Uusi runko mietinnässä
-
Uusi runko mietinnässä
-joo todellakin isillä täällä ideat pukinkonttiin vähissä..
-tämä idea hautunut pikkusen aikaa..
-tuli sitten mieleen että jos neidille hommaisin paremman rungon.
-mutta ei ihan omin päin uskalla ryntäillä uutta ostamaan..
-teiltä fiksummilta siis mielipiteitä kaipailen..
-neiti 14vee on nyt harjoitellut pari vuotta D3100lla..
-ja kyllähän nuo lapset oppii kun asia vaan kiinnostaa..
-innostus kuvaamiseen on edelleen kova ja kuvien laatukin minun ymmärryksen mukaan senkun vain paranee..
-kaikki nykyiset vermeet saisi jäädä hyötykäyttöön eli merkkiä ei vaihdeta..
-budjettikin on tietty rajallinen..
-tässä varmaan hyvä kertoa että yhtä paljon otetaan videokuvaa kun kuviakin....
-videokuvaa otetaan mieluiten liikkuvista eläimistä/ihmisistä..
-valokuvia sitten ihan laidasta laitaan..
-D3200 lienee turhan "kevyt" päivitys??
-D5100..onko sama homma tässä??
-D5200..tämäkö se olisi??
-D7000..vai tämäkö??
-D5300/7100..ehkä pikkusen liian kalliita kun käytettynä ei taida mistään vielä saada..
-Kiitokset kauniit kaikille vastaajille
-tämä idea hautunut pikkusen aikaa..
-tuli sitten mieleen että jos neidille hommaisin paremman rungon.
-mutta ei ihan omin päin uskalla ryntäillä uutta ostamaan..
-teiltä fiksummilta siis mielipiteitä kaipailen..
-neiti 14vee on nyt harjoitellut pari vuotta D3100lla..
-ja kyllähän nuo lapset oppii kun asia vaan kiinnostaa..
-innostus kuvaamiseen on edelleen kova ja kuvien laatukin minun ymmärryksen mukaan senkun vain paranee..
-kaikki nykyiset vermeet saisi jäädä hyötykäyttöön eli merkkiä ei vaihdeta..
-budjettikin on tietty rajallinen..
-tässä varmaan hyvä kertoa että yhtä paljon otetaan videokuvaa kun kuviakin....
-videokuvaa otetaan mieluiten liikkuvista eläimistä/ihmisistä..
-valokuvia sitten ihan laidasta laitaan..
-D3200 lienee turhan "kevyt" päivitys??
-D5100..onko sama homma tässä??
-D5200..tämäkö se olisi??
-D7000..vai tämäkö??
-D5300/7100..ehkä pikkusen liian kalliita kun käytettynä ei taida mistään vielä saada..
-Kiitokset kauniit kaikille vastaajille
-
Minun mielestäni harrastaja ei saa riittävää parannusta 5000 sarjasta. Osta vaikkapa käytetty d7000 tai d7100, molempia on kyllä näkynyt myynnissä. Seiskatonnisen hinta näyttää pysähtyneen 500e tuntumaan ja d7100 mallia saa n.700e hintaan.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12704259
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12704259
-
- Viesti:
Kyllä asia on niin, että käytetty kamera joululahjaksi on hieman huono ajatus. Etenkin nuorisolle tuntuu käytetty olevan kirosana ja kun sellaisen vielä saa jouluksi niin vaikka kamera olisi miten hyvä vaan niin voi olla että se ei lämmitä silti.
Täällä palstalla kaupataan aina noita parhaita malleja mutta tarviiko se lahjan saaja sitä parasta? Riittääkö vaikka se välimalli tai vaikka kokonaan se entinen kamera mutta jokin uusi hyvä optiikka joka tekee kuvanlaadussa enemmän kun pelkkä uusi runko. Ehkä mä lähtisin vaikka 5000 sarjan nikonista ja siihen vaikka joku hyvä sopivanhintainen optiikka...
Täällä palstalla kaupataan aina noita parhaita malleja mutta tarviiko se lahjan saaja sitä parasta? Riittääkö vaikka se välimalli tai vaikka kokonaan se entinen kamera mutta jokin uusi hyvä optiikka joka tekee kuvanlaadussa enemmän kun pelkkä uusi runko. Ehkä mä lähtisin vaikka 5000 sarjan nikonista ja siihen vaikka joku hyvä sopivanhintainen optiikka...
