Kannattaako enää hommata Sony A77-runkoa?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
JTL
Viesti:

Kannattaako enää hommata Sony A77-runkoa?

Viesti Kirjoittaja JTL »

Hei,

Olen tässä jo pidempään pohtinut Sony A77-rungon hommaamista. Ominaisuuksiltaan runko vaikuttaa mainiolta, etenkin elektronisen etsimen takia ja luulen, että tämä olisi varsin passeli peli käyttötarkoituksiini. Omistan tällä hetkellä Sony A230 rungon ja tahdon pysyä Sony perheessä objektiivien yms. takia.

A77:n saisi tällä hetkellä Ruotsista tilattua houkuttelevaan 735€ hintaan (sisältäen Sonyn 50€ Cash Back promootion). Lähinnä tässä mietityttää se, että A77 tuli myyntiin jo 2 vuotta sitten.

Onko mitään mielipiteitä tarjota?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Jos Sony tuolle seuraajan tekee niin uuden version hinta on sitten alkuun korkeampi. Ja koska semmoinen olisi ostettavissa?

Mikäli nykyinen kamera tuntuu riittämättömältä, rahaa löytyy ja A77 vaikuttaa oikealta valinnalta, niin mikä ei kun ostamaan!
pvalila

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Taitaa A77 olla sikäli hankalassa iässä, ettei hinta ole vielä tippunut eikä käytettyjäkään ole oikein saatavilla.

Jos Sony saa aikaiseksi A99:stä halvemman (mutta silti täysikennoisen) version ("A88") niin ainakin käytettyjen saatavuus saattaisi parantua.

Jossain määrin A7 saattaa toimia tällaisessa roolissa, kiihdyttää A77-käyttäjien siirtymistä uusiin malleihin. Aika tuon tietenkin näyttää, mutta väärä mounti varmaan hillitsee ihmisten haluja siirtyä A77:sta pieneen Full Frameen.

- Sovittimella toki A77:n lasit toimisivat aaseiskassa, mutta ergonomia on vähän heikko ja runkovakaajan menettäminen tekee monesta hyvästä objektiivista keskinkertaisen.

Koska ajankohta siirtyä A77:aan on vähän heikko niin ehkä sun kannattaisi lohduttaa itseäsi lasitavaralla? En tarkoita juomaan sortumista vaan vaikkapa tuollaista Minolta 2.8/200 APOa, jollainen näyttää olevan tyrkyllä tuolla myyntipuolella...Klassikkolasit pitävät hintansa ja niillä on aivan eri kertaluokkaa oleva vaikutus kuvanlaatuun kuin rungon päivittämisellä.

Muuten, Suomessa myydään SLT-A37:aa halvemmalla kuin oikein missään muualla. Käytettynä saatat löytää järkevästi myös A57:n, (A58 kannattaa unohtaa, vaikka sitä halvalla saakin). Minulla on tuo karvalakkimalli ja olen siitä pitänyt, ja niin on pitänyt moni sellainenkin, jolla on omistuksessaan iso liuta arvokkaampia runkoja.
Vastaa Viestiin