tehokkaasti keltaiset värit ISO6400 arvolla, mutta noin kai ne tekee muutkin.
Eli eipä aiheuta vaihtopaineita. Softa on käytettävyydeltään ainakin 5vuotta lightroomia jäljessä.
-
Joo tarvii melko tiukan koneen ja graffakortin. Sitten ei pyöri pallurat ihan joka kerta. Kaikkeen tottuu, itselleni se LR ei vaan aukea :)
Saturoituneiden värien kanssa en edes tiennyt olevan ongelmia... Värien säätelyn suhteen sen sijaan Capture One on mielestäni mahtava, millään muulla ei ole yhtä helppo ja nopea säätää kuvan värejä mieleisekseen.
Saturoituneiden värien kanssa en edes tiennyt olevan ongelmia... Värien säätelyn suhteen sen sijaan Capture One on mielestäni mahtava, millään muulla ei ole yhtä helppo ja nopea säätää kuvan värejä mieleisekseen.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Onko 5-vuotta sama kuin paljon helpompi käyttää, ilmeisesti? Mitä hitauteen tulee (Intel Core i5 2320 CPU @3.0 GHz, 6 GB RAM, Radeon HD 6450), se on minusta hidas vain silloin kun käyttää "Prime" kohinanpoistoa. Eiköhän se hitaus tule siitä miten paljon softa tekee operaatioita, jos kerralla sutaisee sinne päin kuten LR "appelssiini-ihomaisine" taustoineen ja "kookoshiutalemaisine" kohinanpoistoineen, niin kai tuolla sutaisulla nopeastikin hommat hoituu. Niin, ja minulla on sekä DxO että LR 4.4, mutta käytän silti DxO:ta 99 %:sti.paaton kirjoitti:Eli eipä aiheuta vaihtopaineita. Softa on käytettävyydeltään ainakin 5vuotta lightroomia jäljessä.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Kamera vaikuttaa nopeuteen aika paljon, jos on hitaampi kone ja D800 niin kyllähän siinä aikaa menee. D7100 kuvilla jo eri juttu.määvaan kirjoitti:Onko 5-vuotta sama kuin paljon helpompi käyttää, ilmeisesti? Mitä hitauteen tulee (Intel Core i5 2320 CPU @3.0 GHz, 6 GB RAM, Radeon HD 6450), se on minusta hidas vain silloin kun käyttää "Prime" kohinanpoistoa. Eiköhän se hitaus tule siitä miten paljon softa tekee operaatioita, jos kerralla sutaisee sinne päin kuten LR "appelssiini-ihomaisine" taustoineen ja "kookoshiutalemaisine" kohinanpoistoineen, niin kai tuolla sutaisulla nopeastikin hommat hoituu. Niin, ja minulla on sekä DxO että LR 4.4, mutta käytän silti DxO:ta 99 %:sti.paaton kirjoitti:Eli eipä aiheuta vaihtopaineita. Softa on käytettävyydeltään ainakin 5vuotta lightroomia jäljessä.
Mutta samaa mieltä, ei vaan jaksa alkaa vääntään rautakankea :)
-
Minä ostin tuon itselleni joululahjaksi.
Ei ole ollut vielä aikaa leikkiä sen kanssa, mutta hurjan googlettamise jälkeen päädyin tuon ostamaan.
Mulla on vanha läppäri rautana enkä edes kuvittele, että tuota prime-toimintoa pystyisin käyttämään.
Toiveissa mulla on mahdollisimman suora putki, joka korjailee Tamron superzoomin virheet mahdollisimman vähällä käyttäjän osallistumisella asiaan.
Lähtökohtana oli siis mahdollisimman hyvä linssivirheiden korjaus ja tuo on mun käsittääkseni DxO:n leipälaji.
Lightroom olisi ollut kaiketi suunnilleen saman hintainen ja sillä voisi harrastaa enemmänkin: pelkään vain, ettei sen avulla mutkat suorru samalla tavalla kuin DxO:lla. Eli softahankinnassa mentiin kurjan linssin ehdoilla...
Mulla menee muutama vuosi saada tämä eka softa haltuuni, sitten alan tutkailla noita muita.
Ei ole ollut vielä aikaa leikkiä sen kanssa, mutta hurjan googlettamise jälkeen päädyin tuon ostamaan.
Mulla on vanha läppäri rautana enkä edes kuvittele, että tuota prime-toimintoa pystyisin käyttämään.
Toiveissa mulla on mahdollisimman suora putki, joka korjailee Tamron superzoomin virheet mahdollisimman vähällä käyttäjän osallistumisella asiaan.
Lähtökohtana oli siis mahdollisimman hyvä linssivirheiden korjaus ja tuo on mun käsittääkseni DxO:n leipälaji.
Lightroom olisi ollut kaiketi suunnilleen saman hintainen ja sillä voisi harrastaa enemmänkin: pelkään vain, ettei sen avulla mutkat suorru samalla tavalla kuin DxO:lla. Eli softahankinnassa mentiin kurjan linssin ehdoilla...
Mulla menee muutama vuosi saada tämä eka softa haltuuni, sitten alan tutkailla noita muita.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.