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
-
- Viesti:
No hyvä sitten niin, hyviä käytettyjä on tämä sivusto pullollaan... Mutta silti miettisin, että sijoittaakko koko summa vaan runkoon vai hankkisiko hieman halvemman rungon ja hyvän optiikan? Mikä optiikka on hällä nykyään käytössä?DonRampe kirjoitti:Ettei nyt vallan kompastuta tähän Forcen viestiin ja aleta jauhaa asian vierestä..
Mun tytölle kelpaa käytettykin tavara lahjaksi..
Komeita koiria sulla anyway..
D810 & D5300
-
On meilläkin nuoriso ostanut ajatuksen, että joskus käytetyn tuotteen ostamalla pääsee kiinni laatuun, mitä ei uutena tulisi. Kun kaikki lahjat ei ole aina tulleet yllätyksenä, niin on niiltä myös kysytty mielipidettä.
Aika hyvin on asiat jos sielläkin voi ajatella, että käytetty ei tarkoita huonoa tai loppuun käytettyä. Hyvä kamera on tästä hyvä esimerkki.
Aika hyvin on asiat jos sielläkin voi ajatella, että käytetty ei tarkoita huonoa tai loppuun käytettyä. Hyvä kamera on tästä hyvä esimerkki.
-
-
Jos kuvat senkun paranee edelleen niin mikä on se syy rungon päivittämiselle? Kyseessä on vielä kuitenkin lapsi joka ei tod. näk. tee hommaa työkseen. D3100:ssa on aivan täysin riittävä kuvanlaatu ja mitä siihen käytettävyyteen tulee niin jos lahjansaaja ei tiedä paremmasta, ei se sitä osaa kaivatakkaan. Jos nyt hälle jonkun seiskatonnisen laitat, niin ens jouluna saatkin jo sitten laittaa täyskennosen.
Tietty jos kuvaaminen on oikeasti intohimo ja vehkeet alkavat jo rajoittaa edistymistä niin voi miettiä jo uutta. Yleensä tuon ikäisillä se kuvaaminen on kuitenkin vielä kavereiden ja lemmikkien kuvaamista. Onko hänellä irrotettavaa salamaa? Semmonen voisi olla hyvä lahja tai sitten joku muu lisätarvike joka syventää harrastusta.
Tietty jos kuvaaminen on oikeasti intohimo ja vehkeet alkavat jo rajoittaa edistymistä niin voi miettiä jo uutta. Yleensä tuon ikäisillä se kuvaaminen on kuitenkin vielä kavereiden ja lemmikkien kuvaamista. Onko hänellä irrotettavaa salamaa? Semmonen voisi olla hyvä lahja tai sitten joku muu lisätarvike joka syventää harrastusta.
-
- Viesti:
- halu palkita hyvästä harrastuksesta ja edistymisestä?TiRy kirjoitti:Jos kuvat senkun paranee edelleen niin mikä on se syy rungon päivittämiselle?
- halu antaa lapselleen lahja, josta on antajalle ja saajalle iloa?
- halu antaa kamera, jolla voi kuvata hieman enemmän ja paremmin?
Miksi nyt yleensäkään a) annetaan lahjoja ja b) vaihdetaan kameroita.
Muuten, alkuperäiselle postaajalle: miten tuo editointipuoli? Kuvaako hän RAWia vai jpg:tä? Editoiko omat kuvat?
Ja mulla taisi tyttö olla 16, kun ostin hänelle D300:n, säädin kuvaformaatin RAWille ja asensin Lr:n tytön koneeseen. Siitä se lähti...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
No se seiskatonninen nimen omaan auttaa harrastusta. Esimerkiksi tuo langaton salaman ohjaus puuttuu halvemmista malleista.TiRy kirjoitti: Tietty jos kuvaaminen on oikeasti intohimo ja vehkeet alkavat jo rajoittaa edistymistä niin voi miettiä jo uutta. Yleensä tuon ikäisillä se kuvaaminen on kuitenkin vielä kavereiden ja lemmikkien kuvaamista. Onko hänellä irrotettavaa salamaa? Semmonen voisi olla hyvä lahja tai sitten joku muu lisätarvike joka syventää harrastusta.
