Nikkor afs300mm f2.8 ED-IF ***OSTETTU

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
Magneetto

Nikkor afs300mm f2.8 ED-IF ***OSTETTU

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

Onkohan jollain palstalaisella tällaista lasia.
Missähän mahtaa käytettyjen markkinahinnat huidella?
Onko tietoa mahdollisista tyyppivioista?

Ei varmaan ole myytykään valtavasti, kun oli muutaman vuoden tuotannossa vaan.
Kun olisi kevein noista 2.8 versioista:)
Viimeksi muokannut Magneetto, Maalis 20, 2014 10 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
whisperd

Viesti Kirjoittaja whisperd »

Rajalassa käytettynä 2500€. http://www.rajalacamera.fi/vl10-nikkor- ... 0-2-8.html ei tosin tietoa onko 2. versio.
Magneetto

whisperd kirjoitti:Rajalassa käytettynä 2500€. http://www.rajalacamera.fi/vl10-nikkor- ... 0-2-8.html ei tosin tietoa onko 2. versio.
Tarkistin asian jo aiemmin, on ykkösversio.
Nikkor

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Minulla on I-versio, II:sta ei kokemusta.

En ole kuullut, että näissä tyyppivikoja tai muitakaan vikoja olisi. Minulla linssi toimii kaikinpuolin hienosti.

Hinnat pyörinevät 2000€ molemmin puolin, mutta 2500€ en enää itse maksaisi.

Optisesti lasi on huippuluokkaa ja tarkennus toimii todella nopeasti myös 1,4x - ja 1,7x jatkeiden kanssa.

Kokemukset pohjautuvat D600 ja D610 runkoihin.
jv

Viesti Kirjoittaja jv »

Minulla oli tuollainen hetken ja nyt harmittaa, kun hukkasin sen pois. Aivan loistava ja 1.7 telejatkeellakin toimi hienosti.

Tuo versio 2 on juuri ensimmäistä VR:ää edeltävä versio.
Magneetto

jv kirjoitti:Minulla oli tuollainen hetken ja nyt harmittaa, kun hukkasin sen pois. Aivan loistava ja 1.7 telejatkeellakin toimi hienosti.

Sopiiko kysäistä, miksi hukkasit pois?
Mikäli palstalaisilla on tätä lasia, niin pistäkäähän nimimerkki ylös. Jos vaikka aiotte luopua joskus.

Kyllä ne lasitkin vanhenevat, eivät onneksi niin nopeasti kuin rungot:-)
jv

Viesti Kirjoittaja jv »

Magneetto kirjoitti:
jv kirjoitti:Minulla oli tuollainen hetken ja nyt harmttaa, kun hukkasin sen pois. Aivan loistava ja 1.7 telejatkeellakin toimi hienosti.

Mikäli palstalaisilla on tätä lasia, niin pistäkäähän nimimerkki ylös. Jos vaikka aiotte luopua joskus.

Saa kysyä. Tuli äkillinen motivaatio kato. Sittemmin vaihtui kamppeet m4/3 systeemiin.

Ei kai noissa kauheasti kuluvaa ole muuta kuin tarkennusmoottori. AF-S systeemiin saa osia vielä, mutta AF-I taitaa olla jo tehtaan puolesta kuopattu. Näin luulen.
jv

Viesti Kirjoittaja jv »

Magneetto kirjoitti:
jv kirjoitti:Minulla oli tuollainen hetken ja nyt harmttaa, kun hukkasin sen pois. Aivan loistava ja 1.7 telejatkeellakin toimi hienosti.

Saa kysyä. Tuli äkillinen motivaatio kato. Sittemmin vaihtui kamppeet m4/3 systeemiin.

Ei kai noissa kauheasti kuluvaa ole muuta kuin tarkennusmoottori. AF-S systeemiin saa osia vielä, mutta AF-I taitaa olla jo tehtaan puolesta kuopattu. Näin luulen.
Magneetto

Okei, kiitti jv.
Aika monet downshiftaavat näköjään.
Itse en ole vielä kyllästynyt raahaamaan kamoja, matkoilla on kyllä kiusallista joskus.
Käsimatkatavarat on sitten siinä:-)
Magneetto

Nikkor kirjoitti:Minulla on I-versio, II:sta ei kokemusta.

En ole kuullut, että näissä tyyppivikoja tai muitakaan vikoja olisi. Minulla linssi toimii kaikinpuolin hienosti.

