Pientä beautykuvan tynkää.

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Kenzy
Viesti:

Pientä beautykuvan tynkää.

Viesti Kirjoittaja Kenzy »

Eilen pääsin piiiitkästä aikaa kuvaamaan aikuista ihmistä studiossa, olen odotellut tilaisuutta jo hyvän aikaa. Hääkuvausten ja muiden kuvailukiireiden vuoksi ei ole juuri millekään TFCD-säädöille aikaa siunaantunut.

Ideana oli vähän kokeilla miten ei-malleilutaustaisen ihmisen kanssa saadaan variaatioita aikaiseksi niin, että ne myös näyttävät fiksuilta. Tämän jälkeen seuraava haaste oli kuvankäsittelyssä, jossa tarkoituksena oli saada aikaan huoliteltu, mutta silti suhteellisen luonnollinen lopputulos.

Kuvaustilat on suhteellisen ahtaat, jonka vuoksi tiettyjä kompromisseja täytyy tehdä, mutta toisaalta kuvaustilat osoittautuivat kuitenkin yllättävän väljiksi tämäntyyliseen kuvaukseen. Elinchromin studiotuikkuja, 120cm octaboxia, 60x90 softboxia, vähän erivärisiä taustakartonkeja + savukonekin oli touhussa mukana. Lopputulokseen olen itse oikein tyytyväinen, kaikki eivät varmasti tästä kuvaussuunnasta pidä, mutta kommentit ovat sallittuja :)

1.
Kuva

2.
Kuva

3.
Kuva

4.
Kuva
http://heinosenjanne.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Ihan mukavan näköistä. Omaan makuun naamassa saisi olla enemmän tekstuuria. Kurkin myös isompia kuvia ja nyt on vähän liian tasaista.

Käsien asento näyttää kaikissa paitsi toisessa kuvassa vähän väkinäiseltä. Tätä toki näkee paljon näissä kuvissa, mutta itse en oikein koskaan ole ymmärtänyt mikä siinä on pointtina. Itse yritän asetella kädet jotenkin niin miten malli voisi niitä pitää vaikkei kameraa olisikaan lähellä. Menestys lienee vaihtelevaa :) Neljännessä kuvassa käsi näyttää melko lyhyeltä, koska olkavarsi on osittain kameraa päin ja kyynervarsi kamerasta poispäin. Olisin myöskin ehkä rajannut alhaalta tiukemmaksi tai löysemmäksi, jotta rinta ei katkea ~keskeltä.

Minä tykkään eniten toisesta kuvasta koska siinä pose on kaikkein luonnollisin :) Taustat toimii kaikissa kuvissa.
Kenzy
Viesti:

Tattista! Juu, ideana ei ollutkaan hakea niitä luonnollisimpia poseja tällä kertaa, vaan yrittää hakea hieman tuota beauty/glamourkuvauksen posemaailmaa. Parissa kuvassa tekstuuria ei naamarissa paljoa ole kovahkon valaisun vuoksi, mutta muuten pyrin kyllä aina ihon oman tekstuurin kuvissa säilyttämään, ettei mennä aivan muovinaamoilla... isoista kuvista pitäisi se tekstuurikin löytyä.

Käsien asennothan lähinnä näissä kuvissa yrittää reunustaa kasvoja ja saada katseen hakeutumaan naamatauluun. Oikeiden mallien kanssa nuo toimii paremmin, kun ilmeet ovat monipuolisempia jne - kaikesta huolimatta oli hauska kokemus :)
Q-vaaja

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

Toinen kuva on hieno. Mustavalkoisuus tuo mukaan vielä mukavan vaikutelman arvokkuudesta. Kaikista kuvista kuitenkin välittyy kireähkö tunnelma, jossa malli yrittää pitää asentoa yllä kunnes liikkumislupa myönnetään.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Toinen kuva noista toimii parhaiten. Osittain sen takia, kun malli ei katso kameraan. Toki mustavalkoisista kuvista tykkään eniten, joten sekin varmasti vaikuttaa. Hyvin tyylikäs kuva.
higgins

Viesti Kirjoittaja higgins »

emerik kirjoitti:Toinen kuva noista toimii parhaiten. Osittain sen takia, kun malli ei katso kameraan. Toki mustavalkoisista kuvista tykkään eniten, joten sekin varmasti vaikuttaa. Hyvin tyylikäs kuva.
Joo mv toimii...
Higgins, jonka kädet ovat nopeammat kuin pää

https://www.instagram.com/jarihigg/
Iiwana-80

Viesti Kirjoittaja Iiwana-80 »

Ensimmäinen on mahtava! Ehkä pään olisi voinut säästää kokonaisena, mutta menettelee näinkin. Kakkonenkin menettelee, mutta muut ovat täytettä.
Kenzy
Viesti:

Tattista :)

Arvelinkin, että nämä kuvat jakaa mielipiteitä, koska ei mennä ihan perinteisellä muotokuvalinjalla. Mukava nähdä kuitenkin, että useista kuvista on tykkäilty.

Itse tykkään tuosta kolmoskuvastakin tuon savukoneen ja värigeelin efektin vuoksi, eikä mallikaan pöllömmältä siinä näytä. Ykköskuva oli se, jota "lähdettiin hakemaan", eli sen halusin ainakin saada talteen. Kakkonen on myös yksi oma suosikeista.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Eka ja toka toimii tänne. No ehkä tuossa ykkösruudussakin käsien asento on vähemmän luonteva, 3 ja 4 kuvissa tuo korostuu entisestään.
Valaistus toimii enkä siitä äkkiseltään löydä moitittavaa. Näissä tällaisissa kuvissa se ensisilmäys kertoo jo paljon. Jos joku mättää niin sen huomaa kyllä heti.
Sommittelut ja rajaukset miellytää, vaan miksi kolmoskuvaan on jätetty istuimen(?) reuna näkyviin?

Mutta siis kokonaisuutena 1 ja 2 kuvat laatumatskua minun mielestäni vaikken ihmiskuvauksesta muuten oikein mitään ymmärräkään :)
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Iiwana-80

Viesti Kirjoittaja Iiwana-80 »

tonskulus kirjoitti:Mutta siis kokonaisuutena 1 ja 2 kuvat laatumatskua minun mielestäni vaikken ihmiskuvauksesta muuten oikein mitään ymmärräkään :)
En minäkään mistään mitään ymmärrä, ihmettelen vain milloin mitäkin. Ensimmäisessä kuvassa viehättää (minun silmissä) tietty epätavallisuus. Kädet saisi toki luonnikkaammin, samoin ilme voisi olla hämmästelevä tai pohdiskelevat etc., mutta silloin olisi vaarana mitäänsanomattomuus tai muu jonnin joutava kliseisyys. Kakkoskuva on jo lähellä sitä, mutta tässä suhteessa käsi pelastaa aika paljon.
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Tämä on setistäsi ylivertaisesti se parhain.
Ei varmaan tarvitse perustella..
"Muut liian teennäisiä ja väkipakolla otettuja, kenties liian nähtyjäkin.."
Kuva
vanhakettu

Viesti Kirjoittaja vanhakettu »

Hasselin kanssa samaa mieltä.
Vastaa Viestiin