Ei se nykyinenkään varmasti rajoita kuvaamista, mutta seiskatonnisessa on taas paljon mahdollisuuksia opiskella uutta.
-
- Viesti:
Onko tullut jotain kommenttia siihen liittyen että jotkut kuvat jäävät ottamatta? Jos ei, niin on hankala päättää mitä sitä ostaisi :I
Myös minä ehdotan ulkoista salamaa. Ostat jonkun Nikonin salaman jonka numero on 600 tai suurempi. Tähän kaveriksi radiolähettimet, jalustan ja sateenvarjon. Nikonin salama siksi, että sitä voi myöhemmin tarvittaessa käyttää langattomasti jos tulee hommattua kehittyneempi runko.
Itselläni tuo salaman irrottaminen rungosta herätti oman innostukseni kuvaamiseen ns. kunnolla :)
Toinen hyvä idea on myös säikeessä esitetty editointisofta ja kameran kääntäminen RAW-formaattiin.
Myös minä ehdotan ulkoista salamaa. Ostat jonkun Nikonin salaman jonka numero on 600 tai suurempi. Tähän kaveriksi radiolähettimet, jalustan ja sateenvarjon. Nikonin salama siksi, että sitä voi myöhemmin tarvittaessa käyttää langattomasti jos tulee hommattua kehittyneempi runko.
Itselläni tuo salaman irrottaminen rungosta herätti oman innostukseni kuvaamiseen ns. kunnolla :)
Toinen hyvä idea on myös säikeessä esitetty editointisofta ja kameran kääntäminen RAW-formaattiin.
-
Joo no onnea vaan AP:lle valitsemallaan tiellä jos tuohon iänikuiseen kalustorumbaan lähtee 14-vuotiaan kanssa. Pointti olikin juuri se, että ensi jouluna pitääkin sitten ehdottomasti saada se runko, jonka hämäräkuvausominaisuudet on paremmat ja niin edelleen. Kyllä siihen kalustor*nkkaukseen saa toki rahaa kulumaan. Ja joillakin sitä rahaa tietty on enemmän :)mremonen kirjoitti:- halu palkita hyvästä harrastuksesta ja edistymisestä?TiRy kirjoitti:Jos kuvat senkun paranee edelleen niin mikä on se syy rungon päivittämiselle?
- halu antaa lapselleen lahja, josta on antajalle ja saajalle iloa?
- halu antaa kamera, jolla voi kuvata hieman enemmän ja paremmin?
Miksi nyt yleensäkään a) annetaan lahjoja ja b) vaihdetaan kameroita.
Muuten, alkuperäiselle postaajalle: miten tuo editointipuoli? Kuvaako hän RAWia vai jpg:tä? Editoiko omat kuvat?
Ja mulla taisi tyttö olla 16, kun ostin hänelle D300:n, säädin kuvaformaatin RAWille ja asensin Lr:n tytön koneeseen. Siitä se lähti...
Ja ymmärrän kyllä että monesti alottelijalle suositellaan seiskatonnisia ja muita kun harrastus etenee, mutta nyt kyseessä on kuiten lapsi jolle kuvaaminen on varmasti vielä jonkin asteista leikkiä.
Ville_K:n kanssa olen siis samoilla linjoilla. Onko se lahjanakaan paras valinta, jos kuvaaja ei itse ole ilmaissut tarvetta paremmalle rungolle? Esim. joku fisheye voisi olla erittäin hyvä lahjaidea, koska se toisi itse kuvaamiseen uutta ulottuvuutta. Se on videoimiseenkin mahtava peli. Samyangin saa parilla kolmella sataa.
-
-
Jos pikkuneidillä ei vielä ole lightroomia niin ehdottomasti se hankintalistalle ja kuvausformaatti .RAW muotoon. Tämä avaa hänelle aivan uutta potenttiaalia kuvista.
Toisena vaihtoehtona pitäisin kunnon salamaa esim SB-700.
Jos kuitenkin runko pitää saada niin suosittelen D7000. Sen hinta/laatu-suhde on käytettynä todella hyvä.
