Downgrade 5D Mark III -> ?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
pennpek

Downgrade 5D Mark III -> ?

Viesti Kirjoittaja pennpek »

Järkkäreillä vuodesta 2008 kuvanneena päätin luopua kalustosta ja sijoittaa rahat toiseen harrastukseen. Jotain pitäisi kuitenkin hankkia tilalle, koska valokuvausta en kokonaan kuitenkaan lopeta.

Viimeisimpänä runkona oli tosiaan 5D Mark III ja pari L-sarjan lasia.

Tärkeimpiä kriteereitä ovat:

- Ei järjestelmäkamera
- Hyvä kuvanlaatu
- Valovoima
- Ulkoisen salaman liitettävyys
- RAW
- Hinta alle 1000 €

Syy miksi en halua järkkäriä tilalle, on niiden laajennettavuus. Haluan kameran, jossa on kiinteä objektiivi, jotta homma ei lähde lipsumaan taas käsistä hankintojen puitteissa.

Viikon verran asiaa tutkittuani parhaaksi vaihtoehdoksi olen rankannut Sony DSC-RX100 II. Heittäkää ajatuksia, kommentteja!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viesti:

Re: Downgrade 5D Mark III -> ?

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Minä laittaisin Fujin x100s:n. Saattaa hetken joutua etsimään että löytää alle tonnin, mutta tuossa on iso kenno, valovoimainen sekä hyvä optiikka ja salamahommat toimii nätisti.
pennpek

Ville^K kirjoitti:Minä laittaisin Fujin x100s:n. Saattaa hetken joutua etsimään että löytää alle tonnin, mutta tuossa on iso kenno, valovoimainen sekä hyvä optiikka ja salamahommat toimii nätisti.
Tuota olen myös katsellut, mutta kiinteä polttoväli hirvittää..
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

pennpek kirjoitti:
Ville^K kirjoitti:Minä laittaisin Fujin x100s:n. Saattaa hetken joutua etsimään että löytää alle tonnin, mutta tuossa on iso kenno, valovoimainen sekä hyvä optiikka ja salamahommat toimii nätisti.
Kaikkea ei voi saada. Sitäpaitsi X100s maksaa yli 1000e.

Budjettiisi voisi sopia X-E1 normizoomilla, on vain järkkäri.
pennpek

nomad kirjoitti:
pennpek kirjoitti:
Kaikkea ei voi saada. Sitäpaitsi X100s maksaa yli 1000e.

Budjettiisi voisi sopia X-E1 normizoomilla, on vain järkkäri.

Ehkä sen kiinteän polttovälin kanssa voisi tulla toimeen.
Digivire myy X100S hintaan 1089 €. Ebaysta saa alle 900 €. Tiedä sitten takuun kanssa..
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Canonin S100-120 -mallit ovat pieniä ja hyviä. 24-120mm f/2-5.9 -objektiivi, löytyy RAW, ja hyvät säätörenkaat. Jos ei ole pienuuspakko, G16 on sitten mahdollisuus. Tuossa vähän Canonia.
ps. En sitten suosittele G1X:ää kovinkaan paljoa.
nomad

JKyytinen kirjoitti:Canonin S100-120 -mallit ovat pieniä ja hyviä. 24-120mm f/2-5.9 -objektiivi, löytyy RAW, ja hyvät säätörenkaat. Jos ei ole pienuuspakko, G16 on sitten mahdollisuus. Tuossa vähän Canonia.
ps. En sitten suosittele G1X:ää kovinkaan paljoa.
Saman luokkaan löytyy parempiakin kameroita.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

nomad kirjoitti:...parempiakin kameroita.
Monikko? Ei löydy kuin yksi kiistatta "parempi" eli RX100 II. Jos on muita, ne ovat makuasioita.
nomad

elmar kirjoitti:
nomad kirjoitti:...parempiakin kameroita.
Monikko? Ei löydy kuin yksi kiistatta "parempi" eli RX100 II. Jos on muita, ne ovat makuasioita.
Mk1 tietysti myös.

Kaikki Canonin G-sarjan kamerat ovat sinänsä kunnioitettavia tuotteita, mutta niiden koko tekee sen, että kilpailijoita löytyy jos jonkinlaisia. S-sarja taas on konventionaalinen pieni pokkari. Varmaan Canonin käyttäjälle luonteva ratkaisu. Hyviä vaihtoehtoja löytyy ties miltä televisiovalmistajalta Panasonicista Samsungiin.
Ohiampuja

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

Minustakin tähän Canonin viitoittamaan laatupokkareiden sarjaan on tullut kiinnostavia vaihtoehtoja, esimerkiksi Fuji XQ1.

Miltä se kuulostaa?
http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1 ... 3godxmUAmg
pennpek

Ohiampuja kirjoitti:Minustakin tähän Canonin viitoittamaan laatupokkareiden sarjaan on tullut kiinnostavia vaihtoehtoja, esimerkiksi Fuji XQ1.

Miltä se kuulostaa?

Kyllä tuossa on liian pieni kenno. Mitä enemmän asiaa tutkin, sitä enemmän kallistun tuon X100S:n leiriin. Sulattelen tässä kinkun ohella vielä tuota kiinteää polttoväliä :D Toisaalta se voi olla hyväkin asia taitojen kehityksen kannalta - "keep it simple".
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

pennpek kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti:Minustakin tähän Canonin viitoittamaan laatupokkareiden sarjaan on tullut kiinnostavia vaihtoehtoja, esimerkiksi Fuji XQ1.

Miltä se kuulostaa?

Kyllä tuossa on liian pieni kenno. Mitä enemmän asiaa tutkin, sitä enemmän kallistun tuon X100S:n leiriin. Sulattelen tässä kinkun ohella vielä tuota kiinteää polttoväliä :D Toisaalta se voi olla hyväkin asia taitojen kehityksen kannalta - "keep it simple".
X100s on siitä kiva, ettet oikeasti ota takkiin kuvanlaadussa pienillä herkkyyksillä.
Kun vain unehdat servotarkennuksen, niin olet varmasti tyytyväinen kameraan. 35mm on minusta se ainoa oikea polttoväli jos saat valita vaan yhden, tuolla kuvaat väljemmät potretit ja maisemakuvatkin. 23/2dx on myös juuri passeli koon ja doffin kannalta.

Sääsuojattuna ja toimivalla servotarkennuksella kamera olisi loistava, mutta noita ei vaan vielä ole saatavana.

edit: Mutta itse en kyllä vielä olisi valmis vaihtamaan kokonaan pois järkkäristä. Niin vaan pakkasin joululomallekkin d700+35/1.4+sb-800 setin mukaan junamatkalle ja jätin fujin naulaan. Enkä kadu pätkääkään illan kuvien jälkeen.
pennpek

Päädyin kuitenkin Sony RX100M2:seen. Hinta ratkaisi tämän tällä kertaa. Kuvanlaatuun olen tyytyväinen - niin tyytyväinen kuin nyt järkkärin jälkeen voi olla :) Kamerassa on hienoja ominaisuuksia, jotka miellyttävät kovasti.
Vastaa Viestiin