Hinnat pyörinevät 2000€ molemmin puolin, mutta 2500€ en enää itse maksaisi.

Optisesti lasi on huippuluokkaa ja tarkennus toimii todella nopeasti myös 1,4x - ja 1,7x jatkeiden kanssa.

Kokemukset pohjautuvat D600 ja D610 runkoihin.
Tämä oli valaisevaa, kiitti.
Kulkeeko "murikka" aina mukana kun kamerakin, vai tuleeko jätettyä usein kotiin painon vuoksi?
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mulla oli tuossa viikko sitten tutulta lainassa tämän näköinen versio: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Produc ... ED-II.html

En vain tiedä mistä erottaa oliko se I vai II -versio. Jos ero on pieni niin saattoi hyvinkin olla myös I-versio. Ilman VR:ää siis kuitenkin.

Kuvasin sillä ainoastaan taitoluistelukisaa ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt miten helppo tuolla oli seurata luistelijoita kaukalon reunalta monopodin kanssa niin että tarkennuskin pysyi enimmän aikaa luistelijassa ja joskus jopa halutussa kohdalla luistelijaa. Oma ruuvitarkenteinen 80-200mm f/2.8 ei oikein ole koskaan tuntunut riittävän varmasti tarkentavalta tuossa hommassa. Ja oikein tarkentuneet kuvat on mukavan teräviä vaikka tietysti kuvasin vain täydellä aukolla.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Magneetto

Rockford kirjoitti:Mulla oli tuossa viikko sitten tutulta lainassa tämän näköinen versio: http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Produc ... ED-II.html

En vain tiedä mistä erottaa oliko se I vai II -versio. Jos ero on pieni niin saattoi hyvinkin olla myös I-versio. Ilman VR:ää siis kuitenkin.

Kuvasin sillä ainoastaan taitoluistelukisaa ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt miten helppo tuolla oli seurata luistelijoit
a kaukalon reunalta monopodin kanssa niin että tarkennuskin pysyi enimmän aikaa luistelijassa ja joskus jopa halutussa kohdalla luistelijaa. Oma ruuvitarkenteinen 80-200mm f/2.8 ei oikein ole koskaan tuntunut riittävän varmasti tarkentavalta tuossa hommassa. Ja oikein tarkentuneet kuvat on mukavan teräviä vaikka tietysti kuvasin vain täydellä aukolla.
Ookkei, se on juurikin tuo.
Tietojeni mukaan 1/2 kiloa kevyempi kuin aiempi versio, ja kullan värinen lätkä, jossa tuo ll viimeisenä.
Mikäli tutullasi ei lasille liiemmälti käyttöä, viestiä vaan tännepäin.
Panin ostetaan osastoon ilm.
Nikkor

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Magneetto kirjoitti:Tämä oli valaisevaa, kiitti.
Kulkeeko "murikka" aina mukana kun kamerakin, vai tuleeko jätettyä usein kotiin painon vuoksi?
Kyllä linssi yleensä mukaan lähtee. Riippuu tietysti aina kuvausreissun tarkoituksesta. Tunturiin kun kauas lähtee niin kyllähän se autoon jää, mutta mikä tahansa 300mm f2.8-versioista on painava kannella pitkillä vaellusreissuilla.

Linkin takana yksi nettikuva (1400pix). Kertoo kuitenkin jotain piirrosta ja bokehista joka on mielestäni tässä linssissä oikein kiva. Kuvattu f2.8-aukolla.

--> http://eriksaarnio.1g.fi/kuvat/Linnut+- ... MS3953.jpg
Magneetto

Nikkor kirjoitti:
Magneetto kirjoitti:Tämä oli valaisevaa, kiitti.
Kyllä linssi yleensä mukaan lähtee. Riippuu tietysti aina kuvausreissun tarkoituksesta. Tunturiin kun kauas lähtee niin kyllähän se autoon jää, mutta mikä tahansa 300mm f2.8-versioista on painava kannella pitkillä vaellusreissuilla.

Linkin takana yksi nettikuva (1400pix). Kertoo kuitenkin jotain piirrosta ja bokehista joka on mielestäni tässä linssissä oikein kiva. Kuvattu f2.8-aukolla.

--> http://eriksaarnio.1g.fi/kuvat/Linnut+- ... MS3953.jpg
No on.
Onkohan helmipöllöllä reikäpora? Kun hole on pyöreä kuin tehtaan tekemä:)
Hieno kuva.
Vastaa Viestiin