Jos kuitenkin runko pitää saada niin suosittelen D7000. Sen hinta/laatu-suhde on käytettynä todella hyvä.
-
- Viesti:
Kannatettavia vaihtoehtoja molemmat. Salamaan samalla jotain pientä lisävarustetta valon muotoiluun.snike kirjoitti:Jos pikkuneidillä ei vielä ole lightroomia niin ehdottomasti se hankintalistalle ja kuvausformaatti .RAW muotoon. Tämä avaa hänelle aivan uutta potenttiaalia kuvista.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Näillä eväillä tästä tulee perheen kallein joulu ikinä... :-) Tuo lightroom on mielestäni hyvin ärsyttävä softa. Haluan ainakin itse pitää kuvani järjestyksessä ulkoisilla asemilla ja koneen ssd aseman puhtaana turhasta mutta lightroom säätää aina omia kopioitaan pitkin c asemaa... En ole löytänyt nappia millä koko järjestelyhömpän saisi pois käytöstä. Acdsee ohjelma on pirun hyvä kuvan käsittelyyn ja helpompi käyttää kun lr eikä tee turhia kopioita kuvista...
D810 & D5300
-
- Viesti:
Huh? Että mitä tekee?Force75 kirjoitti:Näillä eväillä tästä tulee perheen kallein joulu ikinä... :-) Tuo lightroom on mielestäni hyvin ärsyttävä softa. Haluan ainakin itse pitää kuvani järjestyksessä ulkoisilla asemilla ja koneen ssd aseman puhtaana turhasta mutta lightroom säätää aina omia kopioitaan pitkin c asemaa... En ole löytänyt nappia millä koko järjestelyhömpän saisi pois käytöstä. Acdsee ohjelma on pirun hyvä kuvan käsittelyyn ja helpompi käyttää kun lr eikä tee turhia kopioita kuvista...
Sen valokuvakirjastohan saa juuri sinne mihin haluaa ja itselläni se on juurikin ulkoisella asemalla. Levyvälimuisti ja previkkakuvat sen sijaan on SSD-levyllä jotta softan käyttö on mahdollisimman jouhevaa.
Olen täysin vakuuttunut ilman ACDSee-ohjelman kokeilua, että Lightroom tarjoaa parempilaatuista kuvaa ulos kuin se :)
-
- Viesti:
Siis sinne Kuvat/Lightroom/Catalog etc. kansioon se vääntää väkisin niitä kansioitaan vaikka en niitä sinne halua. Ja kuvat kyllä pysyy järjestyksessä koviksilla ilman, että joku ohjelma niitä säätää.Ville^K kirjoitti:Huh? Että mitä tekee?Force75 kirjoitti:Näillä eväillä tästä tulee perheen kallein joulu ikinä... :-) Tuo lightroom on mielestäni hyvin ärsyttävä softa. Haluan ainakin itse pitää kuvani järjestyksessä ulkoisilla asemilla ja koneen ssd aseman puhtaana turhasta mutta lightroom säätää aina omia kopioitaan pitkin c asemaa... En ole löytänyt nappia millä koko järjestelyhömpän saisi pois käytöstä. Acdsee ohjelma on pirun hyvä kuvan käsittelyyn ja helpompi käyttää kun lr eikä tee turhia kopioita kuvista...
Sen valokuvakirjastohan saa juuri sinne mihin haluaa ja itselläni se on juurikin ulkoisella asemalla. Levyvälimuisti ja previkkakuvat sen sijaan on SSD-levyllä jotta softan käyttö on mahdollisimman jouhevaa.
Olen täysin vakuuttunut ilman ACDSee-ohjelman kokeilua, että Lightroom tarjoaa parempilaatuista kuvaa ulos kuin se :)
Veikkaan, että nuorisolle tuo Acdsee ohjelma on varmasti parempi käyttää kun tuo LR, kyse ei ole nyt pikselitason viilauksesta mutta moni tavallinen asia on tuossa Acdsee ohjelmassa vaan helpompaa. Ja itse käytän kyllä myös tuota toista ohjelmaa yleensä aina vaikka LR, PS ja DxO Optics koneella on myös...
Noh, tästä varmaan löytyy jostakin oma säikeensä joten voidaan vaikka jatkaa tätä LR säätöä siellä...
D810 & D5300